Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
Registratie mail override
07 aug 2014 17:07
Hallo,
Ik gebruik Joomla 2.5.22 en VM 2.6.6
Ik heb een probleem waar veel over geschreven is, maar waar ik geen oplossing voor heb kunnen vinden. Tot dusver heb ik zonder vragen te stellen op dit forum vrijwel al mijn problemen kunnen oplossen, maar ik wil graag hulp inschakelen. Recentelijk is er een topic over gesloten die betrekking heeft op mijn vraag maar bij mij lukt het niet.
Ik wil graag de mail aanpassen die men krijgt als ze zich registreren. Ik heb de instelling als in bijlage 1.
Het is duidelijk dat er wordt geadviseerd niet het taalbestand aan te passen omdat dit bij een update verloren gaat. Er wordt aangegeven te kijken naar mail_html_reguser.php en een override te maken door deze in een map van je template te plaatsen.
In dit bestand kan ik echter niet terugvinden waar ik de tekst kan aanpassen. Als e-mail ontvang je:
Welkom bij (HIER STAAT VERDER NIKS?/GEEN KOPPELING?)
Uw registratiegegevens
Uw inlognaam : voorbeeld
uw getoonde naam : voorbeeld
uw wachtwoord : voorbeeld1
Uw opgegeven adres : (HIER STAAT NIKS/GEEN KOPPELING?)
(HIERONDER STAAN NOG EEN AANTAL GEGEVENS)
Ik kan vanuit het bestand mail_html_reguser.php niet afleiden waar ik dit kan aanpassen of een logo kan invoegen. Het zal waarschijnlijk heel simpel maar ik kom er zelf niet uit.
Ik hoop dat iemand het mij kan verduidelijken.
Ik gebruik Joomla 2.5.22 en VM 2.6.6
Ik heb een probleem waar veel over geschreven is, maar waar ik geen oplossing voor heb kunnen vinden. Tot dusver heb ik zonder vragen te stellen op dit forum vrijwel al mijn problemen kunnen oplossen, maar ik wil graag hulp inschakelen. Recentelijk is er een topic over gesloten die betrekking heeft op mijn vraag maar bij mij lukt het niet.
Ik wil graag de mail aanpassen die men krijgt als ze zich registreren. Ik heb de instelling als in bijlage 1.
Het is duidelijk dat er wordt geadviseerd niet het taalbestand aan te passen omdat dit bij een update verloren gaat. Er wordt aangegeven te kijken naar mail_html_reguser.php en een override te maken door deze in een map van je template te plaatsen.
In dit bestand kan ik echter niet terugvinden waar ik de tekst kan aanpassen. Als e-mail ontvang je:
Welkom bij (HIER STAAT VERDER NIKS?/GEEN KOPPELING?)
Uw registratiegegevens
Uw inlognaam : voorbeeld
uw getoonde naam : voorbeeld
uw wachtwoord : voorbeeld1
Uw opgegeven adres : (HIER STAAT NIKS/GEEN KOPPELING?)
(HIERONDER STAAN NOG EEN AANTAL GEGEVENS)
Ik kan vanuit het bestand mail_html_reguser.php niet afleiden waar ik dit kan aanpassen of een logo kan invoegen. Het zal waarschijnlijk heel simpel maar ik kom er zelf niet uit.
Ik hoop dat iemand het mij kan verduidelijken.
- roydjah
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
07 aug 2014 17:52 - 07 aug 2014 17:53Weet niet waar je dat gelezen hebt. Klopt wel, maar je kunt wel voor alle taalconstantes een override maken.Het is duidelijk dat er wordt geadviseerd niet het taalbestand aan te passen omdat dit bij een update verloren gaat.
Dat bestand bestaat wel degelijk, heeft overigens weinig te maken met de gebruikersinstellingen van je bijlage.
