Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
beveiliging Virtuemart 3
beveiliging Virtuemart 3
29 okt 2015 12:02
Hallo Astrid,
Sorry, bedoel je "Gebruikers" en dan "opties " en wat er dan achter "Gasten gebruikersgroep" staat?
Daar staat Publiek.....
Gr Frans
Sorry, bedoel je "Gebruikers" en dan "opties " en wat er dan achter "Gasten gebruikersgroep" staat?
Daar staat Publiek.....
Gr Frans
- even002
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
beveiliging Virtuemart 3
29 okt 2015 12:03
Ik zie nu ook geen icoontje meer
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
beveiliging Virtuemart 3
29 okt 2015 12:17
Hallo Astrid,
Dat je geen icoontje meer ziet klopt.
Ik heb de oude situatie voor het menu webshop (met de producten onder de categorieën) weer teruggezet.
Als je goed kijkt heb ik in het hoofdmenu een optie aangemaakt met als titel een .
Als je op deze . (punt) drukt zie je de voorpagina van virtuemart, een weer het icoontje.
Vr. Gr. Frans Even
Dat je geen icoontje meer ziet klopt.
Ik heb de oude situatie voor het menu webshop (met de producten onder de categorieën) weer teruggezet.
Als je goed kijkt heb ik in het hoofdmenu een optie aangemaakt met als titel een .
Als je op deze . (punt) drukt zie je de voorpagina van virtuemart, een weer het icoontje.
Vr. Gr. Frans Even
- even002
- Bekend met Joomla!NL
beveiliging Virtuemart 3
29 okt 2015 15:08 - 29 okt 2015 15:08
Aangezien ik op de normale manier (rechten instellingen) er niet uitkom, heb ik nu het stukje code verwijdert wat verantwoordelijk is voor het verschijnen van het genoemde icoontje.
Regel 24 t/m 30
Van Virtuemart/tmp/default.php
Vraag me af het probleem met de rechten nu is opgelost.
Misschien is er iemand in dit forum die er eens naar wil kijken?
www.vanetje.nl
Regel 24 t/m 30
Van Virtuemart/tmp/default.php
<?php # Vendor Store Description
echo $this->add_product_link;
if (!empty($this->vendor->vendor_store_desc) and VmConfig::get('show_store_desc', 1)) { ?>
<div class="vendor-store-desc">
<?php echo $this->vendor->vendor_store_desc; ?>
</div>
<?php } ?>
Vraag me af het probleem met de rechten nu is opgelost.
Misschien is er iemand in dit forum die er eens naar wil kijken?
www.vanetje.nl
- even002
- Bekend met Joomla!NL
beveiliging Virtuemart 3
29 okt 2015 18:32
Je probleem is natuurlijk niet opgelost. Ten eerste wordt je aanpassing direct weer overschreven bij een update van VM en ten tweede kan elke kwaadwillende die de juiste url weet, je hele shop om zeep helpen. Ik zal de url hier niet neerzetten om je te beschermen, maar ik kan zonder erg veel moeite in je backend komen.
Ik weet echt niet waar je allemaal mee bezig bent, maar er klopt helaas helemaal niets van je site. Producten komen niet in het winkelwagentje, als je klikt op verder winkelen, dan krijg je een onlogische url, je hebt taalfilter aanstaan terwijl je geen meertalige site hebt en zo kan ik nog wel even doorgaan. Je hebt hier in dit draadje zelf een zogenaamde oplossing gevonden terwijl ik je daar de oplossing op een presenteerblaadje aanreik.
Let wel. Dit is bedoeld als opbouwende kritiek en om te voorkomen dat je een vals gevoel van veiligheid krijgt.
Ik weet echt niet waar je allemaal mee bezig bent, maar er klopt helaas helemaal niets van je site. Producten komen niet in het winkelwagentje, als je klikt op verder winkelen, dan krijg je een onlogische url, je hebt taalfilter aanstaan terwijl je geen meertalige site hebt en zo kan ik nog wel even doorgaan. Je hebt hier in dit draadje zelf een zogenaamde oplossing gevonden terwijl ik je daar de oplossing op een presenteerblaadje aanreik.
Let wel. Dit is bedoeld als opbouwende kritiek en om te voorkomen dat je een vals gevoel van veiligheid krijgt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
beveiliging Virtuemart 3
29 okt 2015 20:20 - 30 okt 2015 09:00
Wat een systeem.....
Ik heb nog nooit zoveel problemen gehad met virtuemart.
Ik heb zo'n vermoeden dat er toch iets niet goed is gegaan bij de upgrade.
Als ik Virtuemart deïnstalleer en dan weer opnieuw installeer, ben ik dan alles kwijt, of blijven mijn artikelen enz…wel behouden?
Ik heb nog nooit zoveel problemen gehad met virtuemart.
Ik heb zo'n vermoeden dat er toch iets niet goed is gegaan bij de upgrade.
Als ik Virtuemart deïnstalleer en dan weer opnieuw installeer, ben ik dan alles kwijt, of blijven mijn artikelen enz…wel behouden?
