Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

Geen prijzen sommige artikelen

29 okt 2012 13:11
Wie kan mij helpen? Ik kom er zelf niet meer uit.

Ik heb joomla 2.5.7 met virtuemart 2.0.12f en bij sommige artikelen worden geen prijzen weergegeven maar "bel voor een prijs". Nu heb ik in de back-end gezien dat bij de gegevens van een artikel onder "kostprijs berekenen", "uitgeschakeld" aan staat. En ik krijg dat niet ongedaan.

De artikelen die wel prijzen laten zien in de front-end staat "uitgeschakeld" niet aangevinkt. Weet iemand hoe ik "uitgeschakeld" weg krijg zodat je wel de prijzen ziet op de front-end?

Bij klanten staat "laat prijzen zien" aangevinkt en ook onder de configuratie.

Graag een reactie, alvast bedankt!

30 okt 2012 00:41
het aanvinkvakje "kostprijs berekenen" kan je gebruiken om afgeronde verkoopprijzen incl. BTW te tonen.

het aanvinkvakje "uitgeschakeld" slaat op de productkorting voor het artikel (product).

Als je GEEN prijs (kostprijs) hebt ingegeven dan toont VM volgens mij "bel voor een prijs"
Dus als bij sommige artikelen geen prijs getoond wordt dan heeft dit niets met een "uitgeschakelde" korting op dat product te maken maar eerder dat er geen kostprijs staat ingevuld.

Klopt dit?
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)

30 okt 2012 08:47
Bedankt voor je reactie.

Maar de prijzen zijn wel ingevuld en ook de kostprijs is ingevuld. Het vakje 'uitgeschakeld' staat aangevinkt bij de producten die geen prijs laten zien in de front-end. Die krijg ik dus niet uitgezet. Wel kan ik kiezen voor de 2 andere opties:
- Laatste overschrijven
- Overschreven prijs wordt belast

Bij de producten die wel een prijs geven in de front-end staat het vakje 'uitgeschakeld' uit. Als ik een nieuw artikel aanmaak met kostprijs en btw en het vakje 'uitgeschakeld' is aangevinkt, laat hij toch een prijs zien in de front-end. Hmm, dat is vreemd, dan is het misschien toch iets anders. Dan heeft het vakje toch met de korting te maken zoals je al zei, en niet met het wel of niet laten zien van de prijs. Maar wat is het dan wel?

30 okt 2012 08:59
Ik heb nog iets anders ontdekt. Als ik ben ingelogd als super user op de front-end, dan krijg ik wel prijzen te zien. Ook als ik ben ingelogd als klant, krijg ik prijzen te zien. Maar de normale bezoeker krijg geen prijzen. Waar zou de fout zitten?

30 okt 2012 19:18
Even een gokje:

Heb je laatst VM ge-update?
Misschien even onder website > Onderhoud > Algemene check-in of alle tabellen ingecheckt zijn?
Onder Extensies > Extensiebeheer > Databank databank repareren??

Staat onder Ontdekken nog plugins of extensies die niet goed zijn ge-ïnstalleerd?

Alleen met je verhaal wordt het wel erg wazig om dingen te bedenken. Sorry.

B)
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)

30 okt 2012 21:05
Bedankt voor je reactie.

Ik heb VM inderdaad onlangs geüpdatet naar 2.0.12f. Voordat ik VM geüpdatet heb had ik ook al bij sommige artikelen geen prijzen. Juist na de update werkte alles naar wens. Maar nu dus niet meer.

Ik je advies opgevolgd en de database en extensies nagekeken maar dat was verder allemaal goed. Ook in VM bij gereedschap de tabellen bijgewerkt maar daar komt ook niks uit.

Misschien wil je even mee kijken, of in de back-end:

www.gitaarbouwwinkel.nl/joomla/index.php/nl/

Alvast bedankt

03 nov 2012 16:43
Het probleem is verholpen ! Eindelijk. Gewoon een eerdere versie van Virtuemart erop en klaar is kees. Alles werkt weer zoals het hoort.

03 nov 2012 16:55
Je probleem kan dan wel verholpen zijn, maar je raakt hierdoor wel in de problemen. De meeste update bevatten ook aanpassingen m.b.t. veiligheid, dus je moet er altijd voor zorgen dat je met de laatste versie werkt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.743 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie