Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
opgelost Zoekfunctie Joomla Virtuemart werkt niet goed
Zoekfunctie Joomla Virtuemart werkt niet goed
28 aug 2024 16:20
Ik zit hier al eeuwen mee te modderen en te zoeken, maar het lukt me niet de oplossing te vinden.
Mijn problemen met de VM zoekfunctie:
1. De zoekfunctie zoekt niet goed, hij vindt niets terwijl er toch echt producten in zitten met dat woord, bijvoorbeeld lijm of schuurvlies.
2. De zoekfunctie schiet opeens naar de eerste de beste categorie en zoekt dan alleen maar daar in.
3. Als hij dan in een categorie zoekt, dan zijn er twee zoekvelden/zoekfuncties boven elkaar te zien. Ik krijg die tweede niet weg.
Ik hoop dat dit voor iemand herkenbaar is en mij dan kan aanwijzen wat ik moet doen...
Moet ik een template override maken? Dat lees ik vaak, maar ik kan me niet voorstellen dat de oplossing zover te zoeken is.
Iedereen wil toch dat de zoekfunctie in de hele shop zoekt?
Het lijkt erop dat je op 3 plekken iets kan instellen wat betreft de zoekfunctie van Virtuemart:
* Joomla > Extensies > Modules > VM - Search in Shop module
Joomla > Extensies > Modules > VM - Search in Shop module : hier staat zoekfilter categorie op NEE
* VirtueMart > Configuratie > Templates > Toon zoeken:
Toon zoeken: zowel ja en nee geprobeerd. Geen succes.
Het is mij verder onduidelijk wat de instellingen hier betekenen.
* Extensies > Modules > VirtueMart zoekmodule.
Aangezet, ook eens uitgezet = geen verschil, zoekfunctie werkt niet.
Mijn problemen met de VM zoekfunctie:
1. De zoekfunctie zoekt niet goed, hij vindt niets terwijl er toch echt producten in zitten met dat woord, bijvoorbeeld lijm of schuurvlies.
2. De zoekfunctie schiet opeens naar de eerste de beste categorie en zoekt dan alleen maar daar in.
3. Als hij dan in een categorie zoekt, dan zijn er twee zoekvelden/zoekfuncties boven elkaar te zien. Ik krijg die tweede niet weg.
Ik hoop dat dit voor iemand herkenbaar is en mij dan kan aanwijzen wat ik moet doen...
Moet ik een template override maken? Dat lees ik vaak, maar ik kan me niet voorstellen dat de oplossing zover te zoeken is.
Iedereen wil toch dat de zoekfunctie in de hele shop zoekt?
Het lijkt erop dat je op 3 plekken iets kan instellen wat betreft de zoekfunctie van Virtuemart:
* Joomla > Extensies > Modules > VM - Search in Shop module
Joomla > Extensies > Modules > VM - Search in Shop module : hier staat zoekfilter categorie op NEE
* VirtueMart > Configuratie > Templates > Toon zoeken:
Toon zoeken: zowel ja en nee geprobeerd. Geen succes.
Het is mij verder onduidelijk wat de instellingen hier betekenen.
* Extensies > Modules > VirtueMart zoekmodule.
Aangezet, ook eens uitgezet = geen verschil, zoekfunctie werkt niet.
Dit bericht bevat vertrouwelijke informatie
- jelly
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
28 aug 2024 17:36
Ik heb alles uitstaan en alleen de module VirtueMart zoek artikel gebruikt met Zoekfilter categorie op ja.
En in vm configuratie aangegeven op welke velden gezocht kan worden.
Overigens begrijp ik niet veel van al je benamingen
En in vm configuratie aangegeven op welke velden gezocht kan worden.
Overigens begrijp ik niet veel van al je benamingen
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
29 aug 2024 13:01 - 29 aug 2024 13:01
Hmm, ja ik zie dat ik de paden erg ongelukkig heb genoteerd, het moet zijn:
Systeem > Website Modules > VM - Search in Shop
Systeem > Extensies > Plugin > Search - VirtueMart
Componenten > VirtueMart > Configuratie > Templates > Toon zoeken: Ja / Nee
Maar wat je schrijft, ja, zo doe ik het normaal maar het werkt dus op een of andere manier niet goed bij mij.
Hij zoekt maar in 1 categorie
Daarnaast krijg ik dan twee zoekvelden boven elkaar.
Ik zie hier een gelijk luidend probleem, maar lijkt me zo raar dat de oplossing zo op te lossen zou zijn. Ik denk meer aan een verkeerde instelling ergens...
