Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

Lek in VM 2.6.8

Lek in VM 2.6.8

11 sep 2014 13:12
Geachte,

Via een nieuwsbericht op jullie facebookpagina, die naar het volgende artikel verwijst: blog.sucuri.net/2014/09/security-advisor...mart-for-joomla.html

Vraag ik me af of er al wat meer technische specificaties bekend zijn. Wij gebruiken momenteel versie 2.6.8 en zouden graag een lijst van corebestanden zien die aangepast dienen te worden.

Heeft iemand hier al wat meer over gehoord?

Mvg,

Martijn
  • mrwebsites
  • mrwebsites's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

Lek in VM 2.6.8

11 sep 2014 13:24
Hallo Martijn,

Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Technische specificaties worden denk ik niet vrijgegeven om hackers niet op nog meer ideeën te brengen. Snelste oplossing is om gewoon te upaten naar VM 2.6.10, dan is je site weer veilig. Je moet sowieso altijd zorgen dat je extensies up-to-date zijn, dus ik vind je vraag een beetje vreemd.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

Lek in VM 2.6.8

11 sep 2014 13:42
Dag Astrid,

Bedankt voor je snelle reactie. Eens, wij zijn vrijwel altijd op tijd met updaten. Met dit project echter was er sprake van een strakke deadline, en een groot arsenaal aan wensen. Helaas hebben wij hier dus wat corebestanden voor moeten aanpassen(alleen in uiterste gevallen, dit proberen wij altijd te vermijden). Het updaten naar de meest recente versie doet al deze aanpassingen teniet.

Uit het bericht wordt duidelijk dat de methode bind en save kwetsbaar zijn binnen JUser. De Methode save hebben wij zelf aangepast, maar de save methode van Virtuemart zelf is niet zo heel erg spannend behalve dat deze wat extra data vast legd betreffende extra klantgegevens. Ik vind het vreemd dat via deze methode, een superuser aangemaakt kan worden. Dit is namelijk specifiek voor Joomla en niet VM. Mijn vraag is dus, welke aanpassingen zijn er getroffen op de Bind en Save methode van de JUser. In het model in de admin folder kon ik namelijk niet veel spannends vinden.
  • mrwebsites
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

Lek in VM 2.6.8

11 sep 2014 13:51
Dit is een algemeen Joomla forum dat zich richt op het gebruik van Joomla en Joomla-componenten en niet op codering hiervan. Dus als je dat per se wilt weten, dan zou je je vraag kunnen stellen aan de makers van VM of Joomla zelf.

En ik zou er toch voor zorgen dat het woordje "vrijwel" verandert in "altijd".
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

Lek in VM 2.6.8

11 sep 2014 13:59 - 11 sep 2014 14:05
Helaas, ik zag jullie het nieuwsbericht delen dus hoopte ik dat jullie wellicht wat meer wisten. We doen absoluut ons best om altijd en overal up to date te zijn. Maar als ervaringsdeskundige moet jij toch weten dat dit niet altijd haalbaar is

In ieder geval bedankt! Ik zoek weer even verder.
Edit Astrid:Link verwijderd. Conclusie gebaseerd op aanname.
Gemarkeerd als webneus door: Juliank92
  • mrwebsites
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

Lek in VM 2.6.8

11 sep 2014 15:52
Beste mrwebsites,
Zoals Astrid al aangaf zijn wij een onafhankelijke site die Joomla!gebruikers ondersteund op basis van "Gebruikers helpen gebruikers".
Gisteravond las ik op één van de nieuwsbronnen die ik volg mbt Joomla! dat op de website van Sucuri nieuws werd gepubliceerd over dit lek.
Er was in de Joomla!-wereld direct commotie over het feit dat de ontwikkelaars van VirtueMart er niets over op hun eigen site wilden uitleggen.
Er kwam een reactie van VirtueMart. Zij gaven aan dat het hun beleid was om hier niet breed mee naar buiten te treden.

Omdat ik wel het idee had dat dit belangrijke informatie was voor alle gebruikers van VM heb ik het gisteravond via ons Twitter- en Facebook-kanaal gedeeld.
Gelukkig heb jij het ook gezien en kun je er op je site(s) actie op ondernemen door VM te updaten naar 2.6.10.

Blijf ons volgen. We proberen de Joomla!-gebruikers zo goed mogelijk te informeren over wat er in de (internationale) Joomla!-wereld speelt.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.831 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie