- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
opgelost virtuemart instelling veilig pad, foutmelding..
virtuemart instelling veilig pad, foutmelding..
26 mrt 2017 09:16 - 26 mrt 2017 11:33Ik heb aan en bestaande website virtuemart toegevoegd..
Instal ging allemaal goed dacht ik maar krijg deze foutmelding:
"Fout
vmError: Waarschuwing, de Veilig pad is niet benaderbaar (bestaat niet of onvoldoende rechten). Om veiligheidsredenen is het zeer belangrijk om een map aan te maken in een pad welke niet toegankelijk is via een URL of niet te raden naam, maak hierin ook een map genaamd 'facturen' en 'sleutels' aan om uw gevoelige data veilig op te slaan. Ons advies voor het pad voor uw '/customers/7/f/f/doljj-stadsatelier.nl/vmfiles/'.
U kunt ook een ingewikkelde map naam gebruiken als 'wachtwoord' bijvoorbeeld '/customers/7/f/f/doljj-stadsatelier.nl/httpd.www/administrator/components/com_virtuemart/z79kFbpNoceK/'. Gebruik deze naar de configuratie"
Ik vond deze uitleg, die ik maar ben gaan volgen maar snappen doe ik het niet helemaal....
docs.virtuemart.net/faqs/37-configuratio...t-the-safe-path.html
Ik heb met ftp een map gemaakt in de map administrator naam: vmfiles
Ik zag met filezilla dat die map geen rechten had en die toen op 0755 gezet
daarna bij alg instellingen/server de tem map aangepast naar /customers/7/f/f/doljj-stadsatelier.nladministrator/vmfiles
en bij virtuemart/config/templates veilige pad veranderd in /customers/7/f/f/doljj-stadsatelier.nl/administrator/vmfiles/
Volgens mij heb ik dat "recept" goed uitgevoerd, maar snap eigenlijk niet goed wat ik nu doe, en aangezien het nog steeds niet goed is ook niet wat ik fout doe.
wat doe ik fout?
bvd
Edit Jelle: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- stapper
- Heeft onderwerp gestart
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
-
26 mrt 2017 11:53Voorbeeld.
(let op de / ervoor en erachter!)/home/deb65xxx/domains/domein.nl/vmfiles/invoices/
De maprechten op 777 zetten en de map facturen of invoices ook op 777
Dit mag omdat de locatie toch niet bereikbaar is via het internet.
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
27 mrt 2017 08:19 - 27 mrt 2017 09:46map vmfiles gemaakt( in de map waar joomla staat) rechten 0777
bij alg instellingen server dus dit als pad neer gezet /customers/7/f/f/doljj-stadsatelier.nl/vmfiles/
bij virtuemart config/template idem /customers/7/f/f/doljj-stadsatelier.nl/vmfiles/
doe ik nou wat fout?
kreeg er nog een foutmelding bij , heb er nu 2...
1 Attentie
Taking config from file
2 Fout
vmError: Waarschuwing, de Veilig pad is niet benaderbaar (bestaat niet of onvoldoende rechten). Om veiligheidsredenen is het zeer belangrijk om een map aan te maken in een pad welke niet toegankelijk is via een URL of niet te raden naam, maak hierin ook een map genaamd 'facturen' en 'sleutels' aan om uw gevoelige data veilig op te slaan. Ons advies voor het pad voor uw '/customers/7/f/f/doljj-stadsatelier.nl/vmfiles/'.
U kunt ook een ingewikkelde map naam gebruiken als 'wachtwoord' bijvoorbeeld '/customers/7/f/f/doljj-stadsatelier.nl/httpd.www/administrator/components/com_virtuemart/Ze7wHlD4CjGK/'. Gebruik deze naar de configuratie
U kunt ook een ingewikkelde map naam gebruiken als 'wachtwoord' bijvoorbeeld '/customers/7/f/f/doljj-stadsatelier.nl/httpd.www/administrator/components/com_virtuemart/QhNebX3ABkp9/'. Gebruik deze naar de configuratie
enig idee?
bvd
Edit Astrid: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- stapper
-
27 mrt 2017 08:49foutmelding blijft
- stapper
-
27 mrt 2017 09:54En wat bedoel je hiermee?
Het pad hoef je alleen maar in te vullen bij je VM Configuratie.bij alg instellingen server dus dit als pad neer gezet /customers/7/f/f/doljj-stadsatelier.nl/vmfiles/
En een map die in je rootmap staat moet je NOOIT chmodden naar 777!
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
01 apr 2017 08:11inmiddels door, dat je bij one.com niet al die mappen kunt zien..
met ftp map met de naam vmfiles in de administrator map gezet.
pad is dan /customers/7/f/f/doljj-stadsatelier.nl/administrator/vmfiles/
Ik volgde dit stukje documentatie van virtue mart....
docs.virtuemart.net/faqs/37-configuratio...t-the-safe-path.html
Zie ik het nou verkeerd?
daar staat toch Configuration > Server tab > Server Settings 'Path to Temp Folder?
zie afbeelding
Daar heb ik dus bovenstaande als path in gevuld...
en ook wat jij al zei bij virtuemart template instelling mediabestanden veilig pad..
Die rechten heb ik weer gezet op 0755
foutmelding blijft......
Of ik lees verkeerd, of ik snap het niet... in ieder geval ik zie het ff niet
Wat doe ik verkeerd?
bvd
- stapper
-
01 apr 2017 08:32Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
16 apr 2017 11:52pffff ik zag het echt niet door die stomme mappenstructuur van one.com ( slechte server wil ik het niet noemen, werkt altijd kost weinig)
Inmiddels via xamp in mijn testomgeving virtuemart opgezet....
Mappen gemaakt... pad aangepast... alles is schrijfbaar...
Het domein waar het omging moet nog, maar daar kom ik nu vast ook wel uit.
mijn dank is weer groot
- stapper
-