Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
opgelost Webwinkel verhuizen naar andere host
Webwinkel verhuizen naar andere host
25 mrt 2016 07:19 - 25 mrt 2016 07:20
Een vriend heeft gevraagd of ik zijn Virtuemart webwinkel wil vernieuwen omdat deze draait op de oude software en niet responsive is.
De huidige webwinkel krijgt dagelijks bestellingen binnen en dus is zo mij mogelijk downtime belangrijk.
Ik denk zelf dat het het makkelijkste is om eerst de huidige website alvast te verhuizen naar een andere host, waar hij nu zit wilt hij namelijk weg.
Als ik dan de site verhuisd heb wil ik de nieuwe site in een submap gaan maken.
Waar dien ik rekening mee te houden als ik de Virtuemart webwinkel wil verhuizen van hosting, en hoe doe ik dit het makkelijkste?
De huidige webwinkel krijgt dagelijks bestellingen binnen en dus is zo mij mogelijk downtime belangrijk.
Ik denk zelf dat het het makkelijkste is om eerst de huidige website alvast te verhuizen naar een andere host, waar hij nu zit wilt hij namelijk weg.
Als ik dan de site verhuisd heb wil ik de nieuwe site in een submap gaan maken.
Waar dien ik rekening mee te houden als ik de Virtuemart webwinkel wil verhuizen van hosting, en hoe doe ik dit het makkelijkste?
- RensvN
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
25 mrt 2016 08:51
Als het om een joomla site gaat dan kan je hem verhuizen met Akeeba backup en kickstart.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
25 mrt 2016 08:56
Oke, maar blijft dan alles werken of zijn er dan bepaalde dingen die ik nog moet aanpassen?
De locatie van het safe path zal bijvoorbeeld niet meer kloppen en aangepast moeten worden, maar zo zullen er nog meer dingen zijn denk ik?
De locatie van het safe path zal bijvoorbeeld niet meer kloppen en aangepast moeten worden, maar zo zullen er nog meer dingen zijn denk ik?
- RensvN
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
25 mrt 2016 09:07
Alleen als je meer harde URLs hebt opgenomen moet je die aanpassen.
Voor de rest is Akeeba Backup de ideale extensie die (met behulp van kickstart) alle Joomla!-paden bij de restore op de nieuwe server goed instelt.
Uiteraard moet je het natuurlijk altijd controleren of alles goed werkt na een verhuizing.
Voor de rest is Akeeba Backup de ideale extensie die (met behulp van kickstart) alle Joomla!-paden bij de restore op de nieuwe server goed instelt.
Uiteraard moet je het natuurlijk altijd controleren of alles goed werkt na een verhuizing.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Tijd voor maken pagina: 0.633 seconden