Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
Foutmelding in orderbevestiging
12 mei 2016 21:52 - 12 mei 2016 22:02
Op het moment ben ik bezig een webshop aan het maken met virtuemart in joomla. Dit loopt allemaal keurig netjes alleen krijg ik de volgende foutmeldingen in de mail van een bestelling:
Op de site is geen melding te zien alleen in de mails die de klant en ik ontvangen na het doen van en bestelling.
Zou iemand mij hier mee kunnen helpen om deze meldingen goed te krijgen?
draai op Joomla versie, 3.5.1. en VirtueMart 3.0.16
Edit Jelle: Ik heb de meldingen tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf even doen.
Warning: reset() expects parameter 1 to be array, boolean given in /xxx.xx/public_html/components/com_virtuemart/views/invoice/tmpl/invoice_items.php on line 77
Warning: current() expects parameter 1 to be array, boolean given in /xxx.xx/public_html/components/com_virtuemart/views/invoice/tmpl/invoice_items.php on line 78
Op de site is geen melding te zien alleen in de mails die de klant en ik ontvangen na het doen van en bestelling.
Zou iemand mij hier mee kunnen helpen om deze meldingen goed te krijgen?
draai op Joomla versie, 3.5.1. en VirtueMart 3.0.16
Edit Jelle: Ik heb de meldingen tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf even doen.
- arcoswaak
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
12 mei 2016 22:14
Hallo,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Heb je dit probleem ook al even met Protostar getest? ( standaard Joomla template )
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Heb je dit probleem ook al even met Protostar getest? ( standaard Joomla template )
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
12 mei 2016 22:27
Heb het even getest en ja in protostar geeft hij hem ook.
als ik de optie van html naar tekst wijzig zowel in standaard al protostar template zijn de meldingen weg...
als ik de optie van html naar tekst wijzig zowel in standaard al protostar template zijn de meldingen weg...
- arcoswaak
- Joomla!NL ontdekker
13 mei 2016 10:48
Ik kan het niet reproduceren. Het is een waarschuwing, maar zelfs als ik bij mij de foutrapportage hoog zet, dan zie ik die nog niet. Zou met de serverconfiguratie te maken kunnen hebben, maar dat is echt een gok. Je zou ook nog een keer VM kunnen installeren om uit te sluiten dat er bij het installeren iets niet helemaal goed is gegaan.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
15 mei 2016 10:15
Virtuemart heb ik helemaal verwijderd, opnieuw geïnstalleerd en zelfs helemaal gereset. Helaas blijf ik de melding houden.
Zou iemand nog enig idee kunnen hebben want met deze melding kan ik geen mails naar klanten toe zenden....
Zou iemand nog enig idee kunnen hebben want met deze melding kan ik geen mails naar klanten toe zenden....
- arcoswaak
- Joomla!NL ontdekker
15 mei 2016 21:50 - 15 mei 2016 21:52
Heb de vraag ook op het vm forum gesteld en daardoor ben ik even in de php gaan rommelen.
Door regel 77 en 78 te verwijderen is de foutmelding weg. het gevolg hiervan zie je in de bijlage's
zou iemand een kopie kunnen maken hoe regel 77 en 78 bij hem of haar in de php staan? misschien kan ik hier iets mee....
Door regel 77 en 78 te verwijderen is de foutmelding weg. het gevolg hiervan zie je in de bijlage's
zou iemand een kopie kunnen maken hoe regel 77 en 78 bij hem of haar in de php staan? misschien kan ik hier iets mee....
- arcoswaak
- Joomla!NL ontdekker
15 mei 2016 21:58
Je kunt toch gewoon het installatie pakket uitpakken? Daar zit het originele bestand in.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
15 mei 2016 22:05
Ja dat is een goed idee!
Simpel blijven denken is soms zo moeilijk he. Bedankt Astrid!
Simpel blijven denken is soms zo moeilijk he. Bedankt Astrid!
- arcoswaak
- Joomla!NL ontdekker
15 mei 2016 22:49 - 15 mei 2016 23:21
Ik ben van mening dat er een fout staat in de php.
het gedeelte wat [strike]rood[/strike] in het midden ( tags ) is geschreven staat in mijn inziens een fout in het opmaken van de Btw tenaamstelling en wat de taxbill voor verwijzing heeft is mij niet duidelijk. Zelf heb ik totaal geen php ervaring maar met logisch denken is dit mijn gedachten gang.
Kan iemand met php ervaring hier eens naar kijken? het gekopieerde php gedeelte is regel 72 t/m 87 van het originele invoice_items.php dat bij het installatiebestand zit. Mijn inziens zit de fout tussen regel 75 en regel 85.
Alvast bedankt!
Edit Jelle: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen. En dus de tekst iets aan moeten passen.
Code:
<td align="right" width="6%"><strong><?php echo vmText::_('COM_VIRTUEMART_ORDER_PRINT_QTY') ?></strong></td>
<?php if ($this->doctype == 'invoice') { ?>
<?php if ( VmConfig::get('show_tax')) { ?>
<td align="right" width="10%" ><strong><?php
Code:
if(count($taxBill)===1){
reset($taxBill);
$t = current($taxBill);
echo shopFunctionsF::getTaxNameWithValue($t->calc_rule_name,$t->calc_value);
} else {
echo vmText::_('COM_VIRTUEMART_ORDER_PRINT_PRODUCT_TAX');
}
?></strong></td>
<?php } ?>[/color]
Code:
<td align="right" width="11%"><strong><?php echo vmText::_('COM_VIRTUEMART_ORDER_PRINT_SUBTOTAL_DISCOUNT_AMOUNT') ?></strong></td>
Kan iemand met php ervaring hier eens naar kijken? het gekopieerde php gedeelte is regel 72 t/m 87 van het originele invoice_items.php dat bij het installatiebestand zit. Mijn inziens zit de fout tussen regel 75 en regel 85.
Alvast bedankt!
Edit Jelle: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen. En dus de tekst iets aan moeten passen.
- arcoswaak
- Joomla!NL ontdekker
15 mei 2016 23:24
Ik zie niets vreemds en het is ook niet logisch dat er een fout in zou zitten. Als dat zo zou zijn, dan zouden alle gebruikers hetzelfde probleem moeten hebben. Zoals al eerder aangegeven, kan ik het niet reproduceren.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.694 seconden