How to search all products and NOT just products in a specific category
Systeem > Website Modules > VM - Search in Shop
Systeem > Extensies > Plugin > Search - VirtueMart
Componenten > VirtueMart > Configuratie > Templates > Toon zoeken: Ja / Nee
Maar wat je schrijft, ja, zo doe ik het normaal maar het werkt dus op een of andere manier niet goed bij mij.
Hij zoekt maar in 1 categorie
Daarnaast krijg ik dan twee zoekvelden boven elkaar.
Ik zie hier een gelijk luidend probleem, maar lijkt me zo raar dat de oplossing zo op te lossen zou zijn. Ik denk meer aan een verkeerde instelling ergens...
How to search all products and NOT just products in a specific category
- jelly
- Bekend met Joomla!NL
29 aug 2024 14:28 - 29 aug 2024 15:50
Die twee zoekvelden onder elkaar kan ik reproduceren. Maar dat is nog het eenvoudigste om op te lossen met css
Heb je wel een menu-item van het type weergave virtuemart categorie en dan ingesteld op categorie op het hoogste niveau?
Code:
.virtuemart_search.p-3.mb-3.border.bg-light {
display: none;
}
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
29 aug 2024 16:58
Hmmm, interessant:
Maar... dan niet het gewenste effect, als ik dan de zoekfunctie gebruikt krijg ik te zien:De opgevraagde pagina kan niet worden gevonden.Er is een fout opgetreden tijdens het verwerken van het verzoek.Mogelijk kan deze pagina niet bezocht worden omdat:
Je andere suggestie: pas het aan in de CSS.
In exact welke CSS van Virtuemart moet ik deze code plaatsen? (Er zijn meerdere VM CSS toch?).
Ja, ik vind het ook vreemd allemaal, ik heb dit nog niet aan de hand gehad...We zoeken ons rot, het moet toch gewoon ergens een instelling zijn die niet goed staat denk ik dan. Mais où?
Nee, had ik niet. Ik heb er nu de HOME knop voor misbruikt en ingesteld op Categorie op het hoogste niveau. Het heeft invloed!Heb je wel een menu-item van het type weergave virtuemart categorie en dan ingesteld op categorie op het hoogste niveau?
Maar... dan niet het gewenste effect, als ik dan de zoekfunctie gebruikt krijg ik te zien:De opgevraagde pagina kan niet worden gevonden.Er is een fout opgetreden tijdens het verwerken van het verzoek.Mogelijk kan deze pagina niet bezocht worden omdat:
- een verouderde bladwijzer/favoriet
- een fout getypt adres
- een zoekmachine heeft een verouderde lijst van deze website
- er is geen toegang tot deze pagina
404 Pagina niet gevonden
Je andere suggestie: pas het aan in de CSS.
In exact welke CSS van Virtuemart moet ik deze code plaatsen? (Er zijn meerdere VM CSS toch?).
Ja, ik vind het ook vreemd allemaal, ik heb dit nog niet aan de hand gehad...We zoeken ons rot, het moet toch gewoon ergens een instelling zijn die niet goed staat denk ik dan. Mais où?
- jelly
- Bekend met Joomla!NL
29 aug 2024 22:51Gewoon in de user.css van cassiopeiaIn exact welke CSS van Virtuemart moet ik deze code plaatsen?
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
30 aug 2024 09:28Je home menu-item is nog steeds van het type categorieblog. Maak een (verborgen) menu-item aan voor de categorieweergave op het hoogste niveau.Ik heb er nu de HOME knop voor misbruikt en ingesteld op Categorie op het hoogste niveau
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
30 aug 2024 12:53
We zijn al een heel eind. Het woord ''verborgen'' in je antwoord, deed me een belletje rinkelen: ojaaaa, dat heb ik eerder ook al eens moeten doen. Even gekeken hoe ik dat bij de andere sites had gedaan, dat werkt nu.
Waar we nog wel mee zaten, waren de twee zoekfuncties onder elkaar. Ik heb het niet via de CSS opgelost maar via menutoewijzing.
Enige probleempje wat die methode opgeleverd heeft is dat in sommige VM categorieen de zoekfunctie er opeens niet is, daar gaan we nog naar op zoek.
Astrid, heel erg bedankt voor je hulp!
Waar we nog wel mee zaten, waren de twee zoekfuncties onder elkaar. Ik heb het niet via de CSS opgelost maar via menutoewijzing.
Enige probleempje wat die methode opgeleverd heeft is dat in sommige VM categorieen de zoekfunctie er opeens niet is, daar gaan we nog naar op zoek.
Astrid, heel erg bedankt voor je hulp!
- jelly
- Bekend met Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.693 seconden