Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
opgelost Bevestigingsmail uit Virtuemart corrupt met HTML opmaak
Bevestigingsmail uit Virtuemart corrupt met HTML opmaak
03 apr 2016 20:48 - 03 apr 2016 21:01
Hallo
Ik heb gisteren Joomla 3.5.0 geïnstalleerd op mijn site waar Virtuemart 3.0.12 draait. Eea eerst lokaal geprobeerd en dat leek allemaal goed te gaan. Echter bemerk ik nu dat de bevestigingsmails uit Virtuemart fout worden samengesteld. Ik tref er HTML opmaakcode in aan en sommige teksten worden doorgehaald.
Heeft iemand dezelfde problemen?
Nog een aanvulling: Nog een test gedaan op mijn PC - localhost - daar is de bevestigingsmail wel correct opgemaakt
Ik heb gisteren Joomla 3.5.0 geïnstalleerd op mijn site waar Virtuemart 3.0.12 draait. Eea eerst lokaal geprobeerd en dat leek allemaal goed te gaan. Echter bemerk ik nu dat de bevestigingsmails uit Virtuemart fout worden samengesteld. Ik tref er HTML opmaakcode in aan en sommige teksten worden doorgehaald.
Heeft iemand dezelfde problemen?
Nog een aanvulling: Nog een test gedaan op mijn PC - localhost - daar is de bevestigingsmail wel correct opgemaakt
- AlfredJK
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
04 apr 2016 10:02
Ik zou eerst even updaten naar 3.0.14.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
16 apr 2016 12:32
inmiddels de update naar 3.0.16 van VM gedaan - helaas geen positief resultaat. In de bevestigingsmail blijven tabel- en andere HTML opmaaktekens zichtbaar voor mijn klanten. Iemand een idee waar ik kan kijken?
- AlfredJK
16 apr 2016 17:30
Als het lokaal wel werkt, dan lijkt het me een probleem met de serverconfiguratie, maar ik zou zo niet weten wat dan precies de oorzaak is.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
16 apr 2016 18:12
Het werd net nog erger. De bevestigingsmail was maar half opgemaakt Het verloop is ook niet consistent.Heb net zelf een order geplaatst en daarvan is de bevestigingsmail wel volledig, maar nog wel met verkeerde tekens er in. Ik vrees dat door de vreemde tekens de opbouw ook afgebroken kan worden.
Ik houd me aanbevolen voor tips.
Ik houd me aanbevolen voor tips.
- AlfredJK
16 apr 2016 20:08
nog even ter aanvulling - ik heb de joomla ook nog even op versie 3.5.1 gehad (vorige week), maar in die versie liep het bestelproces niet goed af. Daarop heb ik de oude versie 3.5.0 software weer terug gezet. Ik neem aan de database met de update naar 3.5.1 niet aangepast is. Deze heb ik nl niet terug gezet.
- AlfredJK
16 apr 2016 20:19
Ik weet zo niet of er iets is aangepast aan de database, maar het is nooit handig om alleen bestanden terug te zetten.
En voor de fout met het bestelproces kan je hier op het forum ook de oplossing vinden voor 3.5.1
En voor de fout met het bestelproces kan je hier op het forum ook de oplossing vinden voor 3.5.1
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
27 apr 2016 17:40
Hallo Astrid
wat mij eerder in de bevestigingsmail opviel is dat er op verschillende plaatsen spaties in de omschrijvingen/teksten vallen. Ook in URL's zag ik vanmiddag. bv in de shipment url zag ik in de mail het volgende staan: ....images/stories/v irtuemart/shipment/postnl.jpg" alt="postnl" ...
Na /stories/v staat een spatie en dan de rest. Deze URL bestaat niet en dat veroorzaakt misschien ook dat daarmee de URL tekst in de bevestigingsmail wordt opgenomen. Kopieer ik de URL en als de spatie verwijderd wordt dan wordt het postnl.jpg logo netjes in de browser getoond.
Het vreemde is wel dat bij andere bestellingen de URL wel goed is en dat de postnl.jpg wel in de mail wordt getoond.
Heb jij of iemand anders enig idee?
Alvast bedankt voor het meedenken.
wat mij eerder in de bevestigingsmail opviel is dat er op verschillende plaatsen spaties in de omschrijvingen/teksten vallen. Ook in URL's zag ik vanmiddag. bv in de shipment url zag ik in de mail het volgende staan: ....images/stories/v irtuemart/shipment/postnl.jpg" alt="postnl" ...
Na /stories/v staat een spatie en dan de rest. Deze URL bestaat niet en dat veroorzaakt misschien ook dat daarmee de URL tekst in de bevestigingsmail wordt opgenomen. Kopieer ik de URL en als de spatie verwijderd wordt dan wordt het postnl.jpg logo netjes in de browser getoond.
Het vreemde is wel dat bij andere bestellingen de URL wel goed is en dat de postnl.jpg wel in de mail wordt getoond.
Heb jij of iemand anders enig idee?
Alvast bedankt voor het meedenken.
- AlfredJK
27 apr 2016 18:53
nog een aanvulling: in de tabel jos_virtuemart_shipment_plg_weight_countries staat de URL wel juist vermeld!
- AlfredJK
27 apr 2016 19:37
Zoals al eerder aangegeven: als het lokaal wel goed werkt is het een probleem met de serverconfiguratie.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
30 apr 2016 10:19 - 30 apr 2016 10:30
Gevonden - in de configuratie van Virtuemart zat in de tekst van de 'Vendorlegalinfo' onderstaande font-family. Nadat mijn site recent naar een andere server verplaatst is wordt dit ogenschijnlijk niet meer ondersteund. Dit verwijderd hebbend was de order mail naar mijn klanten weer netjes zoals het hoort.
Edit Juliank92: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Code:
<p><span style="color: #333333; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 13px; line-height: 18px;">{vm:vendorlegalinfo}</span></p>
- AlfredJK
Tijd voor maken pagina: 0.766 seconden