Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
opgelost Verzekering rekenregel geeft negatief aan
Verzekering rekenregel geeft negatief aan
13 apr 2015 23:05
Hallo,
Mijn eerste post op dit forum.
Ik heb Virtuemart 2.9.9b en bij een groep producten moet er een verzekeringspercentage worden opgeteld van 7%.
Dit heb ik gedaan door er een rekeregel bij te maken, als, "Prijswijziging voor Belasting". Rekenmethode +%.
Hij telt het keurig bij het bedrag op, maar hij laat het in negatief zien. met een "-" voor het bedrag.
Dit vindt ik niet echt kunnen. Kan nergens vinden hoed dit komt. Zie bijgaand plaatje.
Wie weet waar ik dit kan veranderen?
Alvast heel erg bedankt.
Jack
Mijn eerste post op dit forum.
Ik heb Virtuemart 2.9.9b en bij een groep producten moet er een verzekeringspercentage worden opgeteld van 7%.
Dit heb ik gedaan door er een rekeregel bij te maken, als, "Prijswijziging voor Belasting". Rekenmethode +%.
Hij telt het keurig bij het bedrag op, maar hij laat het in negatief zien. met een "-" voor het bedrag.
Dit vindt ik niet echt kunnen. Kan nergens vinden hoed dit komt. Zie bijgaand plaatje.
Wie weet waar ik dit kan veranderen?
Alvast heel erg bedankt.
Jack
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
- Jack60
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
14 apr 2015 10:14
Hallo Jack60,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Klopt. Ik heb dit even aangekaart bij VM. Is wel zelf op te lossen, maar lijkt me handiger dat het direct in de basis aangepakt wordt.
Overigens loop je wel ongeveer 7 maanden achter met updaten. De laatste VM versie is inmiddels 3.0.6.4.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Klopt. Ik heb dit even aangekaart bij VM. Is wel zelf op te lossen, maar lijkt me handiger dat het direct in de basis aangepakt wordt.
Overigens loop je wel ongeveer 7 maanden achter met updaten. De laatste VM versie is inmiddels 3.0.6.4.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
14 apr 2015 19:01
Hallo Astrid,
Dank voor je antwoord.
Ik zou het graag eerst even zelf oplossen, zodat ik door kan.
Zou jij weten waar ik moet zoeken? Ben er al een week mee bezig, maar ik zou niet weten waar.
Alvast bedankt.
Dank voor je antwoord.
Ik zou het graag eerst even zelf oplossen, zodat ik door kan.
Zou jij weten waar ik moet zoeken? Ben er al een week mee bezig, maar ik zou niet weten waar.
Alvast bedankt.
- Jack60
- Nieuw op Joomla!NL
16 apr 2015 11:50
Het is een gok (werkt wel, maar weet niet of dit de juiste oplossing is):
In /administrator/components/com_virtuemart/helpers/calculationh.php ongeveer regel 423:
Twee keer de -1 veranderen in 1.
In /administrator/components/com_virtuemart/helpers/calculationh.php ongeveer regel 423:
Code:
if(empty($this->rules['DBTax'])){
$this->productPrices['discountAmount'] = $this->roundInternal($basePriceWithTax - $this->productPrices['salesPrice']) * -1;
} else {
$this->productPrices['discountAmount'] = $this->roundInternal($this->productPrices['discountedPriceWithoutTax'] - $this->productPrices['basePriceVariant']) * -1;
}
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
16 apr 2015 19:14
Hoi Astrid,
TOP, dat was em!
Nu eens kijken hoe ik kan gaan updaten. De server werkt niet mee, kan niet via extensionbeheer updaten nl.
Sjaak
TOP, dat was em!
Nu eens kijken hoe ik kan gaan updaten. De server werkt niet mee, kan niet via extensionbeheer updaten nl.
Sjaak
- Jack60
- Nieuw op Joomla!NL
16 apr 2015 19:22
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "Dit is de oplossing" knop te klikken.
Kijk ook hier even voor een volgende keer
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "Dit is de oplossing" knop te klikken.
Kijk ook hier even voor een volgende keer
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.843 seconden