Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

betaling in hikashop

betaling in hikashop

13 jan 2015 18:59
Hallo,
Welke betaling kan ik het beste kiezen in Hikashop starter als ik mij op de Nederlandse markt richt.
Zie ik goed dat PayPal niet samenwerkt met de starters versie?
  • Thijsk
  • Thijsk's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL

betaling in hikashop

14 jan 2015 17:55
Hallo Thijsk,

Voor de Nederlandse markt is iDeal mijns inziens de belangrijkste betaalmogelijkheid.
In onze webshop rekent merendeel van de klanten af met iDeal.

Paypal wordt ook wel gebruikt, maar duidelijk veel minder. Het is wel goed om die ook aan te bieden als betaalmethode, zodat klanten een keuze hebben. Al is het maar voor als iDeal of het internetbankieren het laat afweten door een storing.
Op de site van Hikashop staat dat de Paypal plugin er gewoon in zit.
Zie www.hikashop.com/extensions.html .

Ook een iDeal plugin moet dan volgens mij dan gewoon werken binnen de starters versie
Zie bijvoorbeeld www.ideal-checkout.nl/index.php?core [page]=33 .

Voor iDeal moet je wel een account open bij een Payment Service Provider (PSP) of een iDeal contract met je bank afsluiten. Dat laatste is meestal duurder.
Voor zover ik weet is Easy Ideal van Qantani de goedkoopste. Die rekent alleen 35 cent per transactie.
Dus als je niks verkoopt via iDeal, kost het je ook niks.
In onze webshop (overigens een Virtuemart webwinkel) maken wij daar ook gebruik van, en dat bevalt prima.

Zie overonlinebetalen.nl/vergelijk-tarieven-ideal/ voor een overzicht van de PSP's en hun tarieven.

Harde eis om iDeal te kunnen gebruiken is een KvK inschrijving en een zakelijke bankrekening.
Bij Paypal hoeft dat niet.
Daarentegen zijn de transactiekosten bij Paypal wel een stuk hoger. Zie www.paypal.com/nl/webapps/mpp/paypal-fees .
Die transactiekosten brengt Paypal meteen in mindering op het bedrag dat de klant aan jou betaalt.
Je kan er voor kiezen die kosten (deels) door te belasten aan de klant.

betaling in hikashop

14 jan 2015 21:38
Hallo Francis,

Bedankt voor het zeer uitgebreide en volledige antwoord.
Hiermee ben ik echt geholpen.

Grt. Thijs
  • Thijsk
  • Thijsk's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart

betaling in hikashop

19 jan 2015 21:23
Goed verhaal inderdaad Francis!

Ik kan er het een en ander aan toevoegen, zoals een stappenplan voor iDEAL:
www.joomlavirtuemartideal.nl/artikelen/7...41-stappenplan-ideal

Paypal wordt wel steeds populairder, dus ik adviseer om altijd iDEAL en Paypal in je webwinkel te gebruiken. Ook omdat Paypal de goedkoopste en snelste manier is om credit card betalingen te ontvangen.

iDEAL is inderdaad een must, 60% van de Nederlanders haakt af als ze niet met iDEAL kunnen afrekenen.

Mollie is een goedkope PSP, misschien de goedkoopste als je ook kijkt naar prijs/kwaliteit, want ze hebben vanaf 1 december 2014 hun prijzen verlaagd!
iDEAL voor Virtuemart 3
www.joomlavirtuemartideal.nl/ideal-compo...-virtuemart-hikashop
Tevens iDEAL voor oudere Virtuemart versies, RSForm Pro en HikaShop en meer!
KVK: 27284950
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.711 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie