Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

opgelost ccNewsletter en Virtuemart geven problemen

ccNewsletter en Virtuemart geven problemen

04 jun 2016 07:42
#1
Ik heb nu toch zoiets raars; ik gebruik de ccNewsletter extensie voor mailings. Daarbij heb ik middels een module de ccNewsletter op de voorpagina geladen zodat mensen zich kunnen inschrijven voor de nieuwsbrief.

Alles wel en werkt totdat......... je besluit de ccNewsletter niet meer te gebruiken, en uit te zetten. Gelukkig maar uitzetten, en niet direct verwijderen want na ht uitzetten van de module kunnen mensen niet meer shoppen in de webshop. Zodra ze een artikel in de shoppingcart plaatsen, is deze plotseling leeg?! Bovendien verandert de url uniekestickers.nl/cart.html in uniekestickers.nl/nl

Zodra ik de module weer aan vink, is het probleem weg!

Iemand een suggestie wat dit zou veroorzaken? Dit probleem ook bij de developper neergelegd maar omdat mijn subscription meer dan een jaar verlopen is inmiddels, zal ik er vermoedelijk geen respons op krijgen.
  • Ties79
  • Ties79's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 90

ccNewsletter en Virtuemart geven problemen

09 jun 2016 08:37
#2
Niet alleen voor Joomla! zelf moet je ervoor zorgen dat je CMS altijd op de meest recente versie draait.
Dat geldt ook voor je gebruikte extensies.
Als ccNewsletter al meer dan een jaar oud is, zou het kunnen dat je met een update het probleem oplost.
Als het goed is verdien je met een webshop geld en dan hoort het erbij dat je voor sommige (commerciële) extensies ook betaald om ze actueel te houden.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11163

ccNewsletter en Virtuemart geven problemen

09 jun 2016 10:10
#3
We zijn over dit probleem aan het mailen. Het zou niet aan ccNewsletter moeten liggen denk ik omdat er geen integratie is met VM die belemmerend zou kunnen zijn en in de error reporting zie ik dat er een foutmelding ontstaat veroorzaakt door een andere extensie. Ik vermoed dus dat het bij die andere extensie ligt.
iDEAL voor Virtuemart 3
www.joomlavirtuemartideal.nl/ideal-compo...-virtuemart-hikashop
Tevens iDEAL voor oudere Virtuemart versies, RSForm Pro en HikaShop en meer!
KVK: 27284950

ccNewsletter en Virtuemart geven problemen

09 jun 2016 15:32
#4
Betalen voor extensies is ook geen enkel probleem. Dat doe ik ook om ze bij te houden, maar helaas gebruik ik ccNewsletter niet meer dus waarom zou ik dan betalen voor een update?

David is echt zeer behulpzaam! Topservice, kan niet anders zeggen!! Zodra er iets uit komt zal ik het posten. Wellicht hebben toekomstige bezoekers iets aan het antwoord
  • Ties79
  • Ties79's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 90

ccNewsletter en Virtuemart geven problemen

13 jun 2016 13:18
#5
Heb naar je video gekeken.

Zonder: take.ms/UZpB9
Met:  take.ms/vu1g7

Het probleem is juist omgekeerd. Je site heeft een probleem, een van de extensies (oa VM) heeft jQuery nodig en die wordt niet geladen. Als ccNewsletter aanstaat laad hij jQuery voor ccNewsletter en profiteert de rest van de site er ook van (de bug valt niet op). Als je ccNewsletter uitzet krijg je de bug dus te zien, dan kan Virtuemart/de checkout, jQuery niet vinden. 

Dus, je moet als ccNewsletter uit is, checken waarom VM dan jQuery niet zelfstandig laad. 
iDEAL voor Virtuemart 3
www.joomlavirtuemartideal.nl/ideal-compo...-virtuemart-hikashop
Tevens iDEAL voor oudere Virtuemart versies, RSForm Pro en HikaShop en meer!
KVK: 27284950

ccNewsletter en Virtuemart geven problemen

13 jun 2016 20:57
#6
Hi David, enorm bedankt voor je support. Je hebt helemaal gelijk gehad. Het lag aan Jquery. Iets waar ik als leek nooit achter had gekomen. Ik heb JQuery Easy plugin gedownload en geactiveerd en voila.... probleem is opgelost! Many many thanks, great extensions and even better support!!
  • Ties79
  • Ties79's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 90
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.815 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie