Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

opgelost Configuratie problemen Virtuemart

Configuratie problemen Virtuemart

12 apr 2017 12:04
#1
Goedemorgen mede Joomla-ers :)

Ik heb een aantal configuratieproblemen, waar ik al langere tijd tegenaan loop. Dus tijd om dit maar eens aan te gaan pakken.

Het gaat om het plaatsen van een bestelling met een telefoon en om een doorverwijzing die niet werkt wanneer een klant een nieuw account registreert, met het plaatsen van een order. Bij het registeren tijdens het plaatsen van een order wordt de klant hierna doorverwezen naar "nieuwste artikelen" in plaats van de winkelwagen. Dit lijkt voornamelijk te gebeuren met Apple software. Bij een bestelling met een telefoon, lijkt Virtuemart het factuuradres niet goed over te nemen, waardoor de bestelling niet kan worden voltooid. Voor mijn gevoel hebben deze twee punten met elkaar te maken, vandaar dat ik het in één topic plaats.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. In de bijlage nog één van de foutmeldingen die ineens om de hoek kwam kijken.

Versies
Joomla 3.6.5
Virtuemart: 3.2.1
  • Alyss91
  • Alyss91's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 21

Configuratie problemen Virtuemart

12 apr 2017 14:54
#2
De functionaliteit van Joomla/VM is nooit afhankelijk van besturingssystemen, hooguit van browsers. Maar ik heb even een bestelling geplaatst (niet afgerond) op mijn PC en op mijn Android telefoon (dus gebruikers ikke en hij kan je weer verwijderen) en wat je zegt klopt inderdaad. Bij het registreren op de telefoon ga je naar de homepage. Factuuradres kan ik helaas niet testen omdat ik dan de bestelling af moet ronden.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37439

Configuratie problemen Virtuemart

12 apr 2017 15:05
#3
Dat is in ieder geval goed om te weten, maar wel vreemd dat je nog steeds naar de homepage wordt verwezen. Voor mijn gevoel gebeurd dit sinds de update naar de huidige versie. Enig idee hoe ik de verwijzing kan aanpassen?
Je zou op 'betalen' kunnen klikken, je wordt dan verwezen naar het betaalsysteem, maar kan de betaling dan gewoon nog afbreken.

In ieder geval vast bedankt voor je hulp/pogingen.
  • Alyss91
  • Alyss91's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 21

Configuratie problemen Virtuemart

12 apr 2017 15:20
#4
Ik kan het bij mij niet reproduceren. Vermoed dat er ergens iets in je installatie niet goed staat. Wat me wel opvalt, is dat je erg weinig klantvelden hebt. Zo te zien heb je er zelf een aantal verwijderd en dat zou dit probleem ook kunnen veroorzaken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37439

Configuratie problemen Virtuemart

12 apr 2017 15:26
#5
Ik heb er inderdaad een aantal uitstaan, maar bedacht me net ook dat ik er in één keer een volledige registratie van zou kunnen maken. Dus het factuuradres gelijk opnemen bij de registratie van een nieuwe klant, in plaats van bij de winkelwagen/het besteloverzicht. Zou dit ook de problemen kunnen verminderen?
  • Alyss91
  • Alyss91's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 21

Configuratie problemen Virtuemart

12 apr 2017 15:35
#6
Dat is standaard al zo, dus ik begrijp je vraag niet helemaal.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37439

Configuratie problemen Virtuemart

12 apr 2017 15:38
#7
Bij mijn webshop is het nu zo, dat je een account aanmaakt met een beperkt aantal velden en vervolgens dient de klant een factuuradres toe te voegen bij de winkelwagen. Dit is pas na het aanmaken van het account en bij het plaatsen van een bestelling.
  • Alyss91
  • Alyss91's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 21

Configuratie problemen Virtuemart

12 apr 2017 15:42 - 12 apr 2017 15:43
#8
Dan doe je daar dus iets verkeerd. Ik denk dat je de klant eerst via Joomla laat registreren en dat is vragen om problemen. Bij een webshop registreer je altijd tijdens het bestelproces.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37439

Configuratie problemen Virtuemart

14 apr 2017 15:25
#9
Ik denk dat dit inderdaad het geval was. Heb het aangepast en wordt al 1,5 dag niet meer gebeld met problemen. Hartelijk dank voor de hulp, Astrid!
  • Alyss91
  • Alyss91's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 21
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.757 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie