Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

Geschiktheid Joomla + Virtuemart

Geschiktheid Joomla + Virtuemart

04 jan 2012 12:19
#1
Goedemiddag Joomlers,

Een paar jaar geleden ben ik begonnen (ook als lid op DutchJoomla) met wat basis dingen in Joomla en inmiddels wil ik deze hobby weer wat gaan oppakken. Nou wil een met Joomla een webshop maken voor ongeveer 300 tot 500 artikelen. In hoeverre is Joomla icm Virtuemart hier geschikt voor, qua capaciteit en snelheid?

Hoor graag jullie mening en/of suggesties!

Met vriendelijke groet,

Jelle
  • RegurBellej
  • RegurBellej's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 9

Geschiktheid Joomla + Virtuemart

04 jan 2012 12:29
#2
Hoi Jelle,

Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Om een werkende webshop te maken is m.i. VM 2.0 nog niet geschikt. Met name betalingsverwerken iDeal schijnt moeilijk te zijn. VM 2.0 is net uit. VM team werkt nu aan versie 2.1
Joomla team werkt aan J2.5 of zoiets.

Aan de andere kant als de nieuwe versies niet in praktijk worden gebracht zal er niet veel worden ontwikkeld aan extensies.
VM 2.0 is namelijk totaal anders opgebouwd


VM 1.1.9 (laatste oude versie) werkt prima op Joomla 1.5X.
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1863

Geschiktheid Joomla + Virtuemart

04 jan 2012 13:27
#3
Qua snelheid kun je beide VM versie pakken, alleen de vraag wanneer moet de site live gaan. Als het morgen klaar moet zijn, zou ik voor VM1.1.9 gaan. Heb je voldoende tijd, zou ik beginnen met VM2. Ik vermoed dat de meeste modules, componenten de komende maand wel gecreerd zijn.
  • bigm1977
  • bigm1977's berichtenfoto
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 27

Geschiktheid Joomla + Virtuemart

04 jan 2012 14:43
#4
Of doe ook eens een vergelijking met RedShop of HikaShop .
Om een of andere reden zijn die minder bekend dan VirtueMart, maar mensen met ervaring zijn er wel enthousiast over.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11170

Geschiktheid Joomla + Virtuemart

07 jan 2012 17:22 - 07 jan 2012 17:29
#5
Kijk aan, bedankt voor jullie reacties!

In principe heb ik wel wat tijd om er goed voor te gaan zitten.
iDeal als betalingsmethode is natuurlijk wel een vereiste.

RedShop & HikaShop ga ik zeker ook bekijken! Voor VM is wat meer support heb ik het idee, qua professionaliteitsuitstraling, welke vinden jullie beter? Wat zijn jullie ervaringen / mening?

Maar in theorie werkt Joomla icm Shopextensie wel lekker vlot? Ook voor een site met zo'n 500 artikelen?
Laatst bewerkt 07 jan 2012 17:29 door RegurBellej.
  • RegurBellej
  • RegurBellej's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 9

Geschiktheid Joomla + Virtuemart

08 jan 2012 21:32
#6
VM is zeker geschikt is voor 500 items, Ikea draai ook op joomla/VM en die hebben toch heel wat producten..... Dus daar hoef je geen zorgen over temaken. De andere pakketen trouwens ook niet. Je moet kijken waar je het makkelijkst mee kunt werken en dat de server/provider het allemaal aan kan.

Support is bij alle pakket redelijk/tot goed, maar er kan wel een vergoeding te overstaan afhankelijk van je wensen. Qua uitstaling ligt dit volgens mij aan de ontwerper en niet zozeer aan het pakket waar je voor gaat.
  • bigm1977
  • bigm1977's berichtenfoto
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 27

Geschiktheid Joomla + Virtuemart

08 jan 2012 23:59
#7
Hoi Jelle,

Dit soort trajecten vraagt altijd best wel wat huiswerk. De hoeveelheid artikelen is eigenlijk niet eens de belangrijkste vraag. Het gaat erom welke functionaliteit heb je nodig en kan het pakket dat leveren. Vervolgens moeten je toekomstige eisen/wensen ook gerealiseerd kunnen worden.

Kortom, maak een shortlist en haal deze langs de functionaliteit van de shops die in de markt aanwezig zijn. De keuze voor Joomla 1.7 in combinatie met VM 2 is op dit moment wat prematuur. Beiden zijn relatief jong en er wordt nog volop ontwikkeld. (Je kiest immers ook niet voor een nieuwe Windows van Microsoft als deze net uit is).

Joomla 1.5 in combinatie met VM 1.1.x is prima, maar legt wel de verplichting om het ergens in de tweede helft van het jaar te migreren. Redshop of Hikashop hebben als nadeel dat je voor echte functionaliteit naar een commerciële versie moet.

Het uiterlijk wordt bepaald door de kwaliteit van het ontwerp. Twee voorbeelden van in VirtueMart gerealiseerde shops vind je hier en hier .

Als aanvulling het volgende....Houd in gedachten dat de prestaties van je site voor een belangrijk deel mede door je hosting worden bepaald...Blijf dus weg van goedkope hosters.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Geschiktheid Joomla + Virtuemart

12 jan 2012 16:08
#8
Hallo ook ik ben bezig met het zoeken naar een goeie webshop bij Joomla. Nu wilde ik wel weten hoeveel ruimte je ongeveer nodig hebt voor een webshop met 500 produkten?


groetjes Martha
Groetjes Martha

Joomla 3.9.3
  • MaPo
  • MaPo's berichtenfoto
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 206

Geschiktheid Joomla + Virtuemart

12 jan 2012 16:12 - 12 jan 2012 16:13
#9
Hallo Martha,

Dat hangt geheel af van de hoeveelheid data en additionele informatie je wilt publiceren.
Welke omvang en resolutie je afbeelding en of er downloadable bestanden zijn.

Deze webshop, heeft ca. 5.000 artikelen en neemt ca. 280 Mb op de server in.
Laatst bewerkt 12 jan 2012 16:13 door Otto.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Geschiktheid Joomla + Virtuemart

12 jan 2012 16:19
#10
Hoi,

Ik dacht dat Joomla & VM samen onder de 100MB beleven bij een schone installatie. Dus je moet eigelijk kijken hoe groot alle afbeeldingen bij elkaar zijn, want hier zal veel ruimte naar toegaan.

Maar ik schat dat je ongeveer 300 tot 400 MB totaal nodig heb, data verkeer is trouwens interessanter. Zodra de site lekker draait, zie je dat deze snel naar boven schieten.
  • bigm1977
  • bigm1977's berichtenfoto
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 27

Geschiktheid Joomla + Virtuemart

12 jan 2012 20:35
#11
Bedankt bigm1977,

Je hebt gelijk dataverkeer had ik nog niet aan gedacht, super bedankt!
Groetjes Martha

Joomla 3.9.3
  • MaPo
  • MaPo's berichtenfoto
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 206

Geschiktheid Joomla + Virtuemart

27 jan 2012 19:31
#12
Bedankt voor jullie reacties!!!

Nog aanraders wat betreft hosters? Moet natuurlijk wel allemaal lekker snel draaien :)

Nogmaals bedankt voor de reacties!
  • RegurBellej
  • RegurBellej's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 9
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.018 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie