Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

Werking van VM Zoekmodule en zoekplugin

25 jun 2015 12:48
Ik kan helaas geen opheldering vinden op internet, dus ik hoop dat jullie me wat toelichting kunnen geven:

De standaard zoekfunctie in VM werkt bij ons, naar ons inzicht, niet echt lekker: bij het ene product vindt hij wel direct het product bij het zoeken op productnaam, bij een ander product(naam) geeft hij een ellenlange resultatenlijst van meerdere pagina's weer die niet door te worstelen is waardoor dat product dus onvindbaar is. Dus wij zijn op zoek gegaan naar het hoe en waarom en willen ons meer verdiepen in hoe de module en plugin werkt en zoekt.

Via Configuratie > Instellingen artikelsortering kun je Beschikbare zoekvelden instellen, oke. Maar waarom vind hij de ene productnaam wel en de andere niet? Kijkt hij bij het weergeven van zoekresultaten ook naar wanneer een product naar een ander product gerefereerd is als ''Verwante artikelen''? Zo lijkt het soms, maar dan zou de productnaam, welke het beste weer te geven resultaat is, toch bovenaan moeten staan? Kortom, hoe werkt het. We hebben er weinig over kunnen vinden op internet.

Wat we ook niet bevatten is wat de plugin (Pluginbeheer: VirtueMart Product) doet ten opzichte van de module (Modulebeheer: Module VirtueMart zoek artikel). Vult het ene het andere aan? Werkt de ene niet goed zonder de ander? Of zijn het twee totaal lossen dingen? En hoe zorgen we er dan voor dat de plugin inderdaad werkt na het publishen?

Misschien slaan we ergens helemaal de plank mis en moeten we bij de ene nog iets activeren of iets naar iets anders refereren zodat het accurater werkt?

De plugin (Pluginbeheer: VirtueMart Product) is ingeschakeld, maar hoe werkt dat? Bij de module activeer je, na inschakeling (publishen), de module door het aan een positie op je website toe te wijzen, hoe gaat dat met een plugin?

Heleboel vragen dus, waar we het antwoord nog niet op gevonden hebben en wat allemaal met elkaar te maken heeft.

We hopen dat jullie wat zouden willen toelichten hierop.

Alvast heel erg bedankt!
  • jelly
  • jelly's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

26 jun 2015 12:53
Zou gewoon goed moeten werken. Ik zou de plugin uitzetten en dan nog eens testen. Volgens mij heeft die plugin namelijk weinig toegevoegde waarde, behalve wanneer je in custom fields wilt zoeken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.630 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie