Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
Advies ivm een webshop
Advies ivm een webshop
03 aug 2014 20:29
Hallo,
Ik zou graag een webshop beginnen, ik heb dit helaas nog nooit gedaan via joomla dus zit ik met enkele vragen:
- Van welke webshopextensie kan ik het best gebruik maken? Hikashop, virtuemart,... ? Rekening houdend met mijn beperkte kennis ivm met webshops.
- Welke webhost (en eventueel welk pakket) kan ik hiervoor het best nemen? (ik gebruik momenteel versio voor mijn andere joomla sites)
Alvast bedankt om me te helpen.
Ik zou graag een webshop beginnen, ik heb dit helaas nog nooit gedaan via joomla dus zit ik met enkele vragen:
- Van welke webshopextensie kan ik het best gebruik maken? Hikashop, virtuemart,... ? Rekening houdend met mijn beperkte kennis ivm met webshops.
- Welke webhost (en eventueel welk pakket) kan ik hiervoor het best nemen? (ik gebruik momenteel versio voor mijn andere joomla sites)
Alvast bedankt om me te helpen.
- albasba
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
Advies ivm een webshop
03 aug 2014 20:45 - 03 aug 2014 20:59
Hoi albasba,
bij deze heet ik je namens het Joomla!NL team van harte welkom op dit forum.
[strike]Zelf zou ik gaan voor virtuemart, omdat deze een vrij uitgebreide keuze geeft aan aanvullende plugins(maar ook support, omdat virtuemart nog steeds vaak gebruikt wordt). Wel denk ik dat je, ongeacht welke webshop extensie je ook kiest je je er wel een beetje in moet verdiepen. [/strike]
Dit forum wordt gedraaid via de webhost: WNED . Waarover ik denk dat die zeer geschikt is voor Joomla. Ook ik heb gebruik gemaakt van Versio, maar je moet daar eerst het een en ander instellen om rechten problemen te voorkomen(dat was mijn ervaring, opzich na de aanpassingen wel vrij stabiel). Wat ik het meest vervelende vond aan Versio was de IP block. Dit gebeurde mij vrij vaak, en dan moest ik eerst weer mailen om geunblockt te worden.
Edit: Virtuemart, is nog niet uitgebracht voor Joomla 3.x
bij deze heet ik je namens het Joomla!NL team van harte welkom op dit forum.
[strike]Zelf zou ik gaan voor virtuemart, omdat deze een vrij uitgebreide keuze geeft aan aanvullende plugins(maar ook support, omdat virtuemart nog steeds vaak gebruikt wordt). Wel denk ik dat je, ongeacht welke webshop extensie je ook kiest je je er wel een beetje in moet verdiepen. [/strike]
Dit forum wordt gedraaid via de webhost: WNED . Waarover ik denk dat die zeer geschikt is voor Joomla. Ook ik heb gebruik gemaakt van Versio, maar je moet daar eerst het een en ander instellen om rechten problemen te voorkomen(dat was mijn ervaring, opzich na de aanpassingen wel vrij stabiel). Wat ik het meest vervelende vond aan Versio was de IP block. Dit gebeurde mij vrij vaak, en dan moest ik eerst weer mailen om geunblockt te worden.
Edit: Virtuemart, is nog niet uitgebracht voor Joomla 3.x
Groetjes, Julian. Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen via dit forum |
- Juliank92
- Algemeen Moderator
Advies ivm een webshop
03 aug 2014 20:50
Hoi Julian,
Bedankt voor de reactie, ik heb al geprobeerd virtuemart te installeren en dan heb ik idd problemen met rechten, ... (bij Wned zou ik dit dus niet hebben?)
Wat me een beetje tegenhoud om voor virtuemart te kiezen is dat dit draait op joomla 2.5...
Bedankt voor de reactie, ik heb al geprobeerd virtuemart te installeren en dan heb ik idd problemen met rechten, ... (bij Wned zou ik dit dus niet hebben?)
Wat me een beetje tegenhoud om voor virtuemart te kiezen is dat dit draait op joomla 2.5...
- albasba
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
Advies ivm een webshop
03 aug 2014 20:51
Nadeel van VM is dat je nog steeds op Joomla! 2.5 moet blijven.
Ze hebben nog steeds geen Joomla! 3-versie.
Kijk dus ook eens naar Hikashop.
Die is net zo uitgebreid als VM, maar al lange tijd geschikt voor Joomla! 3.
Ze hebben nog steeds geen Joomla! 3-versie.
Kijk dus ook eens naar Hikashop.
Die is net zo uitgebreid als VM, maar al lange tijd geschikt voor Joomla! 3.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Advies ivm een webshop
03 aug 2014 20:57 - 03 aug 2014 21:02
Oops.. ik lig te slapen denk ik . VM heeft inderdaad nog niets uitgebracht voor Joomla 3.x
Sinds ik bij Wned zit heb ik er geen last meer van rechten problemen.
Sinds ik bij Wned zit heb ik er geen last meer van rechten problemen.
Groetjes, Julian. Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen via dit forum |
- Juliank92
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.696 seconden