Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

J 2.5.25 / VM2.6.10 checkout werkt in FF, niet IE, Chrome

03 okt 2014 22:20
Hallo,

Ik hoop dat mij iemand hier snel uit kan helpen.

Ik had de site in een subdomein gezet test.dogwatch.nl . Hier heb ik alles met iDeal etc getest. Ik dacht vanavond zet ik site over naar www.dogwatch.nl .

Maar wat schets mijn verbazing. Als ik op een product bestellen klik:
- FF: werkt correct. Kan ik ook bestellen. Popup komt met 'verder winkelen' versus 'afrekenen'.
- IE: gebeurt niets
- Chrome gebeurt niets.

Iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? Ik heb het ook even op een andere computer getest zelfde probleem!

Ik hoop dat iemand een tip heeft waardoor het komt. Ik heb niet zo'n zin om de zaak weer terug te moeten plaatsen. Ik het kan volgens mij niets met de verplaatsing te maken hebben anders zou het ook niet moeten werken in FF.

Nico
  • nkamp
  • nkamp's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL

03 okt 2014 22:39
Als het op het subdomein wel werkte dan heeft het dus wel met het verplaatsen te maken. Paden?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

03 okt 2014 22:45
Nee dat denk ik niet. Maar weer met dit:

XMLHttpRequest cannot load www.dogwatch.nl/index.php?option=com_vir...ry_id%255B%255D%3D13 . No 'Access-Control-Allow-Origin' header is present on the requested resource. Origin ' dogwatch.nl ' is therefore not allowed access.

Waar dit nu weer ik kan zitten? Dit kan niet anders getest worden. Ik bedoel je moet het wel eerst in een subdomein zetten voordat je het echt op de live site kunt zetten. Ik heb de subdomein er ook nog staan. Ik denk dat ik die maar verwijder. Maar waarom werkt FF wel?
  • nkamp

03 okt 2014 23:40 - 03 okt 2014 23:42
Ik kwam er met inspector van IE achter dat dogwatch.nl niet bekend was, iets van deze strekking. Dit probleem had ik ook bij joomla 1.5 van deze site gehad, of althans iets dergelijks.

Destijds en nu weer heb ik dit aan mijn .htaccess toegevoegd:
# Make all requests have the www. in them
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.dogwatch\.nl$ [NC]
RewriteRule ^(.*)$ www.dogwatch.nl/$1 [R=301,L]

Vraag mij niet waarom en ook niet waarom mijn subdomein wel werkt en mijn hoofddomein niet!

Ik laat het draadje nog even open in de hoop dat iemand mij dit kan uitleggen. En anders moet ik het maar als opgelost beschouwen maar helemaal tevreden ben ik niet.

Nico
  • nkamp

04 okt 2014 10:16
En je zult ook nooit tevreden worden als je problemen niet bij de basis aanpakt. Dit probleem speelde dus al langer en wordt veroorzaakt door een DNS/serverconfiguratie. Dus leuk dat je het in je .htaccess aanpast, maar dat is dus niet de basis!
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

05 okt 2014 12:03
Hallo Astrid,

Ok dat klinkt vrij direkt dat ik daar een stomme fout heb gemaakt. Is verder niet erg want dat kan ik van jou zeker wel hebben.

Grootste probleem is nu even dat hier mijn kennis enigzins te kort schiet. Deze site is gehost bij iOnline. Dat is 'voor mij' gedaan. Ik heb gisteren via plesk gekeken naar de DNS instellingen. Ik zie daar allerlei records, record type: CNAME, A, TXT, MX(10) staan die ik nooit gemaakt heb. Ik ben mij hiervan ook niet bewust dat dit er stond.

Maar kan ik deze records zo maar verwijderen?
Kan ik mij het beste even naar de hoster wenden?
Kan het ook nog iets met Office 365 te maken hebben. De persoon die deze hoster geregeld heeft is ook met Office 365 bezig geweest want opeens kwamen toen de bestelling mails niet meer aan. Maar ik weet niet wat er toen allemaal ingesteld is.

Nico
  • nkamp

05 okt 2014 16:36
Ik denk eerder dat de fout bij de hoster ligt en dat er geen A record is aangemaakt voor de www. Waarschijnlijk is er dus wel een A record voor test, dus dat verklaart ook waarom je subdomein wel goed werkte zonder aanpassingen.
Dit is in principe de verantwoordelijkheid van je hoster. Dus ik zou zeker niets verwijderen (dan heb je helemaal geen site meer ben ik bang), maar even contact met hen opnemen.
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.672 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie