Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

bevestegingsmail

bevestegingsmail

19 mei 2013 22:45
Hallo
Als er iemand registreert via virtuemart , krijg ik een bevestiging en de klant krijgt ook zijn mail met de activerings code

echter als hij deze link aanklikt gaat deze wel naar de site , maar krijgt een foutmelding dat de account nog niet geactiveerd is ??!!

Ik heb nu ingesteld dat de klant niet via mail moet activeren , maar zou dit toch terug willen veranderen omdat er al een paar klanten zijn die iets besteld hebben , en we krijgen daar nu telkens een bericht van dat het adres niet juist is ...

Registreren via joomla zelf werkt wel met de email activereng , maar via de registratie van viruemart , krijg ik die fout ...

graag help...
alvast bedankt
  • RedBull
  • RedBull's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

bevestegingsmail

20 mei 2013 10:29
De enige manier waarop het werkt is om bij gebruikers account activatie op Zelf te zetten helaas. Kijk ook hier maar even.
Dus als een klant een foutief e-mailadres invult en je krijgt de e-mail terug, dan zal je moeten nabellen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team

bevestegingsmail

20 mei 2013 20:12
Zou je versie kunnen doorgeven van:
- Joomla
- Virtuemart

Dan kan ik even testen of het aan 1 van deze versies ligt. Ik heb van allebei nl. de nieuwste versie draaien en ik heb dit probleem niet.

[OFFTOPIC]

@Astrid

De enige manier waarop het werkt is om bij gebruikers account activatie op Zelf te zetten helaas. Kijk ook hier maar even.
Dus als een klant een foutief e-mailadres invult en je krijgt de e-mail terug, dan zal je moeten nabellen

Ik denk dat je de vraag verkeerd hebt geïnterpreteerd. De TS geeft aan dat de klant wel een e-mail ontvangt nadat hij heeft geregistreerd. Echter in de registratie-email zit een activeringslink. Indien de klant klikt op deze activeringslink, krijgt hij een foutmelding.

[/OFFTOPIC]
KvK nr.: 09143754
URL: www.b-linked.nl
  • Quevi2012
  • Quevi2012's berichtenfoto
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

bevestegingsmail

20 mei 2013 21:22
Joomla! 2.5.11
Virtuemart 2.0.20b

grtz
  • RedBull
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

bevestegingsmail

20 mei 2013 22:45
ok. Dat lijkt me prima.

Kun je zien waar de link naartoe gaat?

Iets als dit
Code:
index.php?option=com_users&task=registration.activate&token=dfdf5dfsd2f1sd5f252d58744
.

Heb je evenveel Joomla gebruikers als Virtuemart klanten?

Gebeurt wel eens dat als deze niet helemaal samen lopen (wat opnummering betreft) dat het gebruikers_id van Joomla niet overeekomt met het gebruikers_id van Virtuemart
KvK nr.: 09143754
URL: www.b-linked.nl
  • Quevi2012
  • Quevi2012's berichtenfoto
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

bevestegingsmail

21 mei 2013 11:22
Ik heb zo een link...
Ik heb het getest zowel met de activering via joomla en via de activering van virtuemart...

Wat ik wel ondervond is als je via virtuemart registreerd , dat je al ingelogd bent op virtuemart,ook al heb je de activering nog niet aangeklikt...
in joomla ben je nog niet ingelogd...

Dus ik denk dat dit toch ergens een fout is in virtuemart of niet...
  • RedBull
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.655 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie