Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
Registratie nieuwe klant - wachtwoord
09 mei 2015 17:32
Hallo, misschien ligt het aan mijn template, maar toch maar even de vraag.
Joomla: 3.4.1
Virtuemart: 3.0.8
In mijn website dient de bezoeker zich te registreren voordat de bestelling geplaatst kan worden. In de de eerste fase worden en de joomla login gegevens (inclusief wachtwoord) gevraagd + de VM klantgegevens ingevoerd.
Daarna dient de klant de order te bevestigen en wordt er gevraagd om de registratie te voltooien. In deze fase worden de gegevens uit fase 1 getoond (wachtwoord is leeg) en weggeschreven.
Registratie en bestelling verloopt verder goed. Echter - omdat in de tweede fase het wachtwoord leeg is (ook geen sterren weergegeven) genereert Joomla/VM een eigen wachtwoord. Dit wordt ook wel doorgemaild naar de klant, maar is dus een andere dan dat de klant zelf had ingegeven.
Mijn vraag is of je het wachtwoord uit de eerste fase achter de schermen mee kunt nemen naar fase 2 zodat het gekozen wachtwoord van de klant ook in takt blijft.
Joomla: 3.4.1
Virtuemart: 3.0.8
In mijn website dient de bezoeker zich te registreren voordat de bestelling geplaatst kan worden. In de de eerste fase worden en de joomla login gegevens (inclusief wachtwoord) gevraagd + de VM klantgegevens ingevoerd.
Daarna dient de klant de order te bevestigen en wordt er gevraagd om de registratie te voltooien. In deze fase worden de gegevens uit fase 1 getoond (wachtwoord is leeg) en weggeschreven.
Registratie en bestelling verloopt verder goed. Echter - omdat in de tweede fase het wachtwoord leeg is (ook geen sterren weergegeven) genereert Joomla/VM een eigen wachtwoord. Dit wordt ook wel doorgemaild naar de klant, maar is dus een andere dan dat de klant zelf had ingegeven.
Mijn vraag is of je het wachtwoord uit de eerste fase achter de schermen mee kunt nemen naar fase 2 zodat het gekozen wachtwoord van de klant ook in takt blijft.
- AlfredJK
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
09 mei 2015 17:51
Dat is niet logisch. Dus of je hebt een externe extensie geïnstalleerd die dit veroorzaakt of je configuratie van VM klopt niet. Nieuwe klanten registreren zich in VM tijdens het bestelproces.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
09 mei 2015 17:59
dat vind ik ook. Als ik mij los van een bestelling registreer dan gaat het goed (virtuemart >>user). Echter in het het bestelproces verloopt de registratie in twee fasen Dit gebeurt via een override gemaakt door de template leverancier. Vrees daarom ook dat het daarin zit.
- AlfredJK
09 mei 2015 18:04 - 09 mei 2015 18:05
Kan je testen door de overrides uit te schakelen of een andere (standaard Joomla-) template als standaard in te stellen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
09 mei 2015 18:51
andere template is op dit moment niet zo snel te realiseren. De override van com_virtuemart/user/edit_address.php was natuurlijk wel snel even uit te schakelen. Nu werkt het wel zoals het hoort. Toch dus de template.
- AlfredJK
Tijd voor maken pagina: 0.689 seconden