Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

1 keer bestellen dan niet meer #uitdaging

1 keer bestellen dan niet meer #uitdaging

22 mei 2013 23:32 - 23 mei 2013 09:08
#1
Beste allemaal,
ik ben op zoek naar iemand die mij wil helpen.
Ik ben een idee aan het uitbouwen en daar mag de 'klant' maar 1 keer bestellen. Daarna niet meer. Wie wil helpen dit in VM2 te realiseren? Alles is klaar, maar nu kan de klant nog meerdere keren bestellen en moet ik de klant handmatig 'uit zetten'. Graag zou ik dit automatiseren. Klant misschien een budget meegeven?

Meer info voor serieuze hulp? Neem dan even contact op. Ik zou erg blij zijn en de hulp wordt zeer gewaardeerd. Ik heb er haast mee en moet eigenlijk voor eind juni helemaal af zijn.

Alle suggesties worden gewaardeerd! Alvast bedankt. Ik kijk uit naar jullie reactie.

Edit Astrid: Ik heb je contactgegevens verwijderd. Reacties uitsluitend via dit forum.
Een warme groet,
Matthijs van Dijk
Howeco Design
Laatst bewerkt 23 mei 2013 09:08 door Astrid.
  • Howeco
  • Howeco's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 13

1 keer bestellen dan niet meer #uitdaging

23 mei 2013 23:24
#2
De vraag die in mij opkomt is op basis waarvan je de gebruiker wilt blokkeren?

Ik kan namelijk 100-en gebruikersnamen en e-mailadressen aanmaken...

Dus je zou een combi moeten zoeken met ip-adres en naw gegevens?
KvK nr.: 09143754
URL: www.b-linked.nl
  • Quevi2012
  • Quevi2012's berichtenfoto
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 27

1 keer bestellen dan niet meer #uitdaging

23 mei 2013 23:57
#3
Beste b-Linked,
Dank voor je reactie!
Vraag 1 is simpel.
Hij/Zij mag maar 1 keer bestellen. Daarna niet meer. Waarom niet? Om dat het niet is toegestaan. Inloggen mag eventueel wel om de status van de bestelling te kunnen zien of controleren.

Antwoord 2 begrijp ik niet.
Waarom kan jij er een heleboel aanmaken en waarom zou jij dat doen? De gebruiker in mijn situatie kan alleen inloggen. NIEMAND kan een gebruiker aanmaken, want registratie is niet toegestaan. Er wordt een selectie gebruikers geïmporteerd. Deze mogen maar 1 keer bestellen en daarna niet meer.

Wat misschien ook mogelijk zou kunnen zijn en het misschien wat simpeler maakt. De gebruiker een budget meegeven. Als deze aan een bestelling 'op is' kan er dus niet meer besteld worden.

Waarom zal ik nog niet verklappen, want dan ligt mijn idee op straat. Hierboven is eigenlijk een simpel gegeven, maar met een grote uitdaging denk ik. Heeft iemand nog ideeën? Ik hoop dat ik na de goeie reactie van b-Linked mijn verhaal duidelijker heb kunnen schetsen. (b-Linked...bedankt!)
Een warme groet,
Matthijs van Dijk
Howeco Design
  • Howeco
  • Howeco's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 13

1 keer bestellen dan niet meer #uitdaging

24 mei 2013 08:02
#4
Idee: Kortingbon per persoon die éénmaal gebruikt kan worden.
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 2826

1 keer bestellen dan niet meer #uitdaging

25 mei 2013 10:16
#5
Voor een oplossing zal je toch iets meer info moeten verstrekken.

Heb je meerdere artikelen? Moeten de artikelen wel zichtbaar blijven voor de "klant"?

In een andere topic vroeg je de betaalmethode uit te zetten.
Dus je wilt de "klant" niet laten betalen?

Misschien is dus Virtuemart niet de juiste extensie?
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1863

1 keer bestellen dan niet meer #uitdaging

25 mei 2013 10:45
#6
Meestal is het andersom; je geeft een klant korting bij de eerste bestelling in de hoop dat ze daarna weer terugkomen voor meer :)

Wordt het artikel gedownload of met de post verzonden?
  • Hans vB
  • Hans vB's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 127

1 keer bestellen dan niet meer #uitdaging

13 sep 2013 10:55
#7
Mijn excuus dat het langer heeft geduurd, maar soms zijn de dingen in het leven niet anders.

Peter,
Bedankt voor de TIP, echter na een kortingsbon kan iemand denk ik weer gewoon bestellen. Of heb ik je verkeerd begrepen. Misschien geen verkeerd idee? Even over nadenken.

Anne,
Oke, laat ik dat doen. Jij krijgt een cadeau die je zelf mag uit zoeken uit een stuk of 50 cadeaus voor een bepaald budget. Je heb je emailadres en een opgekregen wachtwoord/code om in te loggen. Je zoekt voor jou budget (wat je niet weet, maar gekoppeld zit aan de producten en jou inloggegevens) een cadeau uit. Je besteld en logt uit. Hierna mag je nog wel inloggen om de status van je bestelling te controleren, maar niet meer 'kopen/bestellen', want je budget is op.

Heb ik het helder uitgelegd?

Het betaalsysteem is opgelost door een heel simpele actie. Ik heb geen euro's maar punten en deze zijn niet zichtbaar voor de klant. Er wordt wel betaald, maar is niet te zien. Daarom kunnen we nu ook de koppeling proberen te maken met het budget wat op is en er dus niet meer betaald/besteld kan worden.

Virtuemart is denk ik hier uitermate geschikt voor, maar loop tegen deze uitdaging aan die 2 mogelijkheden heeft om opgelost te worden voor zo ver ik nu zie.

Hans,
Waarschijnlijk is jou idee hierover nu ook meer helder en zal je vraag ook opgelost zijn. Toch bedankt voor het meedenken.

Bedankt allemaal en hoop binnenkort weer van jullie te vernemen.
Een warme groet,
Matthijs van Dijk
Howeco Design
  • Howeco
  • Howeco's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 13

1 keer bestellen dan niet meer #uitdaging

13 sep 2013 14:01 - 13 sep 2013 14:04
#8
Ik gebruik zelf Mijoshop en daarin kun je spaarpunten toekennen aan klanten. Met deze spaarpunten kan er worden betaald in de webshop.
Voor Virtuemart zou dit ook mogelijk moeten zijn lijkt me.
Na even zoeken in Google op "Reward points" +virtuemart kwam ik de volgende extensie tegen: Virtuemart Reward Points . Dit zou voor jou wel eens de oplossing kunnen zijn.

Geef 1 punt per klant en laat het te bestellen product ook 1 punt kosten. Dan kan er maar éénmaal worden besteld.
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 13 sep 2013 14:04 door Peter.
  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 2826

1 keer bestellen dan niet meer #uitdaging

13 sep 2013 14:10
#9
Peter,
Dit lijkt een hele goeie tip! Dank je wel. Ik ga eens goed uitzoeken of ik hiernaast dan het normale betaalsysteem kan uitschakelen en je alleen kan kopen met de punten. Als dat zo is is het de oplossing denk ik. Super bedankt voor het meedenken.
Een warme groet,
Matthijs van Dijk
Howeco Design
  • Howeco
  • Howeco's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 13
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.760 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie