Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
Subshops in VM2?
Subshops in VM2?
03 jun 2014 11:58 - 03 jun 2014 18:17
De eigenaar van een reeds bestaande Joomla-VM-webshop in sportkleding zou deze graag uitgebreid zien met subshops voor sportclubs. De link naar de betreffende clubkleding wordt dan bv:
www.sportkledingmerk.nl/clubnaam
In deze subshops wordt dan de juiste kleding en toebehoren aangeboden aan de leden van die sportclub, naast eventuele algemene artikelen. En elke subshop krijgt een eigen homepage, maar het template blijft waarschijnlijk overal min of meer hetzelfde.
Volgens mij moet dit mogelijk zijn, maar hoe kan ik dit aanpakken? Ik zit al te denken aan telkens een nieuw menu aanmaken en aparte categorieën die niet in de standaard shop te zien zijn. Maar telkens een eigen homepage? En heb ik nog een extensie nodig, of vergeet ik nog iets anders? Alle tips zijn welkom!
(J! 2.5.20 - VM 2.6.6)
Edit Astrid: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
In deze subshops wordt dan de juiste kleding en toebehoren aangeboden aan de leden van die sportclub, naast eventuele algemene artikelen. En elke subshop krijgt een eigen homepage, maar het template blijft waarschijnlijk overal min of meer hetzelfde.
Volgens mij moet dit mogelijk zijn, maar hoe kan ik dit aanpakken? Ik zit al te denken aan telkens een nieuw menu aanmaken en aparte categorieën die niet in de standaard shop te zien zijn. Maar telkens een eigen homepage? En heb ik nog een extensie nodig, of vergeet ik nog iets anders? Alle tips zijn welkom!
(J! 2.5.20 - VM 2.6.6)
Edit Astrid: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
- Lockerbie
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
Subshops in VM2?
03 jun 2014 18:24
Je zou met subdomeinen kunnen werken...
Ik zie niet hoe je in Virtuemart categorieën kunt uitsluiten namelijk.
Maak bij je hoster subdomeinen aan en installeer Joomla en Virtuemart.
Het afrekenproces moet dan wel in ieder subdomein apart gebeuren.
Ik zie niet hoe je in Virtuemart categorieën kunt uitsluiten namelijk.
Maak bij je hoster subdomeinen aan en installeer Joomla en Virtuemart.
Het afrekenproces moet dan wel in ieder subdomein apart gebeuren.
groetjes,
Anne
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897 | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- AnneM
- Joomla!NL vriend(in)
Subshops in VM2?
03 jun 2014 19:01
Misschien denk ik verkeerd hoor, maar bij gebruik van een apart menu voor zo'n subshop kan je toch kiezen welke VM-categorieën je linkt aan dat menu en op welke pagina's je welk menu (en template en modules) wilt tonen?
- Lockerbie
- Bekend met Joomla!NL
-
Subshops in VM2?
03 jun 2014 23:35
Dat kan inderdaad, Maar met bijvoorbeeld zoeken krijg je dan ook categorieën en hun artikelen in de zoekresultaten te zien uit je "sub-shop"...
Misschien kan je het wel oplossen met een klantgroep "sportclub"
Maak dan een nieuw klantenveld aan in de registratie o.i.d. waar je kunt aangeven dat de klant een sportclub is.
Bij het aanmaken van de categorie geef je dan de klantgoep "sportclub" mee?
Misschien kan je het wel oplossen met een klantgroep "sportclub"
Maak dan een nieuw klantenveld aan in de registratie o.i.d. waar je kunt aangeven dat de klant een sportclub is.
Bij het aanmaken van de categorie geef je dan de klantgoep "sportclub" mee?
groetjes,
Anne
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897 | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- AnneM
- Joomla!NL vriend(in)
Subshops in VM2?
03 jun 2014 23:49
Hm, ik had niet gedacht aan de zoekresultaten...
Vanmiddag heb ik mijn vraag ook op het VM-forum gesteld. Daar werd me aangeraden een kopie van de site in een submap te zetten (met aparte database) en deze verder aan te passen. Dat betekent dan een 2e inlogscherm, wat weer verwarrend kan werken voor mijn opdrachtgever. Hm, wat is nu het handigst... ?
Linkje naar VM-forumdraadje .
Vanmiddag heb ik mijn vraag ook op het VM-forum gesteld. Daar werd me aangeraden een kopie van de site in een submap te zetten (met aparte database) en deze verder aan te passen. Dat betekent dan een 2e inlogscherm, wat weer verwarrend kan werken voor mijn opdrachtgever. Hm, wat is nu het handigst... ?
Linkje naar VM-forumdraadje .
- Lockerbie
- Bekend met Joomla!NL
-
Subshops in VM2?
04 jun 2014 09:54
Ik ben het eens met Anne en met de reactie op het VM forum. Zie ook geen andere manier om dit voor elkaar te krijgen helaas.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.642 seconden