Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

opgelost Tabbladen missen in Vituemart, is het eenJAVA probleem? (Jquery en Ajax)

Tabbladen missen in Vituemart, is het eenJAVA probleem? (Jquery en Ajax)

01 feb 2019 20:13 - 01 feb 2019 20:18
#1
Ik heb een website eerst offline gemaakt en met Akeeba online geplaatst. Daarna nog diverse aanpassingen gedaan en veel content ingevoerd. Nu werkte alles goed, want veel producten hebben wij online aangepast in de Virtuemart webshop en ging redelijk goed.

Na diverse plugin installaties enzo merkte ik op dat de artikelen in Virtuemart geen tabbladen meer hebben. Het voelt aan een JAVA conflict tussen Jquery en Ajax. Wie heeft hier ervaring mee? In de bijlage heb ik twee printscreens toegevoegd om te laten zien hoe het er nu uit ziet:



Wie helpt mij op de juiste weg om uit te zoeken waar het conflict nu zit?

Wat heb ik gedaan:
Alle virtuemart bestanden overschreven voor originele core bestanden.
Uiteraard op Google en het forum gezocht

Edit Jelle: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 01 feb 2019 20:18 door Jelle.
  • Brian
  • Brian's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 136

Tabbladen missen in Vituemart, is het eenJAVA probleem? (Jquery en Ajax)

01 feb 2019 20:51
#2
Bedankt Jelle voor het verplaatsen. Als ik bij Devtools kijk zie ik bij de Consule deze meldingen:
Code:
Uncaught SyntaxError: Invalid or unexpected token jquery.ui.autocomplete.html.js:11 Uncaught TypeError: Cannot read property 'autocomplete' of undefined at jquery.ui.autocomplete.html.js:11 at jquery.ui.autocomplete.html.js:40 products.js?vmver=102d3fe6:53 Uncaught TypeError: $(...).autocomplete is not a function at HTMLDocument.<anonymous> (products.js?vmver=102d3fe6:53) at c (jquery.min.js?fc7a9b48419418f107ca8a7473a22e1d:2) at Object.fireWith [as resolveWith] (jquery.min.js?fc7a9b48419418f107ca8a7473a22e1d:2) at Function.ready (jquery.min.js?fc7a9b48419418f107ca8a7473a22e1d:2) at HTMLDocument.F (jquery.min.js?fc7a9b48419418f107ca8a7473a22e1d:2)

Ik heb dit vergeleken met de localhost en daar staan er geen meldingen bij dezelfde pagina.
  • Brian
  • Brian's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 136

Tabbladen missen in Vituemart, is het eenJAVA probleem? (Jquery en Ajax)

01 feb 2019 20:54
#3
Ik heb geen kennis van VM, maar kan dit misschien dan worden veroorzaakt door verschil in php versie?
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Romke
  • Romke's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 3629

Tabbladen missen in Vituemart, is het eenJAVA probleem? (Jquery en Ajax)

01 feb 2019 21:09
#4
Er zijn twee verschillende versies van PHP, de online server is 7.1 en de localhost 7.0. Maar het gekke is dat het heeft gewerkt online.
  • Brian
  • Brian's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 136

Tabbladen missen in Vituemart, is het eenJAVA probleem? (Jquery en Ajax)

01 feb 2019 23:05
#5
Zoals verwacht was het een Jquerty probleem.

De oplossing is: Ga naar Virtuemart >> Configuratie >> Templates >> Activeer CSS stijlen en Java scripts >> Gebruik de externe Google jquery bibliotheek (deze vink je aan)

Na deze aanpassing werkte de tabbladen weer.
  • Brian
  • Brian's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 136
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.040 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie