Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

opgelost Safe path map maken

Safe path map maken

30 jul 2013 10:44 - 30 jul 2013 10:45
Hoi,
weet iemand hoe ik een safe path map maak. Ik gebruik Joomla 2.5.13 met Virtuemarkt 2.0.22a. Ik had een map gemaakt in mijn root directory (VMfiles) en heb ik de toestemming naar internet geblokkeerd, maar ik krijg steeds waarschuwing dat mijn safe path is verkeerd, hoe kan ik dit corrigeren?

Edit Jelle.D: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
  • aliteejay
  • aliteejay's Profielfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Safe path map maken

30 jul 2013 10:57
Kijk goed naar het safe path dat wordt aangegeven bij VM. Je moet sowieso geen hoofdletters gebruiken in mapnamen overigens.
De map moet niet in je rootmap staan maar op dezelfde hoogte. Maar VM geeft dat netjes aan.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

Safe path map maken

30 jul 2013 11:06
hoi Astrid,
bedankt voor U spoed reactie, waar precies moet ik de map plaatsen? plus de is niet in hoofdletters, wat bedoelt U met dezelfde hoogte? hier staat nu de map:customers/4/4/6/altenacouture.com/vmfles/
de is volgens de handleiding moet de safe path staan, dus wat doe ik hier verkeerd
  • aliteejay
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Safe path map maken

30 jul 2013 14:31
Neem aan de je hierboven een typefout hebt gemaakt en dat de map wel vmfiles heet?
Je mag de rechten gerust op 777 zetten omdat die map niet te benaderen is van buitenaf.
Heb je dat pad ook ingevuld bij de configuratie?
Ik ken de mappenstructuur van je hoster niet, maar ik bedoel met dezelfde hoogte dan als je de map opent waar vmfiles inzit dat je dan niet je joomla mappen moet zien maar alleen de rootmap (en misschien nog een aantal andere systeemmappen van je hoster).
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

Safe path map maken

01 aug 2013 01:33 - 01 aug 2013 08:28
het is mij gelukt, ik heb via ftp een andere map ie extra-map gemaakt in de logs map, daar naar de map geplaatst in de log pad van algemene instellingen systeem log pad als /customer/1/2/3/mysite.com/httd.www/logs/extra-map, daarna had ik de safe-path als /customer/1/2/3/mysite.com/httd.www/vmfiles, en voila, geen waarschuwing meer, de veranderen van de map rechten helpt niet, ik had dat ook gedaan zonder succes, ik las ergens dat het gaat met de domein host, de geef dat mogelijkheid niet. Maar bedankt nog voor U moeite
  • aliteejay
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.629 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie