Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

opgelost Optie vm "Alleen geregistreerde gebruikers kunnen afrekenen"

Optie vm "Alleen geregistreerde gebruikers kunnen afrekenen"

20 sep 2014 10:48 - 20 sep 2014 10:54
Hallo,

Even een vraag, ik ben een webwinkel aan het testen en nu had ik de optie "Alleen geregistreerde gebruikers kunnen afrekenen" niet aangevinkt staan. In mijn test had ik ook de checkbox registreren niet aangevinkt staan. Dan kun je bestelling doen mits je de verplichte velden maar in vult.
Dat is op zich goed want zo heb je het ingesteld staan.

Maar stel nu, een klant heeft bewust of onbewust het registreren uitgevinkt. Nu komt hij (een jaar) later terug en wil opnieuw iets bestellen. Maar nu kan hij wel inloggen met zijn inlog gegevens maar moet opnieuw alles invullen want hij heeft zich verder niet geregistreerd.
Dit is op zich allerzins begrijpelijk.
Maar stel dat hij nu toch alles wil invullen hoe doet hij dit dan? Hij kan zich niet opnieuw registreren omdat de gebruiker al bestaat wat ook logisch is. Als ik naar user account ga dan kan hij nog wel password aanpassen, favoriete editor, taal en nog iets. Maar hij krijgt niet de de velden naw, telefoon etc.

Is dit dan alsnog mogelijk?

Om te voorkomen dat klanten toch gaan mailen ik kan mijn gegevens niet invullen en "dus niet bestellen" (kunnen ze wel maar het komt alsof het dan niet lukt), heb ik de optie aangevinkt.

Het is ook geen groot issue volgens mij maar hij viel mij nu opeens op tijdens het testen.

Nico

******************** EDIT **********************
Sorry, ik denk dat ik eral uit ben. Er bestaat een vm menu item account onderhoud. die zal het wel zijn. Maar ik heb een template aangeschaft van linelabox. Daar zit wel bij login eenmaal ingelogd "user account", "Login". Maar bij user account krijg de bovengenoemde beperkte velden. Ik moet even kijken misschien is er meer mogelijk.

Ik denk ik reageer zelf even snel voordat anderen zich er op storten
  • nkamp
  • nkamp's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL

20 sep 2014 20:11
Ik begrijp je hele probleem niet. Als iemand een bestelling plaatst als gast dan is hij dus niet geregistreerd en kan hij niet inloggen daarna. Als hij daarna dan wel een account wil, dan al hij dus moeten kiezen voor registreren en afrekenen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team

21 sep 2014 13:31
Hallo Astrid,

Laat ik voorop stellen dat ik eruit ben. Tijdje terug had ik al enkele testen met deze site gedaan maar is even stil komen te liggen, er bestond al wel een test account met test1. Nu ik opnieuw een test deed met dit account moest ik alles opnieuw invullen en vervolgens bij de volgende test weer.
Ik denk: hoe werk ik dit account nu bij, want iemand die op deze manier het voor elkaar gekregen heeft moet, als hij dat wil toch zijn NAW gegevens kunnen bijwerken.
Nu heb ik een gekocht template en bij login zit het (menu) item "User account". Daar had ik het verwacht dat je user account kunt bijwerken. Maar dat dus niet!? Dacht ik even dat is raar waar en hoe moet dit dan????

Vervolgens heb ik dit draadje aangemaakt en even erna zit ik nog eens na te denken en zie ik opeens "vm gebruikersaccount onderhoud" staan als je een nieuw menu item wilt toevoegen. Dit is dus de oplossing!

Gewoon nog steeds een stukje onbekendheid met virtuemart, terwijl dit eigenlijk gesneden koek zou moeten zijn. Anderzijds als je insteld dat enkel "geregistreerde gebruikers" kunnen bestellen, heb je hier in principe geen problemen mee of dit heb ik tot op heden nog niet zo ervaren.

Nico
  • nkamp
  • nkamp's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.631 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie