Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

meerdere shops met 1 database mogelijk (multishop)?

05 apr 2013 16:49
Hallo,

Ik heb ten tijde van VM 1 ook deze vraag gesteld, en hoop nu dat er met vm 2 wat veranderd is. Ik heb 3 webshops waarbij gedeeltelijk dezelfde producten verkocht worden. Als men een product bestelt, moet ik in de andere shops de voorraad aanpassen (voor de producten waar ik niet zoveel voorraad van heb). Dat gebeurt me zo'n 4 keer per week. Is te overzien, maar het gaat nog weleens mis en dan heb ik een product verkocht dat ik niet op voorraad heb en dan moet ik het weer snel bijbestellen. Is allemaal te doen, maar ik zou het handiger vinden als dat vanzelf ging.

Daarom ben ik gaan kijken naar Magento, maar ik ben een beetje afgeschrikt door de verhalen dat het zo ingewikkeld is. (Hoewel ik me afvraag of dat met Magebridge meevalt, maar dat is weer een andere vraag.)
Toen ging ik verder kijken naar andere shop systemen, ik begreep dat Prestashop en Opencart multishops toestaan en niet zo ingewikkeld zijn als Magento, maar dan vraag ik me weer af of ik er - buiten de multishop functionaliteit - wel zoveel mee opschiet t.o.v. VM.

VM en Joomla ken ik goed, ik maak al mijn websites en die voor mijn klanten in Joomla. Dus als het niet hoeft stap ik liever niet over.

Dus nu mijn vraag: is het mogelijk om een multishop te maken in VM2?

Als dit niet kan, hebben jullie dan een tip wat ik het beste kan doen. Overstappen op Opencart of Prestashop, of misschien een ander ecommerce systeem binnen Joomla (Hikashop oid), of gewoon lekker handmatig bezig blijven.

Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Vast bedankt, Jeannette
  • jecrvali
  • jecrvali's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL

05 apr 2013 17:52
Mijoshop in combinatie met Virtual Domains werkt goed.

Je kunt binnen Mijoshop (Opencart in Joomla) verschillende winkels aanmaken die gebruik maken van dezelfde productgegevens e.d. Per product of categorie kun je aangeven in welke winkel(s) deze zichtbaar moeten zijn.

Met Virtual Domains verwijs je een addon domein of een subdomein door naar één van de winkels. Dit kun je diverse keren herhalen voor de verschillende winkels. De domeinnaam of subdomeinnaam wordt dan gewoon gebruikt in de URL. Het lijken dan ook verschillende webshops, maar in werkelijkheid heb je maar één backend.
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

05 apr 2013 22:24
Dank je, ik zal me erin verdiepen. Weet je zo of ideal, paypal makkelijk te implementeren zijn? Ik gebruik ook afterpay, dat zal vast lastiger zijn. Voor ideal heb ik de Rabo omnikassa. Kunnen deverschillende shops er anders uitzien? En is het mogelijk om verschillende talen en prijzen te gebruiken voor een product?
  • jecrvali
  • jecrvali's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart

05 apr 2013 23:20
IDEAL heb ik via www.ideal-checkout.nl/joomla-mijoshop gekoppeld in de shop (Ik gebruik IDEAL Lite van de Rabobank, maar kan volgens mij ook met omnikassa).

Paypal is standaard al aanwezig bij de betaalmethoden.

-Elke shop kan er inderdaad anders uitzien.
-verschillende talen zijn mogelijk
-Verschillende prijzen moet mogelijk zijn. Moet dan waarschijnlijk wel via een extra aan te maken klantgroep (die je dan korting geeft)
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.628 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie