Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

opgelost Class 'vmFilter' not found - foutmelding bij geregistreerde gebruiker

Class 'vmFilter' not found - foutmelding bij geregistreerde gebruiker

02 mrt 2019 21:33 - 02 mrt 2019 21:42
#1
Hai, bij de opzet van een nieuwe site loop ik tegen de foutmelding "Class 'vmFilter' not found" aan. Deze melding ontstaat alleen als de gebruiker ingelogd is en uit het menu de VM- shop kiest. Dit menu-item is gekoppeld aan een categorie in Virtuemart. Kom je als bezoeker op de site dan werkt de menulink wel en worden de artikelen in de shop getoond.

Ik werk met joomla versie 3.9.3 en VM versie 3.4.3

Iemand een idee?
Edit Astrid: Ik heb je topic verplaatst te het juiste forum.
Laatst bewerkt 02 mrt 2019 21:42 door Astrid.
  • AlfredJK
  • AlfredJK's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 190

Class 'vmFilter' not found - foutmelding bij geregistreerde gebruiker

03 mrt 2019 11:04
#2
Heb je zelf iets aangepast? Gebruikersvelden bijvoorbeeld? Heb je nog extra VM extensies geïnstalleerd? Heb je VM en aio al een keer opnieuw geïnstalleerd?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37103

Class 'vmFilter' not found - foutmelding bij geregistreerde gebruiker

04 mrt 2019 20:12
#3
Hai Astrid, ik had wel extra gebruikersvelden maar deze stonden niet meer actief. Ik werk met de template JD_BOSTON. Via deze template had ik het probleem dat het plussen en minnen van een VM product niet werkte. Ik heb toen op mijn PC een keer een clean install van een nieuwe site vanuit de JD_BOSTON omgeving gedaan. Daarmee werkte het plussen en minnen van een product wel. Na het nodige puzzelen bleek dat het probleem ergens in de components directory zat. Vanuit de clean install site heb ik de components directory naar mijn website gezet. Echter nu loop ik tegen het probleem aan dat er een error ontstaat bij geregistreerde gebruikers.

Ik heb net de laatste versie van VM geïnstaleerd (3.4.3 10020) - daarmee is de error verholpen - echter het plussen en minnen van een product in de shop werkt daarmee niet meer. :-)

Ik denk dat er ergens niet helemaal lekker zit in de template.
  • AlfredJK
  • AlfredJK's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 190
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.824 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie