Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

Mijoshop template aanpassen

14 mei 2014 12:12
Wie kan mij helpen.

Ik ben bezig met het bouwen van een site. Daar heb ik ook een online catalogus in gemaakt met Joomla en Mijoshop. Nu ben ik bezig om de catalogus layout aan te passen, maar kom er niet helemaal uit.

Ik wil graag dat de tekst van een categorie onder in de afbeelding komt. Ik wil dus de afbeelding groter maken zodat er aan de onderkant meer ruimte komt voor de tekst.

Dat wil ik ook op het moment dat je een categorie kiest en producten gaat zien. Die wil ik op de zelde manier weergeven.Ik heb alleen geen idee in welk bestand ik dat kan aanpassen. Ergens zal ik moeten vertellen dat de artikelnaam en de afbeelding samen in de border moeten komen.

Ik gebruik ook al Firefox met Firebug om te kijken waar de dingen staan. Ben hier al zo'n tijd mee bezig
maar snap niet hoe dit moet. Ik hoop dat het te maken is.

Hier een link naar de site als voorbeeld.
www.tektro.nl/buzaglo/catalogus/index.php/category/135-bellen

Gr. Jasper
  • 3DFresh
  • 3DFresh's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

14 mei 2014 19:55
De maten van de afbeeldingen in Mijoshop kun je eenvoudig regelen via de "winkel-instellingen" tabblad "Afbeeldingen":
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

14 mei 2014 21:27
Beste Peter,

Dank voor je antwoord, maar dat vroeg ik ook niet. Ik weet van deze instelling. Maar ik wil binnen de border van de afbeelding aan de ondekant de naam van het product hebben. De vraag is hoe krijg ik het veld meld de artikelnaam en de afbeelding samen.

Gr. Jasper
  • 3DFresh
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

14 mei 2014 22:07 - 14 mei 2014 22:15
Je vroeg wel degelijk naar aanpassing van de grootte van de afbeeldingen ;). Hier een iets uitgebreider antwoord:

In Mijoshop zit een theme editor (configuratie- theme editor). Je kunt hiermee een eigen aangepast theme maken. Je moet wel je nieuwe theme selecteren in de winkelinstelling.

-maak een nieuw theme aan en clone alleen die bestanden die je wilt aanpassen naar je nieuwe theme.
-pas het bestand (in dit voorbeeld: category.tpl en eventueel de stylesheet) naar wens aan en sla de wijzigingen op.

Let op dat je nooit de Default theme aanpast, anders ben je na een update alles weer kwijt.

Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

15 mei 2014 08:31 - 15 mei 2014 10:00
Beste Peter,

Daar had ik nog niet naar gekeken. Ik ga dat proberen. Goeie tip.
Ik zal laten weten of het hier mee lukt. Zou mooi zijn als ik hier de layout mee kan aanpassen.

Ben niet goed in HTML en PHP dus moet wel even prutsen denk ik......hahah, maar dat houd me van de straat.

Gr. Jasper

Ik blijf het moeilijk vinden. De editor werkt prima, maar ik kom er nog steeds niet uit. Ik zoek me rot waar alle bestanden staan en waar ik het script moet aanpassen. Nu ben ik bezig om elke keer wat te proberen en kijken of het werkt. Als het niet lukt zet ik elke keer alles weer terug in de oude settings.

Ik krijg het nog niet voor elkaar om die tekst binnen de border van de afbeelding te krijgen.
Maar we geven nog niet op.

Is er niet een makkelijke WYSIWYG editor voor dit soort klusjes. Pfff gaat wel een hoop tijd in zitten hoor.

Edit Astrid: Ik heb je reacties samengevoegd. Dit is een forum en geen dagboek!
  • 3DFresh
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

16 mei 2014 15:10 - 16 mei 2014 15:14
Om de rand om de afbeelding en de omschrijving te krijgen ga je als volgt te werk:

Verwijder eerst de rand om de afbeelding:
Ga naar: /buzaglo/catalogus/components/com_mijoshop/opencart/catalog/view/theme/mijoshop-darkgrey/stylesheet/stylesheet.css

zoek deze declaratie (± regel 956)
Code:
.product-grid .image img { border: 2px solid #847F7F; border-radius: 7px; padding: 3px; }

en verwijder de border en de border-radius declaratie.

Vervolgens gaan we een nieuwe rand aanbrengen om de afbeelding en de tekst. Ga naar stylesheet.css (± regel 942) en zoek daar deze declaratie:
Code:
.product-grid > div { display: inline-block; margin-bottom: 15px; margin-right: 20px; vertical-align: top; }

voeg daar de eerder verwijderde regels en de padding aan toe zodat er dit komt te staan:
Code:
.product-grid > div { border: 2px solid #847F7F; border-radius: 7px; display: inline-block; margin-bottom: 15px; margin-right: 20px; padding: 3px; vertical-align: top; }

Als het goed is krijg je dan dit resultaat:

Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

19 mei 2014 08:48
Beste Peter,

Bedankt voor je uitleg. Ik ga er mee aan de slag. Begin het langzaam een beetje te begrijpen hoe het werkt.
Dan wordt het wat makkelijker om zelf dingen aan te passen. Zo leer ik elke keer weer wat.
Erg leuk hoor dat Joomla.

Gr. Jasper
  • 3DFresh
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

22 mei 2014 10:26 - 22 mei 2014 10:28
Ik heb nog even een vraagje. Ben nog even met de layout bezig en wil graag het volgende aanpassen, maar kan het niet vinden.
Heb al veel dingen geprobeert, maar kom er echt niet uit. Blijf het moeilijk vinden om dingen binnen de diverse scripts op te sporen.

Ik wil graag op de productpagina de omschrijving van het artikel die nu onderaan staat verplaatsen naar de rechterkant van de foto. en dan onder de advies prijs. En dat linkje van Product vergelijk wil ik weg hebben, maar kan nergens vinden waar dat kan.

Kunnen jullie hier nog mee helpen.

www.tektro.nl/buzaglo/catalogus/index.php/product/8075-m3

• 3DFresh
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

24 mei 2014 15:11 - 24 mei 2014 15:14
Stap 1: clone product.tpl van het default theme naar jouw theme.
Stap 2: zoek de div op waarin de omschrijving staat en verplaats deze op de gewenste plaats naar de div van de rechter kolom.

Deze code zorgt voor de omschrijving:
Code:
<div id="tab-description" class="tab-content"><?php echo MijoShop::get('base')->triggerContentPlg($description); ?></div>

zie screencast.com/t/uNUresI9S

Ik heb hier alleen de omschrijving verplaatsten niet de "tabs", maar het gaat even om het idee.
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

25 mei 2014 13:44
Peter,

Bedankt voor je hulp. Ik ga er mee aan de slag. Ik denk dat ik het een beetje begrijp en er langzaam wel uit ga komen.
Bljif het moeilijk vinden om te bepalen om welke regels het gaat. Maar dat zal wel komen omdat ik niet weet hoe die comp[utertaal in elkaar zit. Probeer er veel over te lezen maar krijg dat stuk nog niet onder de knie.

Gelukkig kom ik zo weer een stukje verder. Ik blijf het gewoon volhouden en leer toch weer wat.

Thanks.
  • 3DFresh
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.705 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie