Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

opgelost Klant kan geen bestelling plaatsen in de webshop Virtuemart

Klant kan geen bestelling plaatsen in de webshop Virtuemart

03 mei 2018 21:52 - 03 mei 2018 21:56
#1
Hoi Allemaal,

Het bestellen in onze webshop gaat soms niet zoals het hoort.

Normaal gezien zou je gewoon een bestelling kunnen plaatsen en word dan direct berekend, maar in de meeste gevallen gebeurd er helemaal niets of blijf die maar laden.

Of men is aangemeld of niet, in beide gevallen werkt het merendeels niet.

Joomla! 3.6.5 Stable
Virtuemart
popupbaits.nl

Edit Jelle: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
  • Ricov
  • Ricov's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 37

Klant kan geen bestelling plaatsen in de webshop Virtuemart

03 mei 2018 22:01 - 03 mei 2018 22:02
#2
Hallo,

Heb je wel de laatste versie??? ( Joomla dus niet )
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13625

Klant kan geen bestelling plaatsen in de webshop Virtuemart

03 mei 2018 22:30
#3
Hoi Jelle,

Ik heb de versie VirtueMart 3.0.16
  • Ricov
  • Ricov's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 37

Klant kan geen bestelling plaatsen in de webshop Virtuemart

03 mei 2018 22:38 - 03 mei 2018 22:39
#4
Dan is alles wel erg verouderd, VM versie is nu 3.2.14 en Joomla 3.8.7
Dus moet alles ge update worden ook voor de veiligheid van de site.
Je probleem kan hiermee dan ook opgelost zijn.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13625

Klant kan geen bestelling plaatsen in de webshop Virtuemart

03 mei 2018 22:42
#5
Hoi,

Oké, dan ga ik daar eerst mee aan de slag en laat het weten of het gelukt is.

Bedankt alvast
  • Ricov
  • Ricov's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 37

Klant kan geen bestelling plaatsen in de webshop Virtuemart

03 mei 2018 23:10 - 04 mei 2018 07:39
#6
Nou ik dacht dit doe ik wel even, maar het is totaal mis gegaan ergens.

Na het update van joomla naar 3.8.7 lag de site overhoop en alles stond door elkaar ( nog steeds). Dus ik dacht ik zet dan een backup terug en dan bekijk ik alles nog eens opnieuw. Maar nu kan ik wel inloggen op de admin, maar krijg daar een blanko pagina te zien en kan niet verder ermee.

op de admin page staat er bovenin een zwarte balk:

Error: SQLSTATE[42S22]: Column not found: 1054 Unknown column 'a.client_id' in 'where clause': SQLSTATE[42S22]: Column not found: 1054 Unknown column 'a.client_id' in

Edit Astrid: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
  • Ricov
  • Ricov's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 37

Klant kan geen bestelling plaatsen in de webshop Virtuemart

04 mei 2018 07:40
#7
Dan was of je backup niet goed of je hebt een fout gemaakt bij het terugzetten. Hoe heb je de backup teruggezet?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37439

Klant kan geen bestelling plaatsen in de webshop Virtuemart

04 mei 2018 10:31
#8
Ik heb dit met akeeba gedaan en dan de ene laaste ( back up van april) terug gezet. Omdat na het instal. van de nieuwe versie van joomla akeeba ook een back up maakt.

Normaal gaat dit zonder problemen.
  • Ricov
  • Ricov's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 37

Klant kan geen bestelling plaatsen in de webshop Virtuemart

04 mei 2018 10:41
#9
En heb je wel eerst je bestanden verwijderd en je database leeggemaakt voordat je de backup hebt teruggezet?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37439

Klant kan geen bestelling plaatsen in de webshop Virtuemart

04 mei 2018 12:20
#10
Nee, dat heb ik niet gedaan?
  • Ricov
  • Ricov's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 37

Klant kan geen bestelling plaatsen in de webshop Virtuemart

04 mei 2018 12:24
#11
Voor het terugplaatsen van een akeeba back-up (.jpa bestand) dien je altijd eerst de root en je database leeg te maken.
Daarna plaats je het .jpa bestand met kickstart.php in de root en start de extractie door achter je url /kickstart.php te type.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Romke
  • Romke's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 3634

Klant kan geen bestelling plaatsen in de webshop Virtuemart

04 mei 2018 12:35
#12
Oke..wat kan ik nu nog doen om alles weer terug te krijgen?
  • Ricov
  • Ricov's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 37
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.746 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie