Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
opgelost Na inschakelen SEO 404 errors en melding Koppel component
Na inschakelen SEO 404 errors en melding Koppel component
06 sep 2014 13:15
Hi,
Ik ben nagenoeg klaar met de migratie en opbouw van een Joomla 1.5 / Virtuemart 2 site naar Joomla 2.5 / Virtuemart 2. De 'oude' site is nog aan het domein gekoppeld, de nieuwe dus nog niet.
Ik wilde ik alvast de SEO opties in Joomla en Virtuemart activeren. Dit leverde mij 404 pagina errors op en de melding 'Koppel het component VirtueMart aan een menu item'. Na het uitzetten van de SEO optie in viruemart (eigenlijk aanzetten van optie 'SEO uitgeschakeld') verdween de melding 'Koppel het component VirtueMart aan een menu item'. Na het uitschakelen van de SEO optie in Joomla verdwenen de 404 errors en werkt de site weer naar behoren.
Wat heeft dit veroorzaaakt? Ik wil wel graag gebruik maken van beide SEO opties, in Joomla en Virtuemart.
mvg. Martin
Ik ben nagenoeg klaar met de migratie en opbouw van een Joomla 1.5 / Virtuemart 2 site naar Joomla 2.5 / Virtuemart 2. De 'oude' site is nog aan het domein gekoppeld, de nieuwe dus nog niet.
Ik wilde ik alvast de SEO opties in Joomla en Virtuemart activeren. Dit leverde mij 404 pagina errors op en de melding 'Koppel het component VirtueMart aan een menu item'. Na het uitzetten van de SEO optie in viruemart (eigenlijk aanzetten van optie 'SEO uitgeschakeld') verdween de melding 'Koppel het component VirtueMart aan een menu item'. Na het uitschakelen van de SEO optie in Joomla verdwenen de 404 errors en werkt de site weer naar behoren.
Wat heeft dit veroorzaaakt? Ik wil wel graag gebruik maken van beide SEO opties, in Joomla en Virtuemart.
mvg. Martin
- mbrama
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
06 sep 2014 21:30 - 06 sep 2014 21:31
Het vinkje moet er niet staan bij VM SEO. Lees ook de tekst van de tooltip. Een 404 error wordt meestal veroorzaakt door een combinatie van url herschrijven en .htaccess
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
08 sep 2014 11:49
Ik heb het vinkje bij VM SEO uitgezet en de site werkt verder prima. Na het aanzetten van 'Zoekmachinevriendelijke URL's' in Joomla, krijg ik geen 404 errors meer ( ), maar we de melding 'Koppel het component VirtueMart aan een menu item'. De site lijkt verder goed te functioneren, maar bij iedere actie verschijnt deze melding.
Ik heb in de backend gekeken, en Virtuemart (welke extentie van Virtuemart wordt bedoeld?) hangt niet aan een menu. Er wordt alleen gebruik gemaakt van de VM categorien en die zijn in een module position geplaatst. Hoe kan ik de melding 'Koppel het component VirtueMart aan een menu item' voorkomen zonder Virtuemart in een menu te hangen? In de huidige Joomla 1.5 site met Virtuemart 1 is ook geen Virtuemart extentie aan een menu gekoppeld.
Ik heb in de backend gekeken, en Virtuemart (welke extentie van Virtuemart wordt bedoeld?) hangt niet aan een menu. Er wordt alleen gebruik gemaakt van de VM categorien en die zijn in een module position geplaatst. Hoe kan ik de melding 'Koppel het component VirtueMart aan een menu item' voorkomen zonder Virtuemart in een menu te hangen? In de huidige Joomla 1.5 site met Virtuemart 1 is ook geen Virtuemart extentie aan een menu gekoppeld.
- mbrama
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
08 sep 2014 11:53
Ga naar Menu-beheer.
Maak een nieuw menu aan.
Noem dat bijvoorbeeld "Verborgen menu"
Maak daarin een menu-item aan voor VM.
Nu is je VM toch aan aan menu-item gekoppeld zonder dat je dat zichtbaar maakt op je site en de melding is als het goed is weg.
Let op: Je hoeft het "Verborgen menu" dus NIET te publiceren via een module.
Maak een nieuw menu aan.
Noem dat bijvoorbeeld "Verborgen menu"
Maak daarin een menu-item aan voor VM.
Nu is je VM toch aan aan menu-item gekoppeld zonder dat je dat zichtbaar maakt op je site en de melding is als het goed is weg.
Let op: Je hoeft het "Verborgen menu" dus NIET te publiceren via een module.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Tijd voor maken pagina: 0.718 seconden