Kan je hier vinden (zelfde pad als AnneM in dat andere draadje aangeeft overigens):
Code:
\components\com_virtuemart\views\user\tmpl
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
08 aug 2014 11:48
Het afraden van aanpassingen aan het taalbestand had ik bij andere topics gelezen. Vandaar dat ik hiermee kwam.
Ik heb ook geprobeerd te zoeken op de juiste waarde. Ik had hierbij gezocht op "account" en op de openingstekst "welkom bij", maar ik vind hier geen tekst die overeenkomt met mijn mail. Ik zie wel de taalbestanden van e-mails wanneer er een activatie link wordt opgestuurd, maar daar is bij mij geen sprake van.
Ik heb wel de titel van het e-mail bericht overigens wel met een override kunnen vinden en aanpassen.
Ik heb ook geprobeerd te zoeken op de juiste waarde. Ik had hierbij gezocht op "account" en op de openingstekst "welkom bij", maar ik vind hier geen tekst die overeenkomt met mijn mail. Ik zie wel de taalbestanden van e-mails wanneer er een activatie link wordt opgestuurd, maar daar is bij mij geen sprake van.
Ik heb wel de titel van het e-mail bericht overigens wel met een override kunnen vinden en aanpassen.
- roydjah
- Joomla!NL ontdekker
08 aug 2014 13:21
Ik ben wat verder gaan zoeken binnen de overrides en ik kan tot zeker hoogte de e-mail aanpassen. Helaas kan ik hier niet helemaal mee bereiken wat ik wil. Zo wil ik de gegevens als uw opgegeven adres, e-mail, getoonde naam en een logo invoegen.
Ik dacht bepaalde onderdelen als opgegeven adres, e-mail en getoonde naam bij voorbaat niet mee te sturen door in Virtuemart in Configuratie > Klantvelden de opties bij "in verzendformulier" uit te schakelen. Dit geeft niet het gehoopte effect. Laat staan het invoegen van een logo.
Dit is ook niet mogelijk met een override. Als ik dan de tekst weghaal bij en een leeg vak opsla dan wordt er in de mail nog wel een dubbele punt weergeven op de regel waar de tekst stond.
Dit moet toch makkelijker kunnen?
Ik dacht bepaalde onderdelen als opgegeven adres, e-mail en getoonde naam bij voorbaat niet mee te sturen door in Virtuemart in Configuratie > Klantvelden de opties bij "in verzendformulier" uit te schakelen. Dit geeft niet het gehoopte effect. Laat staan het invoegen van een logo.
Dit is ook niet mogelijk met een override. Als ik dan de tekst weghaal bij en een leeg vak opsla dan wordt er in de mail nog wel een dubbele punt weergeven op de regel waar de tekst stond.
Dit moet toch makkelijker kunnen?
- roydjah
- Joomla!NL ontdekker
08 aug 2014 15:08
Misschien heb je wat aan de:
VIrtueMart Email Manager
.
Die gaat verder dan alleen tekst aanpassen, je hebt middels HTML veel meer vrijheid.
Die gaat verder dan alleen tekst aanpassen, je hebt middels HTML veel meer vrijheid.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
12 aug 2014 13:44
Dankjewel voor de tip. Is er misschien een gratis extensie hiervan bekend. Vooralsnog kan ik enkel betaalde versies vinden met veel mogelijkheden terwijl dit (op dit moment) nog niet nodig is. Een gratis versie die mogelijkheden biedt om (kleine) aanpassingen te doen volstaat.
- roydjah
- Joomla!NL ontdekker
12 aug 2014 14:08
Ik heb geen idee.
Er is al zoveel gratis in de wereld van Joomla!.
Voor sommige dingen is het niet anders dan dat je er toch wat geld voor over hebt om iets te kunnen dat niet in een gratis oplossing zit.
Er is al zoveel gratis in de wereld van Joomla!.
Voor sommige dingen is het niet anders dan dat je er toch wat geld voor over hebt om iets te kunnen dat niet in een gratis oplossing zit.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Tijd voor maken pagina: 0.758 seconden