Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

Gebruikersgroep werkt niet

Gebruikersgroep werkt niet

19 feb 2012 00:06
#1
Hallo, ben al een tijdje aan het knutselen met Jomla 1.7 en VM 2.0
Mijn doel: iedereen mag mijn artikelen zien maar zonder prijs.
Geregistreerde gebruikers mogen wel een prijs zien. Nu heb ik alle logische instellingen geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar. Heb een extra groep aangemaakt genaamd 'winkel' en daar mag iedereen de prijs zien. Bij default heb ik de prijzen uitgezet. Maar nu is het net andersom. Als je niet inlogt zie je een prijs maar als je inlogt niet. Zou je denken wissel het om, maar helaas. dan zie je altijd een prijs. Heeft iemand hier ervaring mee?
  • drrob
  • drrob's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 3

Gebruikersgroep werkt niet

19 feb 2012 00:31
#2
Hi drrob,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Waarom nog 1.7? Je moet in principe updaten naar 2.5.1!
En heb je de laatste versie van VM? Ze zijn nog druk aan het sleutelen en de laatste versie is 2.0.1K.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37103

Gebruikersgroep werkt niet

19 feb 2012 10:40
#3
Ja waarom 1.7. Nou ik begon met2.5.1 maar had daar al gauw in de gaten dat VM niet lekker liep. vooral met product categorien en aanmaken van artikelen had ik problemen. Heb dit opgezocht en bleken meer mensen last van te hebben. VM 2.0 zou stabieler draaien op 1.7.
Let wel ik heb het geprobeerd en kwam daar ook niet tot het doel van gebruikers groepen dus daar lag het niet aan. Zit hem echt in VM 2.0
  • drrob
  • drrob's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 3

Gebruikersgroep werkt niet

19 feb 2012 10:50
#4
Ik heb die draadjes ook gezien over de combi VM2 en joomla 2.5.1 en heb twee testsites opgezet. 1 met 1.7 en 1 met 2.5. Is echt geen verschil. En zoals je zelf al concludeert: het ligt nog aan VM.
Als je de mogelijkheid hebt, zou ik of lokaal of op je server een extra testsite neerzetten met een kale 2.5.1 installatie met een standaard template en met een VM met voorbeelddata.

Als je probleem zich daar ook voordoet kan je alle andere dingen uitsluiten en dan zou ik het gewoon melden op het VM forum. Hou wel goed de laatste ontwikkelingen in de gaten voor wat betreft versies .
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37103

Gebruikersgroep werkt niet

19 feb 2012 11:12
#5
Klopt. sterker nog ik heb de 2 configuraties nog steeds draaien op de server. Vandaar mijn conclusie. ik moet wel zeggen dat 1.7 en vm2.0 er iets completer uitziet. wat minder bugs en qua taal. Ook de vertaling brengt mij wat in de war want in NL spreekt men van Klantgroep, Leden groep en shopper groep. En ik ga er tot nu toe nog steeds van uit dat de bepaling voor prijzen gebeurt op klantgroep niveau. Of heb ik dat verkeerd?
  • drrob
  • drrob's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 3

Gebruikersgroep werkt niet

19 feb 2012 11:35
#6
Ik ben zelf met een catalogus bezig, dus kan je niet helpen met prijsweergave. Klopt wel wat je zegt over verwarrende vertalingen. Misschien even een idee om je backend op Engels te zetten om te kijken of dat wat duidelijker is? Tenminste als je Engels goed genoeg is..........
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37103
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.997 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie