Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

opgelost Winkel: "Aanvullende informatie" versus Verkoper

Winkel: "Aanvullende informatie" versus Verkoper

14 okt 2014 11:11 - 14 okt 2014 11:18
Hallo,

Ik heb verleden week een website live gezet en nu dacht ik dat ik de het e-mail adres bij winkel --> aanvullende informatie --> factuuradres goed had gezet. Maar nu kijk ik opnieuw en zie ik idd mijn e-mail adres nog staan die ik tijdens testen gebruikt heb, dus ik krijg bestel mails binnen!

Wil ik dit aanpassen dan krijg ik de melding "vmError: Dit e-mailadres is al geregistreerd.". Wat ik begrijp.

Wil ik ook zijn "aanvullende klantinformatie aanpassen" krijg ik de melding "virtuemart vmError: Gebruikersnaam is bezet". Dat klopt ook want deze persoon heb ik ook als verkoper aangemerkt. Tevens is dit de eigenaar van de winkel.
Deze persoon heeft geen (test) bestellingen op z'n naam, althans als ik op z'n naam klik kom ik uit bij de tabs "verkoper/Facturen e-mails/aanvullende informatie". Als ik bv. naar een andere klant kijk en op z'n naam klik, dan zie ik de tab "aanvullende informatie (naw gegevens) / bestellingen".

Nu vraag ik mij af, het is eenmanszaak, is het nodig dat er ueberhaupt een verkoper wordt aangemerkt? En zo ja, kan ik deze persoon ook invullen bij de winkel "aanvullende informatie".
Daarnaast ben ik er nog niet achter waardoor ik dit bij de winkel "aanvullende informatie" niet kan aanpassen. Komt het doordat ik deze persoon ook als verkoper heb aangemerkt of omdat deze persoon ook gewoon onder "klanten" genoemd staat. Ik weet niet zeker of een keer een test bestelling heb gedaan via deze naam en later weer verwijderd heb.

Hoe kan ik nu de verkoper ook bij de winkel invullen?
Of haal ik twee dingen door elkaar? Moet ik dit anders configureren?

Nico
  • nkamp
  • nkamp's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL

14 okt 2014 11:56
Je moet die gebruiker dus verkoper maken. Kan onderaan bij Update/Migratie - Migratie.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team

14 okt 2014 15:06
Ok, bedankt, inderdaad.
  • nkamp
  • nkamp's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.659 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie