Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

opgelost Joomla 3.9.4/Virtuemart 3.4.2, Werkt niet op met Google Chrome op de mobiel

Joomla 3.9.4/Virtuemart 3.4.2, Werkt niet op met Google Chrome op de mobiel

29 mrt 2019 23:49 - 30 mrt 2019 08:43
#1
Hallo,

Ik heb de afgelopen week 3 joomla webwinkels geupgrade naar Joomla 3.9.4. De virtuemart versie is 3.4.2. Ik gebruik de Rupostel OPC versie 2.0.377. De templates zijn van Linelabox en ik heb het idee dat het in een js file zit.

Op het moment dat je een bestelling doet komt het schermpje met "Verder winkelen" resp. "Toon winkelwagen". Wanneer ik bv. Toon winkelwagen bevestig, wordt er naar de OPC pagina gegaan maar daar staat dan uw winkelwagen is leeg.
Dit geld alleen bv. voor een Android mobiel met google Chrome.
Met dezelfde mobiel met FireFox of Brave werkt het wel. Het werkt ook met een iPhone - Safari. Op de pc werkt het met IE, Edge, FF en ook met google chrome!

Ik ben al bezig geweest met developer tools om te traceren wat er mis gaat maar ik zie niet iets dat ik denk dat is de oorzaak.

Heeft iemand dit ook al eens ervaren? En wat doet Chrome anders dan de andere browsers?

het doet zich oa. hier voor.

Of heeft het met een instelling in Chrome te maken? Want Brave is in het algemeen kieskeuriger dan Chrome maar daar werkt het wel mee...

Maar welke instelling zou dit kunnen zijn?

Nico
Edit Astrid: Ik heb je berichten samengevoegd.

Hallo Astrid,

Bedankt, ik kon het bericht niet meer bewerken, althans ik meen dat het er niet stond.

*************EDIT***********
IK WEET WAT HET PROBLEEM IS. IK HEB BIJ GOOGLE "COOKIES WEIGEREN INGESTELD STAAN". Wij werken in principe niet met cookies, althans we zijn niet google Analytics of AdWords bezig.

Maar klanten hebben dit ook want er was een klant die belde dat de site niet werkt!
Ik had het met brave en FF getest maar ik denk niet met Chrome.

Wat kan ik hier nu aan doen? Melding "onze site maakt gebruik van cookies, om te kunnen bestellen moet cookies accepteren".

Is dit de oplossing? Vervolg vraag voor nu, als dit te oplossing is, heeft iemand advies mbt. plugin hiervoor, die zo min mogelijk irritant is?
Laatst bewerkt 30 mrt 2019 08:43 door nkamp. Reden: Het probleem gevonden, nog zoekend naar de beste oplossing.
  • nkamp
  • nkamp's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 222

Joomla 3.9.4/Virtuemart 3.4.2, Werkt niet op met Google Chrome op de mobiel

30 mrt 2019 09:08
#2
Je kunt er altijd voor kiezen om een extensie te installeren, maar dit probleem zal zich dus alleen voordoen wanneer gebruikers de aanbevolen instellingen van Chrome negeren.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37060

Joomla 3.9.4/Virtuemart 3.4.2, Werkt niet op met Google Chrome op de mobiel

30 mrt 2019 12:17
#3
Ok, maar hoe kan ik de klant in zo'n geval anders laten weten dat dit de reden is dat het bestellen niet werkt?
Het zal aan mij leggen maar ik wist niet dat dit één van de aanbevolen instellingen is van Chrome en ik denk heel veel computer 'gebruikers' niet?

Ik ga nu zelf nog kijken in VM maar bestaat er in VM een instelling die aangeeft dat er geen gebruik van cookies gebruik gemaakt moet worden en het dan op een andere manier opgelost wordt?

Ik vind het voor mijzelf toch een beetje kort door de bocht dat mensen altijd maar de aanbevolen instellingen van Chrome aanvaarden of kijk ik daar verkeerd tegen aan?
  • nkamp
  • nkamp's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 222

Joomla 3.9.4/Virtuemart 3.4.2, Werkt niet op met Google Chrome op de mobiel

31 mrt 2019 11:18
#4
De aanbevolen instelling is cookies accepteren:

En Joomla en VM hebben deze functionele cookies nodig om te kunnen functioneren. Dus daar kan je verder niets aan veranderen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37060

Joomla 3.9.4/Virtuemart 3.4.2, Werkt niet op met Google Chrome op de mobiel

03 apr 2019 21:11
#5
Ja, Astrid je hebt gelijk.

Maar ik denk menig gebruiker er niet meteen bewust van is als bv. een bestelling niet werkt dat die onmiddelijk denkt aan "ik heb de cookies accepteren in de browser niet aan staan". Ik denk dat die eerder denkt K site werkt niet...

Ik kan mij ook niet herinneren dat ik het op mijn mobiel uitgeschakeld heb of dat ik bij het installeren niet ingeschakeld heb.

Maar het is mij inmiddels duidelijk dat het merendeel of zelfs bij alle site's met een winkelwagen het gebruik van cookie's toestaan verplicht is, en heb ik de plugin cookiehint geïnstalleerd en dat klant cookie's moet toestaan en in de browser dit ingesteld moet hebben staan.

Ik zoek alleen nog een mooie onafhankelijke site waar uitgelegd staat hoe je dat voor de verschillende browsers insteld.

Bedankt

Nico
  • nkamp
  • nkamp's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 222
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 2.973 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie