Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

prijs per eenheid in HikaShop

prijs per eenheid in HikaShop

20 nov 2022 20:55 - 20 nov 2022 21:22
#1
Ik ben sinds enkele weken bezig met het bouwen van een nieuwe website in Joomla. Hier gaat ook een webshop deel van uit maken. Hiervoor is de keuze gevallen op HikaShop. Nu heb ik verschillende producten die in verschillende eenheden worden aangeboden. Zo zijn er artikelen die per m2 worden aangeboden, maar ook per stuk, per m. of per doos, dozijn of anders.

Ik heb bij HikaShop zelf ook al op het forum gekeken en wat aanwijzingen gevolgd, echter ik krijg daar op dit moment alleen maar foutmeldingen bij die ik niet goed thuis kan brengen.
Aanwijzing van HikaShop:
1. maak een custos field in de tabel product en geef die de naam (bijv product per)
2. Geef een waarde aan dit veld binnen het product (bijv. unit)
3 wijzig de view product / listing_price.php door
Code:
echo JText::_('PER_UNIT'); te vervangen door : if($this->element->product_per == '' || $this->row->product_per == ''){ echo JText::_('PER_UNIT'); } else{ echo $this->element->product_per; }


Dit zou wat mij betreft logisch zijn, echter het onlogische is dat ik hierdoor een foutmelding krijg:

Warning: Undefined property: stdClass::$product_per in /Users/reijervangalen/Sites/localhost/mea-arte.nl/templates/cassiopeia/html/com_hikashop/product/listing_price.php on line 196


Die regel 196 is precies de gewijzigde regel, dus daar is kennelijk iets mee.

Nu wilde ik uiteindelijk een dropdownfield maken binnen de producten waar ik de juiste eenheid per artikel kan aangeven. Dit lijkt op zich niet hele moeilijk, maar de foutmelding gooit wat mij betreft roet in het eten, want er staat weliswaar 'Warning", maar de juiste waarde wordt niet geladen en daar schiet ik dus niets mee op.
Ik heb het idee dat het script kennelijk niet de waarde van het custom field kan of mag lezen of dat de verwijzing daarnaar fout is.

Zoeken op google op deze foutmelding geeft alleen maar aan dat er mogelijk slecht geprogrammeerd is en de waarschuwing uitgezet zou moeten worden, maar daar wil ik in dit geval toch net direct aan. Zoals gezegd komt er nu totaal geen waarde te staan, en dat is ook niet goed.

Is er iemand die hier wat licht op zou kunnen schijnen?

Ik draai Joomla 4.2.5 / HikaShop 4.2.6 op een lokale installatie op een mac via MAMP. PHP versie 8.1 (benodigd voor een andere plugin).

Edit Jelle: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.

Edit Jelle: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.

Edit Jelle: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
Laatst bewerkt 20 nov 2022 21:22 door Jelle.
  • Reijer
  • Reijer's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 2
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.866 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie