Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
opgelost Klant kan geen bestelling plaatsen in de webshop Virtuemart
Klant kan geen bestelling plaatsen in de webshop Virtuemart
03 mei 2018 21:52 - 03 mei 2018 21:56
Hoi Allemaal,
Het bestellen in onze webshop gaat soms niet zoals het hoort.
Normaal gezien zou je gewoon een bestelling kunnen plaatsen en word dan direct berekend, maar in de meeste gevallen gebeurd er helemaal niets of blijf die maar laden.
Of men is aangemeld of niet, in beide gevallen werkt het merendeels niet.
Joomla! 3.6.5 Stable
Virtuemart
popupbaits.nl
Edit Jelle: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
Het bestellen in onze webshop gaat soms niet zoals het hoort.
Normaal gezien zou je gewoon een bestelling kunnen plaatsen en word dan direct berekend, maar in de meeste gevallen gebeurd er helemaal niets of blijf die maar laden.
Of men is aangemeld of niet, in beide gevallen werkt het merendeels niet.
Joomla! 3.6.5 Stable
Virtuemart
popupbaits.nl
Edit Jelle: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
- Ricov
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
- Berichten: 37
Klant kan geen bestelling plaatsen in de webshop Virtuemart
03 mei 2018 22:01 - 03 mei 2018 22:02
Hallo,
Heb je wel de laatste versie??? ( Joomla dus niet )
Heb je wel de laatste versie??? ( Joomla dus niet )
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
- Berichten: 13625
Klant kan geen bestelling plaatsen in de webshop Virtuemart
03 mei 2018 22:30
Hoi Jelle,
Ik heb de versie VirtueMart 3.0.16
Ik heb de versie VirtueMart 3.0.16
- Ricov
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
- Berichten: 37
Klant kan geen bestelling plaatsen in de webshop Virtuemart
03 mei 2018 22:38 - 03 mei 2018 22:39
Dan is alles wel erg verouderd, VM versie is nu 3.2.14 en Joomla 3.8.7
Dus moet alles ge update worden ook voor de veiligheid van de site.
Je probleem kan hiermee dan ook opgelost zijn.
Dus moet alles ge update worden ook voor de veiligheid van de site.
Je probleem kan hiermee dan ook opgelost zijn.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
- Berichten: 13625
Klant kan geen bestelling plaatsen in de webshop Virtuemart
03 mei 2018 22:42
Hoi,
Oké, dan ga ik daar eerst mee aan de slag en laat het weten of het gelukt is.
Bedankt alvast
Oké, dan ga ik daar eerst mee aan de slag en laat het weten of het gelukt is.
Bedankt alvast
- Ricov
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
- Berichten: 37
Klant kan geen bestelling plaatsen in de webshop Virtuemart
03 mei 2018 23:10 - 04 mei 2018 07:39
Nou ik dacht dit doe ik wel even, maar het is totaal mis gegaan ergens.
Na het update van joomla naar 3.8.7 lag de site overhoop en alles stond door elkaar ( nog steeds). Dus ik dacht ik zet dan een backup terug en dan bekijk ik alles nog eens opnieuw. Maar nu kan ik wel inloggen op de admin, maar krijg daar een blanko pagina te zien en kan niet verder ermee.
op de admin page staat er bovenin een zwarte balk:
Na het update van joomla naar 3.8.7 lag de site overhoop en alles stond door elkaar ( nog steeds). Dus ik dacht ik zet dan een backup terug en dan bekijk ik alles nog eens opnieuw. Maar nu kan ik wel inloggen op de admin, maar krijg daar een blanko pagina te zien en kan niet verder ermee.
op de admin page staat er bovenin een zwarte balk:
Edit Astrid: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.Error: SQLSTATE[42S22]: Column not found: 1054 Unknown column 'a.client_id' in 'where clause': SQLSTATE[42S22]: Column not found: 1054 Unknown column 'a.client_id' in
- Ricov
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
- Berichten: 37
Klant kan geen bestelling plaatsen in de webshop Virtuemart
04 mei 2018 07:40
Dan was of je backup niet goed of je hebt een fout gemaakt bij het terugzetten. Hoe heb je de backup teruggezet?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
- Berichten: 37439
Klant kan geen bestelling plaatsen in de webshop Virtuemart
04 mei 2018 10:31
Ik heb dit met akeeba gedaan en dan de ene laaste ( back up van april) terug gezet. Omdat na het instal. van de nieuwe versie van joomla akeeba ook een back up maakt.
Normaal gaat dit zonder problemen.
Normaal gaat dit zonder problemen.
- Ricov
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
- Berichten: 37
Klant kan geen bestelling plaatsen in de webshop Virtuemart
04 mei 2018 10:41
En heb je wel eerst je bestanden verwijderd en je database leeggemaakt voordat je de backup hebt teruggezet?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
- Berichten: 37439
Klant kan geen bestelling plaatsen in de webshop Virtuemart
04 mei 2018 12:20
Nee, dat heb ik niet gedaan?
- Ricov
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
- Berichten: 37
Klant kan geen bestelling plaatsen in de webshop Virtuemart
04 mei 2018 12:24
Voor het terugplaatsen van een akeeba back-up (.jpa bestand) dien je altijd eerst de root en je database leeg te maken.
Daarna plaats je het .jpa bestand met kickstart.php in de root en start de extractie door achter je url /kickstart.php te type.
Daarna plaats je het .jpa bestand met kickstart.php in de root en start de extractie door achter je url /kickstart.php te type.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Romke
- Algemeen Moderator
- Berichten: 3634
Tijd voor maken pagina: 0.775 seconden