Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

'Uitgeklede' versie van Virtuemart

'Uitgeklede' versie van Virtuemart

08 aug 2012 22:31
#1
Ha allen!

Voor een testprojectje heb ik Virtuemart geïnstalleerd (2.0.8e) op een Joomla installatie (2.5.6).
Wat ik eigenlijk wil is een mini-shop. Een heel eenvoudige shop, maar die is er niet voor Joomla.

Alle overkill aan opties van Virtuemart heb ik niet nodig en de potentiële gebruiker in het project ook niet. Je voelt 'm al aankomen: bestaat er een mogelijkheid om een gebruiker 'simpele' Virtuemart rechten te geven? Ik heb 'm nog niet gevonden (wil niet zeggen dat het er niet is). Ik heb er al op geGoogled (simpele virtuemart, eenvoudige virtuemart, minder opties virtuemart, beperkte rechten virtuemart en Engelse varianten daarvan) maar zonder succes.

Het doel is dat een shopkeeper zo min mogelijk opties te zien krijgt in Virtuemart, eigenlijk alleen de basale instellingen als productnaam etc. Is zoiets met rechten te regelen? Of wellicht met een extensie?

Of als er andere ideeën zijn?

Ben benieuwd!
Discussie gesloten.
  • eenremco
  • eenremco's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 2

'Uitgeklede' versie van Virtuemart

08 aug 2012 23:23
#2
Hallo eenremco,

Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Je hebt het over een heel eenvoudige shop, maar wat bedoel je daar precies mee? Is immers voor meerdere uitleg vatbaar. Zet jezelf niet "op slot" door een te eenvoudige shop te kiezen.

Zelf werk ik o.a. met Aceshop (niet gratis). Dat is een webshopcomponent voor Joomla op basis Opencart. Deze werkt redelijk eenvoudig en heeft voldoende mogelijkheden qua betaling en verzenden e.d.

Maar hier zijn er vast meer te vinden.

Succes!
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 2826

'Uitgeklede' versie van Virtuemart

09 aug 2012 10:34
#3
Je wilt dus wel een shop met complete functionaliteiten zoals ik het begrijp, maar je zou graag meer controle hebben over wie wat mag doen in de shop. Als dat klopt dan gaat dat volgens mij met VM niet lukken omdat daar geen ACL ingesteld kan worden.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37136

'Uitgeklede' versie van Virtuemart

28 aug 2012 21:04
#4
Dank voor jullie berichten. Ik kon even genieten van een vakantie, vandaar trage reactie.

Waar ik naar op zoek ben naar een vele malen simpelere shop variant. Ik wil producten met prijs kunnen opgeven, een beetje per categorie ingedeeld. Ik kan het moeilijk uitleggen. Het is niet de bedoeling om producten te vérkopen, alleen om ze te tonen: we willen op een display producten tonen (een soort narrowcasting achtige variant). Een beheerder van zo'n scherm moet een productje kunnen toevoegen, prijsje erbij kunnen noemen etc. Transacties gaan niet plaatsvinden, dus berekeningen en ordersystemen zijn niet nodig. Ik zit zelf te twijfelen of we het niet moeten doen via het weergeven van artikelen.

Hardop denkend vermoed ik dat Virtuemart een overkill is hiervoor. Ik zoek meer een product-catalogus ofzo. Een simpel portfolio element.

Als ik zo brabbel, komen er dan ideeën bij jullie op? Eigenlijk ben ik op zoek naar een soort extensie/module die als narrowcasting kan dienen. Misschien moet ik wel gewoon een gallery gebruiken...
Discussie gesloten.
  • eenremco
  • eenremco's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 2

'Uitgeklede' versie van Virtuemart

29 aug 2012 12:11
#5
Of even bij de extensies kijken naar of een portfolio extensie of een catalogus extensie. Zo uit mijn hoofd zou ik zeggen Zoo van Yootheme, niet gratis, maar werkt wel heel mooi.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37136

'Uitgeklede' versie van Virtuemart

29 aug 2012 12:31
#6
Waarom een webgebaseerde oplossing gebruiken als er al speciaal voor deze toepassing applicaties zijn?
Deze weken bovendien samen met de office toepassingen die men ook gebruikt.

Kijk maar eens naar deze.
Discussie gesloten.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

'Uitgeklede' versie van Virtuemart

29 aug 2012 15:48
#7
Simpele shops?

Kijk eens naar:
Simple Caddy
RSForm Pro
cciDEAL Platform - iDEAL in artikel j.mp/hAXX7M

Hier staan ook andere betaal extensies:
www.chillcreations.com/joomla-extensions...omla-extensions.html
iDEAL voor Virtuemart 3
www.joomlavirtuemartideal.nl/ideal-compo...-virtuemart-hikashop
Tevens iDEAL voor oudere Virtuemart versies, RSForm Pro en HikaShop en meer!
KVK: 27284950
Discussie gesloten.
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.865 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie