Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

beveiliging Virtuemart 3

beveiliging Virtuemart 3

03 nov 2015 12:52
Hallo Astrid,

Ik heb zoals aangegeven een testsite gemaakt met daarin een nieuwe kale installatie van Joomla met virtuemart.
Wat mij als eerste opviel is het verschil van opbouw wat betreft de gebruikers groepen, deze heb ik dan ook aangepast.
(Dat wil zeggen dat ik de structuur heb aangepast naar dat van de nieuwe installatie) Ik heb zo’n vermoeden dat de groepen structuur van de oude versie 1 op 1 is overgenomen en dat deze niet meer voldoet voor de nieuwe versie.
Na deze actie heb ik alle rechten instellingen het zelfde gezet als de testsite.

Resultaat is nu dat het icoontje weg is (zonder de template aan te passen) en dat volgens mij de beveiliging weer oké is.
Het zou mooi zijn als iemand dit zou kunnen testen.
Voor mensen die nog niet weten over welke site we spreken: www.vanetje.nl

Het probleem van het winkelwagentje is ook opgelost door het vergelijken van instellingen.

Het fijt dat je hebt gezegd dat Ik niet weet waar ik allemaal mee bezig ben, en dat er helaas helemaal niets klopt van mijn site, heeft me best wel geraakt, omdat ik er zelf best wel blij mee ben zoals het er nu uitziet. Het aantal bezoekers en bestellingen geeft ook aan dat er best veel gebruik van wordt gemaakt.
Ik ben een fan van joomla en de mogelijkheden wat betreft de uitbreidingen, maar dat hele rechten verhaal had volgens mij wel iets makkelijke gekund.

Bedankt voor je hulp tot zover en ik sta altijd open voor sugesties om de website beter te maken.

Gr. Frans
  • even002
  • even002's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

beveiliging Virtuemart 3

03 nov 2015 13:22
Ik bedoelde meer dat je, waarschijnlijk doordat je in paniek raakte, maar lukraak dingen ging wijzigen, zoals het aanzetten van de taalfilter plugin. Je hebt nu zelf kunnen ondervinden dat als je een probleem structureel aanpakt, je wel het gewenste resultaat krijgt.
En ik zie inderdaad geen bewerkicoontje meer, dus je probleem is nu goed opgelost.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.642 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie