Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

[VM3] Twee voorraden, voor afhalen en voor verzenden

04 jun 2015 12:03
Voor de volgende situatie met een Virtuemart webshop ben ik op zoek naar wat er haalbaar is en wat niet, wellicht met extensions.

Binnen de webshop kunnen producten besteld worden, er kan bij het afronden van de bestelling gekozen worden voor afhalen en versturen. Afhalen gebeurt op Punt 1, versturen gebeurt vanaf Punt 2. Er is dus sprake van twee voorraden, welke op basis van de gekozen levermethode afgeboekt dient te worden.

In eerste instantie dacht ik dit op te lossen door twee categorieen te maken met daarin dezelfde producten, maar hiervoor wel unieke producten te gebruiken. Product1_afhalen, Product1_verzenden, Product2_afhalen, Product2_verzenden, etc.

Helaas is het (standaard) niet mogelijk om de te kiezen verzendmethodes te koppelen aan categorieen, zodat de verzendmethode bepaald wordt door de inhoud van het winkelmandje. Daarbij zou dat mis gaan wanneer iemand zowel uit Categorie Afhalen als Categorie Verzenden producten gaat bestellen.
Oplossing zou wellicht zijn een klant eerst te laten kiezen of hij/wij wil ophalen of verzenden, en op basis van die profielinstelling de bijbehorende producten te tonen.

Iemand met eenzelfde situatie geworsteld en hier een passende oplossing voor gevonden en kunnen realiseren?
  • jantje88
  • jantje88's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

05 jun 2015 10:11
Dat is inderdaad een hele lastige. Je zou met klantgroepen kunnen gaan werken, maar dat kan dus alleen als bepaalde klanten altijd kiezen voor afhalen en andere altijd voor verzenden.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team

05 jun 2015 11:47
Klantgroepen lijkt mij inderdaad ook het meest voor de hand liggend.

Klanten zullen dan bij het aanmaken van een account, maar ook daarna, hun klantgroep (ophalen/verzenden) moeten kunnen kiezen en wijzigen. Hiervoor heb ik mogelijk een extension gevonden: www.barg-it.de/en/extensions-for-joomla-...-for-virtuemart.html
De vraag of exact mogelijk is wat ik hier beschrijf heb ik nog even bij de maken neergelegd, voor de zekerheid.

Andere ideeën of ervaringen zijn overigens nog steeds welkom :)
  • jantje88
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

05 jun 2015 23:35 - 05 jun 2015 23:35
Na bevestiging van de maken bovengenoemde extension gekocht, geïnstalleerd en ingericht. Doet precies wat ik zocht, perfecte koop dus!
  • jantje88
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.645 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie