Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

opgelost Checken invoice -factuur- verzonden wordt naar verkoper?

Checken invoice -factuur- verzonden wordt naar verkoper?

01 nov 2015 12:37
Hallo,

Ik heb afgelopen week een joomla1.5/vm1.1.9 omgezet naar joomla3.4.5/VM3.x.x. Dit werkt allemaal goed. De chill creations betaal module toegepast, die zowel op J1.5. als op J2.5 en J3.0 weer uitstekend werkt.

De website is voor mijn broer en ik ben nog niet bij hem geweest moet ik bekennen.

Bij J1.5 kreeg hij, als een klant bestelling had uitgevoerd, een mailtje met de invoice-factuur. Hij ontvangt deze nu niet meer, althans....

Volgens mij heb ik bij configuratie --> afrekenen goed ingesteld staan:
"Standaard bestelstatus voor verzending e-mail naar verkoper" met de status "Bevestigd door de klant of Bevestigd of Geannuleerd of Teruggegeven", dan moet er een mail verstuurd worden.

Ik heb mijn broer gevraagd of het nu niet in de spambox of ongewenste mail komt. Niet dus.

Nu vraag ik mij af, kun je checken in virtuemart of er een mail verzonden is? Ergens loggen. Wanneer ik een bestelling doe krijg ik wel een factuur per mail. Dus de klant ontvangt deze wel.

Of kun je in VM zonder een tweede verkoper aan te maken ook er voor zorgen dat er eigenlijk een CC gaat naar een ander mail adres?

Het vreemde is ook dat ik bij de component van cciDeal ook mijn e-mail adres heb ingevuld naast die van hem, een vorm van CC. Ik ontvang wel die mail! Maar volgens hem ontvangt hij ook die mail niet.

Nico
  • nkamp
  • nkamp's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL

01 nov 2015 12:45
Hoe staat de e-mailinstelling bij de configuratie van VM?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

03 nov 2015 22:18 - 03 nov 2015 22:24
Hallo Astrid,

Ik heb even 3 screenshots gemaakt van de e-mail instellingen van VM3.

Ik heb nu sinds twee dagen ook "Gebruik het e-mailadres van de verkoper" aangevinkt. Maar volgens mijn broer ontvangt hij nog niets.

Daarnaast heb ik getwijfeld om ook bij winkel klantinformatie de "ontvang systeem berichten" aan te zetten omdat dit onder de klant gegevens van mijn broer staat dat ik op die tab heb ingevuld. Toch maar weer even uitgezet.

Overigens ik gebruik de OPC van linelabox maar daarvoor moet de OPC uitgeschakeld staan in VM.

Nico
  • nkamp

03 nov 2015 22:36
Ontvang systeem e-mails moet in ieder geval op ja. Heb je het ook al getest door handmatig een orderstatus te wijzigen?
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

03 nov 2015 22:59
Ok ik heb nu systeem e-mails ook op ja weer gezet. Ik had dit vanmiddag ook gedaan maar er zojuist weer afgehaald. Omdat ik begon te twijfelen of dan niet 'alle' klanten opeens systeem meldingen beginnen te ontvangen.
Ik heb het zojuist weer aangezet en tevens twee test bestellingen de status aangepast, waarvan de verkoper ook een mail zou moeten ontvangen. Mijn broer is nu al naar bed maar ik hoop morgen een reactie van hem te ontvangen.

Nico
  • nkamp

05 nov 2015 23:39
Ik heb in een subdomein een kopie van de site staan, zodat ik testen kan uitvoeren.
Ik krijg inderdaad geen mails binnen als ik een bestelling doe. Uiteraard staat de betaal component van cciDeal in test modus.

Wel krijg ik de notificatie mails van de component binnen "er is een bestelling uitgevoerd". deze staan los van virtuemart
Daarnaast het joomla contact formulier werkt ook gewoon. Overigens als ik hier op google zijn er meer met dit probleem alhoewel de meeste berichten niet heel recent zijn.

Kan het aan een server instelling liggen. Bv. toen ik de site installeerde via akeeba backup stond output buffering aan. In de aanbeveling van joomla zou deze beter op uit kunnen staan.
  • nkamp

05 nov 2015 23:42
Test eens met betaalmethode contant.
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

05 nov 2015 23:56
Ok, zojuist een contant betaal methode aangemaakt met VM Payment - standaard.
Dan krijg je ook de optie "verstuur factuur bij 0" ja/nee. Deze heb ik op Ja gezet. (we doen in principe niets met voorraad.)

Ik krijg nu op de test omgeving als klant een mail met de factuur.
De winkel eigenaar niet. Dit zijn wel gescheiden mail accounts weliswaar op mijn eigen domeinnaam.

Maar dit doet bij jou een 'lichtje' branden?
  • nkamp

06 nov 2015 09:44
Nee, helaas niet. Ik kan zo ook even niet bedenken welke instelling dan nog niet goed zou staan.
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

07 nov 2015 18:02 - 07 nov 2015 18:04
Ik heb het inmiddels aan de praat. Het zat niet in cciDeal. Ik ben er ook niet precies achter waar het zat.

Het kan te maken hebben met OPC of met een status. Anyway, ik heb een OPC van linelabox. in de bijgevoegde handleiding van linelabox stond dat je OPC in VM moest uit zetten. Ik had ook AJAX voor OPC uit staan.
Ik had bij de status versturen mail naar verkoper "bevestigd door klant" ook nog toegevoegd. Standaard staat deze er ook niet bij.
Vanochtend heb ik even een geheel ander vm template gepakt en mee getest. De OPC plugin uitgezet. en daarna getest. Opeens kwamen de geannuleerde bestellingen binnen maar niet de mails van bestellingen met de status bevestigd.
Vervolgens heb ik in VM de OPC + AJAX voor OPC aangezet, kwamen opeens ook de mails van bevestigde bestellingen binnen. Vervolgens de plugin weer aangezet, oude template terug gezet en nu kreeg ik een mailtje van mijn broer dat hij de mails inmiddels ontvangt....

Overigens ik was gisteravond bij hem, en toen zag ik dat hij wel mails ontvangt als het paypal bestelling betrof. Dat was gisteren toevallig één. Dus voor Paypal werkte het wel.
  • nkamp
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.750 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie