Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
opgelost waarderingssysteem in virtuemart
waarderingssysteem in virtuemart
11 jan 2017 13:44
IK heb een webshop
www.jewelforlife.nl
in joomla 3.6.5 en virtuemart 3.0.18 gemaakt.
Nu wil ik per product de mogelijkheid bieden aan iedereen om een waardering achter te laten. Echter als ik bij virtuemart onder configuratie en winkel frontend kijk om dit aan te zetten dan kunnen alleen maar geregistreerde klanten of mensen die een artikel hebben gekocht een waardering achterlaten.
Kan ik dit ook zo maken zodat iedereen een waardering bij elk product kan achterlaten ????
Nu wil ik per product de mogelijkheid bieden aan iedereen om een waardering achter te laten. Echter als ik bij virtuemart onder configuratie en winkel frontend kijk om dit aan te zetten dan kunnen alleen maar geregistreerde klanten of mensen die een artikel hebben gekocht een waardering achterlaten.
Kan ik dit ook zo maken zodat iedereen een waardering bij elk product kan achterlaten ????
- hkraft
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
- Berichten: 261
waarderingssysteem in virtuemart
11 jan 2017 14:37
Voor zover ik weet kan dat niet. Is ook niet logisch: hoe kan je een product waarderen dat je niet in je bezit hebt?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
- Berichten: 37431
waarderingssysteem in virtuemart
12 jan 2017 22:07
Is inderdaad ook niet logisch.
Maar als ik een artikel koop en wil daarna een waardering zetten bij het artikel dan kan ik niets doen. Heb ik dingen vergeten aan te vinken in vm bij configuratie en winkel frontend misschien ????
Maar als ik een artikel koop en wil daarna een waardering zetten bij het artikel dan kan ik niets doen. Heb ik dingen vergeten aan te vinken in vm bij configuratie en winkel frontend misschien ????
- hkraft
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
- Berichten: 261
waarderingssysteem in virtuemart
13 jan 2017 09:10
Het zou zo moeten staan. Dan kunnen zelfs geregistreerde klanten die het product niet kochten een waardering/recensie achterlaten volgens mij. Bestelstatus kan volgens mij ook op geen staan overigens.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
- Berichten: 37431
waarderingssysteem in virtuemart
13 jan 2017 11:41
Ik heb het zo gezet zoals in je afbeelding alleen bij bestelstatus recensie/waardering heb ik akkoord koper staan want bevestigd heb ik niet bij mijn mogelijkheden staan.
Wat ik kan kiezen is: Pending - akkoord koper - akkoord jewel for life - cancelled - refunded - verzonden - completed - denied - alles selecteren - geen
Wat ik kan kiezen is: Pending - akkoord koper - akkoord jewel for life - cancelled - refunded - verzonden - completed - denied - alles selecteren - geen
- hkraft
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
- Berichten: 261
waarderingssysteem in virtuemart
13 jan 2017 11:42
Vergeten te schrijven dat ik na een bestelling nog geen waardering kan schrijven.
- hkraft
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
- Berichten: 261
waarderingssysteem in virtuemart
13 jan 2017 12:33
Je kunt de bestelstatus nog op "Geen" zetten. Ben je wel ingelogd?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
- Berichten: 37431
waarderingssysteem in virtuemart
13 jan 2017 13:45
Om iets te bestellen hoef je geen inlognaam aan te maken, alleen je adresgegevens.
Dus wil je een waardering laten geven moeten de klanten zich eerst inloggen ????
Dus wil je een waardering laten geven moeten de klanten zich eerst inloggen ????
- hkraft
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
- Berichten: 261
waarderingssysteem in virtuemart
13 jan 2017 15:33
Volgens mij werkt het inderdaad alleen bij geregistreerde gebruikers. Er zijn wel betaalde extensies die wat meer mogelijkheden bieden.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
- Berichten: 37431
waarderingssysteem in virtuemart
14 jan 2017 11:43
Dus als ik het goed begrijp moet iedereen die iets wil waarderen ingelogd zijn???
Gaat dit via de module inloggen bij joomla of moet ik dit ergens in virtuemart aanzetten ??? Ik kan in virtuemart nl niks vinden.
Gaat dit via de module inloggen bij joomla of moet ik dit ergens in virtuemart aanzetten ??? Ik kan in virtuemart nl niks vinden.
- hkraft
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
- Berichten: 261
waarderingssysteem in virtuemart
14 jan 2017 15:08 - 14 jan 2017 15:08
Het gaat niet direct om het inloggen. Je moet klanten de mogelijkheid geven om zich te registreren. Dat kan bij de VM configuratie op het tabblad Afrekenen bij
enVraag om registratie bij het afrekenen
Bij de eerste optie laat je de klant nog de keuze en kan hij/zij ook nog als gast afrekenen (maar dan dus niet waarderen of een recensie schrijven). Als je ook de tweede optie aanzet, dan moet de klant verplicht registreren. Om het zelf te testen kan je gewoon een Joomla inlogmodule ergens neerzetten (of een verborgen menu-item met een loginpagina maken). Als je dan met je admin account inlogt (jij ben namelijk WEL geregistreerd), dan kan je als het goed is wel waardering en recensie bij je producten zien.Alleen geregistreerde gebruikers kunnen afrekenen
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
- Berichten: 37431
Tijd voor maken pagina: 0.736 seconden