Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
opgelost Betaal & verzendmethode instellen - Virtuemart
Betaal & verzendmethode instellen - Virtuemart
11 jul 2016 20:18
Goedenavond allemaal,
Ik ben in mijn vrije tijd aan het "hobby-en" met Joomla. Zojuist heb ik lokaal Joomla geinstalleerd evenals Virtuemart.
Beide installaties zijn up-to-date, dat wil zeggen dat de nieuwste versie is geinstalleerd.
Helaas kom ik er niet uit hoe ik een betaalmethedo kan toevoegen (laten we zeggen, bankoverschrijving.)
Wel heb ik het een en ander aan betaalde extensies/modules gevonden maar eigenlijk geen waarbij je een methode toevoegt als een handmatige bankoverschrijving.
Idem dito voor verzendmethode. Ik kan bijv. geen PostNL module vinden. Toen dacht ik, laat ik iets instellen als: val je in postcode range dan betaal je XX euro.
Ik kom er niet uit, wel heb ik al het een en ander op google gezocht en in de virtuemart handleiding maar ik kom er niet uit.
Kan iemand mij helpen? De installatie draait lokaal & niet op een domein.
Alvast vriendelijk bedankt allen
Ik ben in mijn vrije tijd aan het "hobby-en" met Joomla. Zojuist heb ik lokaal Joomla geinstalleerd evenals Virtuemart.
Beide installaties zijn up-to-date, dat wil zeggen dat de nieuwste versie is geinstalleerd.
Helaas kom ik er niet uit hoe ik een betaalmethedo kan toevoegen (laten we zeggen, bankoverschrijving.)
Wel heb ik het een en ander aan betaalde extensies/modules gevonden maar eigenlijk geen waarbij je een methode toevoegt als een handmatige bankoverschrijving.
Idem dito voor verzendmethode. Ik kan bijv. geen PostNL module vinden. Toen dacht ik, laat ik iets instellen als: val je in postcode range dan betaal je XX euro.
Ik kom er niet uit, wel heb ik al het een en ander op google gezocht en in de virtuemart handleiding maar ik kom er niet uit.
Kan iemand mij helpen? De installatie draait lokaal & niet op een domein.
Alvast vriendelijk bedankt allen
- notneeded
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
12 jul 2016 11:29
Hallo notneeded,
Betaalmethode en verzendmethode kan je handmatig instellen. Verzenden per post is inderdaad iets ingewikkelder (postcode is hier echter niet van belang, wel het gewicht), maar bankoverschrijving is heel eenvoudig in te stellen, dus ik begrijp niet helemaal dat je daar een probleem mee hebt.
Betaalmethode en verzendmethode kan je handmatig instellen. Verzenden per post is inderdaad iets ingewikkelder (postcode is hier echter niet van belang, wel het gewicht), maar bankoverschrijving is heel eenvoudig in te stellen, dus ik begrijp niet helemaal dat je daar een probleem mee hebt.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
12 jul 2016 12:26 - 12 jul 2016 12:33
Hi Astrid,
Bedankt voor je reactie.
De betaalmethode betaal via bankoverschrijving kom ik inderdaad niet uit.
Heb je wellicht een voorbeeld hoe dit ingesteld dient te worden?
Ik zal vanavond proberen een aantal printscreens te maken hoe ik het jeb geprobeerd in te stellen.
Edit Astrid: Ik heb je quote verwijderd, omdat het quoten van een direct voorafgaande reactie niets toevoegt.
Alvast bedankt allen
Bedankt voor je reactie.
De betaalmethode betaal via bankoverschrijving kom ik inderdaad niet uit.
Heb je wellicht een voorbeeld hoe dit ingesteld dient te worden?
Ik zal vanavond proberen een aantal printscreens te maken hoe ik het jeb geprobeerd in te stellen.
Edit Astrid: Ik heb je quote verwijderd, omdat het quoten van een direct voorafgaande reactie niets toevoegt.
Alvast bedankt allen
- notneeded
- Nieuw op Joomla!NL
12 jul 2016 12:36
Daar valt weinig aan in te stellen:
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
12 jul 2016 12:41
Nogmaals dank weer. Niet alleen voor de inhoudelijke reactie maar ook de snelheid!
Dit kan ik erg waarderen.
Ik zal vanavond de methode instellen conform de printscreen en zal het daarna terugkoppelen.
Nu moet ik nog uitzoeken hoe ik verzendmethodes kan instellen.
Voor andere webshop-software zie ik meerdere uitbreidingen staan voor bijv. PostNL, voor VirtueMart niet.
Ook niet op andere websites waar allerlei uitbreidingen op te vinden zijn.
Is er iemand die hier een goede extensie voor heeft?
Of eventueel iets met betalen per km als verzendmethode.
Vriendelijk bedankt allen
Dit kan ik erg waarderen.
Ik zal vanavond de methode instellen conform de printscreen en zal het daarna terugkoppelen.
Nu moet ik nog uitzoeken hoe ik verzendmethodes kan instellen.
Voor andere webshop-software zie ik meerdere uitbreidingen staan voor bijv. PostNL, voor VirtueMart niet.
Ook niet op andere websites waar allerlei uitbreidingen op te vinden zijn.
Is er iemand die hier een goede extensie voor heeft?
Of eventueel iets met betalen per km als verzendmethode.
Vriendelijk bedankt allen
- notneeded
- Nieuw op Joomla!NL
12 jul 2016 13:08
Betalen per km
(niet gratis)
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
- notneeded
- Nieuw op Joomla!NL
12 jul 2016 20:27
*update*
Betaalmethode instellen is gelukt, waarvoor hartelijk dank.
Mbt de verzendmethode's, daar ga ik nog maar even mee "spelen". Op dit moment kan ik in ieder geval weer verder met hobby-en.
Allen bedankt en een fijne avond!
Betaalmethode instellen is gelukt, waarvoor hartelijk dank.
Mbt de verzendmethode's, daar ga ik nog maar even mee "spelen". Op dit moment kan ik in ieder geval weer verder met hobby-en.
Allen bedankt en een fijne avond!
- notneeded
- Nieuw op Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.785 seconden