- even002
- Bekend met Joomla!NL
beveiliging Virtuemart 3
30 okt 2015 11:38
Als het goed is ben je niets kwijt. Maar maak voor de zekerheid wel een export van al je Virtuemart tabellen via phpmyadmin.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
beveiliging Virtuemart 3
30 okt 2015 19:38
Hallo Astrid,
Even terug komend op het probleem van het andere draadje, heb jij inderdaad een oplossing gegeven, maar dit bleek later toch niet de juiste te zijn. Ik heb gebruik gemaakt van de voorpagina van Virtuemart om de artikelen uiteindelijk toch weg te krijgen.
Ik stel je hulp erg op prijs, alleen begrijp ik je volgens mij niet altijd even goed.
Even terug komend op het probleem van het andere draadje, heb jij inderdaad een oplossing gegeven, maar dit bleek later toch niet de juiste te zijn. Ik heb gebruik gemaakt van de voorpagina van Virtuemart om de artikelen uiteindelijk toch weg te krijgen.
Ik stel je hulp erg op prijs, alleen begrijp ik je volgens mij niet altijd even goed.
- even002
- Bekend met Joomla!NL
beveiliging Virtuemart 3
01 nov 2015 18:41
Hallo Frans,
Heb je de vorige website die goed draaide niet meer ergens? Je zou dan de migratie naar Joomla 3 VM 3 kunnen doen op een subdomein waar je vervolgens alles goed kunt nalopen en proberen voordat je de nieuwe site online zet.
In principe is alles te migreren voor 99% met behoud van data.
Heb je de vorige website die goed draaide niet meer ergens? Je zou dan de migratie naar Joomla 3 VM 3 kunnen doen op een subdomein waar je vervolgens alles goed kunt nalopen en proberen voordat je de nieuwe site online zet.
In principe is alles te migreren voor 99% met behoud van data.
Met vriendelijke groet,
Jheroen Briels
Joomlapartner , websites maatwerk migratie design onderhoud KvK 320 83 434
Joomlahostingsupport , Joomla! hosting
Jheroen Briels
- Jheroen
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
beveiliging Virtuemart 3
02 nov 2015 10:29
Hallo Jheroen,
Aangezien ik gelijk naar de upgrade naar joomla 3 problemen heb gekregen, heb ik geen goede backup.
Ik heb heel veel problemen gehad om te upgraden en heb nu 222 producten in mijn webshop staan, die ik echt niet allemaal weer wil invoeren.
Het probleem met de winkelwagen is opgelost.
Waatrschijnlijk is bij het opnieuw installeren van virtuemart een instelling verandert:
Gebruik de artikel scripts stond op uit.
Ik ga nu een testsite aanmaken met een schone installatie van joomla en virtuemart en daarvan de instellingen van de rechten overnemen. Kijken of dat de problemen met de beveiliging van virtuemart oplost.
Aangezien ik gelijk naar de upgrade naar joomla 3 problemen heb gekregen, heb ik geen goede backup.
Ik heb heel veel problemen gehad om te upgraden en heb nu 222 producten in mijn webshop staan, die ik echt niet allemaal weer wil invoeren.
Het probleem met de winkelwagen is opgelost.
Waatrschijnlijk is bij het opnieuw installeren van virtuemart een instelling verandert:
Gebruik de artikel scripts stond op uit.
Ik ga nu een testsite aanmaken met een schone installatie van joomla en virtuemart en daarvan de instellingen van de rechten overnemen. Kijken of dat de problemen met de beveiliging van virtuemart oplost.
- even002
- Bekend met Joomla!NL
beveiliging Virtuemart 3
02 nov 2015 10:34 - 02 nov 2015 10:36
[strike]Hallo Frans,
Meestal heeft een (goede) webhost backups van jouw account (website). Overigens kan je vanuit Joomla 2.5 prima migreren naar Joomla 3 met behoud van alle inhoud, VM artikelen en klantgegevens (orders etc).
Misschien handig om eens na te vragen bij je host zodat als je nog steeds problemen blijft houden je in ieder geval een probleemloze versie achter de hand hebt.[/strike]
Meestal heeft een (goede) webhost backups van jouw account (website). Overigens kan je vanuit Joomla 2.5 prima migreren naar Joomla 3 met behoud van alle inhoud, VM artikelen en klantgegevens (orders etc).
Misschien handig om eens na te vragen bij je host zodat als je nog steeds problemen blijft houden je in ieder geval een probleemloze versie achter de hand hebt.[/strike]
Met vriendelijke groet,
Jheroen Briels
Jheroen Briels
- Jheroen
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
beveiliging Virtuemart 3
02 nov 2015 10:36
Graag on-topic blijven. Dit draadje gaat niet over het backuppen van een site. Als Frans daar nog vragen over heeft, dan kan hij daar een nieuw draadje voor aanmaken. Zo houden we het forum overzichtelijk.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.917 seconden