Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

Voor het eerst werken met Virtuemart

Voor het eerst werken met Virtuemart

13 okt 2014 17:16
#1
Binnenkort maak ik voor een kennis een full screen website in Joomla voor het presenteren en informeren over bepaalde producten. In de toekomst wil hij misschien de website uitbreiden met een webwinkel (kleinschalig). Normaal gebruik ik Magento voor webwinkels en geen Virtuemart, maar eens moet de eerste keer zijn :)

Nu ben ik vooral benieuwd naar de moeilijkheidsgraad hiervan. Hoe moeilijk zal het voor mij zijn als bekende binnen Joomla om Virtuemart toe te voegen en volledig in te richten met diverse producten, betaalmodules etc. ? Is dit als beginner van deze extensie bijvoorbeeld binnen een paar uur onder de knie te krijgen of is het verstandig om extra hulp in te schakelen?

Ik probeer vooral een schatting te maken wat betreft tijd voor het complete plaatje (installatie, werking, betaalmodule etc.) exclusief het toevoegen van producten. Een kennis wil graag weten hoeveel tijd erin gaat zitten vanwege eventuele extra kosten indien ik een derde partij moet inschakelen om het toe te voegen aan zijn dan huidige website.

Ik wil het graag zelf doen om meer kennis op te doen van Virtuemart, maar als het te veel tijd kost is dat voor mij een reden om extra hulp in te schakelen. Ik vind dat lastig in te schatten. Wat adviseren jullie of hebben jullie nog tips?

Alvast bedankt :)
  • s-mira
  • s-mira's Profielfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Voor het eerst werken met Virtuemart

13 okt 2014 17:26
#2
Ik ben een poos geleden afgestapt van VM, vanwege de vele problemen die er mee zijn/waren.
Als je gewend bent om met Magento te werken, dan zou ik je willen aanraden om eerder naar Mijoshop of Hikashop te kijken dan naar VM.
Dat zijn beide goed door ontwikkelde, stabiele webshops binnen Joomla.

Maar goed, dat is mijn mening. Er zijn vast anderen hier die misschien wel goede ervaringen hebben met VM.
  • neboz
  • neboz's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 112

Voor het eerst werken met Virtuemart

13 okt 2014 17:31
#3
Op zich heb je een goed werkende webshop met Virtuemart 2.x zo opgebouwd met standaard/ingebouwde functies:
De tab Configuratie alle vragen doorlopen
De tab Winkel (winkeleigenaar) doorlopen
Onder de tab Artikeln vooral de BTW regels aanmaken, categorieën invullen
Verzendkosten en -opties aanmaken
Betaalmethodes invullen

Dan kan je in principe al beginnen met het vullen van producten
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1863

Voor het eerst werken met Virtuemart

13 okt 2014 17:43 - 13 okt 2014 17:44
#4
Ik heb goede ervaringen met VM. Maar het kan zeker geen kwaad om ook naar de andere e-commerce extensies te kijken. E.e.a. is ook afhankelijk van het beschikbare budget en je wensen.
Maak een duidelijk eisenpakket voor je shop, dan kom je later niet voor verrassingen te staan.
Wil je extra's die niet standaard in de extensie zitten, moet je dan betalen voor een extra extensie of worden er gratis extensies voor aangeboden bijvoorbeeld.
En je zou zelfs nog kunnen kijken naar Magento met Magebridge.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 13 okt 2014 17:44 door Astrid.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37103
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.006 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie