Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

formulieren bij producten

formulieren bij producten

26 apr 2012 21:34
#1
Ik wil voor elk product de mogelijkheid hebben om er een apart informatie-aanvraagformulier bij te tonen - prefilled met de productnaam en artikelnummer.

Omdat ik voor elke productcategorie een ander formulier heb volstaat het standaard 'ask a question' form niet.

Ik zat er aan te denken met RSformpro verschillende formulieren aan te leggen en deze dan op te roepen in virtuemart.

* weet iemand hoe dit te realiseren
* weet iemand hoe ik de velden product/artikel standaard kan laten invullen
Discussie gesloten.
  • LK76
  • LK76's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 7

formulieren bij producten

26 apr 2012 21:48
#2
Bedoel je iets dergelijks? Dit is gemaakt met Chronoforms.
Discussie gesloten.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

formulieren bij producten

26 apr 2012 22:31
#3
Inderdaad wel een dergelijke opzet met verschillende formulieren.
Maar ook per product kan het formulier verschillen.

De bedoeling is dat elk product tabjes krijgt (specificaties/video/pdf files/informatie aanvragen) - deze tabjes worden geopend in de product-specificatie-flypage.
Alle tabjes heb ik werkend alleen het tonen van het formulier lukt niet (+ in de admin eenvoudig selecteren van het juiste formulier bij het juiste product)


Worden in de voorbeeldsite de formulieren geopend in de flypage (kabel-op-maat) van virtuemart of worden de formulieren in joomla geopend ?
Discussie gesloten.
  • LK76
  • LK76's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 7

formulieren bij producten

26 apr 2012 22:37
#4
In dit voorbeeld zijn ze in artikelen in Joomla gekoppeld. Ze zouden echter ook in VM gekoppeld kunnen worden. Voor deze site is dat niet relevant. Realiseer je wel dat je voor iedere variatie een formulier moet bouwen.

Er zijn waarschijnlijk andere oplossingen die beter voor je werken.

Hoop wel dat jezelf dan over een goede CSS, PHP en MySQL kennis beschikt.
Discussie gesloten.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.800 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie