Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

Categorieën, producten en onderliggende producten

Categorieën, producten en onderliggende producten

20 jan 2012 16:57
#1
Beste allen,
Hoe zit het nu precies? Wat betekent 'onderliggend product' en hoe maak ik varianten van bepaalde producten.

Een voorbeeldje:
Stel ik heb een hout winkel met 3 verschillende soorten hout. Van elk soort hout heb ik zowel palen als planken. En alle palen en planken heb ik verschillende lengtes, bijvoorbeeld 50 en 100 cm.

Hoe ik het zou indelen is als volgt: ik maak 3 categorieën aan voor de verschillende houtsoorten. Vervolgens maak ik in elke categorie de producten 'paal' en 'plank' aan. So far so good lijkt me. Maar hoe krijg ik nu geïmplementeerd dat een bepaalt product in verschillende varianten beschikbaar is. Heeft dat iets te maken met die 'onderliggende producten' ofzo?

Als iemand me hiermee kan helpen, graag!
Alvast bedankt.
  • Trompetteur
  • Trompetteur's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 2

Categorieën, producten en onderliggende producten

20 jan 2012 17:10
#2
Hoi Trompetteur,

Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Wat je je moet afvragen is of je de voorraad van ieder product in de diverse lengtes/breedtes bij wilt houden.
Een wezenlijk verschil tussen items van producten (child product) en varianten van 1 product is dat bij de varianten geen voorraad wordt bijgehouden.

Lees e.e.a. in de uitleg in VM 1.1. tutorial (misschien ziet het er in VM 2.0 anders uit?) maar het principe zal niet veranderd zijn...
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1863

Categorieën, producten en onderliggende producten

20 jan 2012 17:37
#3
Beste Anne,
Bedankt voor de snelle reactie. In VM 1.1 lukte het me ook zonder problemen, maar in 2.0 heb ik het nog niet gevonden.
Ik wil zeker de voorraad bijhouden, dus dan zou ik moeten kiezen voor child products. Nu heb ik het volgende ook al gevonden en uitgevoerd: forum.virtuemart.net/index.php?topic=96668.0
Dit is gelukt, maar op de frontend worden nog geen varianten weergegeven...

Iemand die hier al mee gewerkt heeft in VM 2?
  • Trompetteur
  • Trompetteur's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 2

Categorieën, producten en onderliggende producten

20 jan 2012 19:53
#4
Ik denk dat jij tegen het zelfde probleem aanloopt als wat ik heb en hie heb gepost over de aangepaste velden.

dit is totaal anders in werking als met de 1.1.x versies helaas. alleen een echte goede uitleg kan ik nog nergens vinden.
  • ekkie
  • ekkie's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 98
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.884 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie