Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

opgelost Pakket toevoegen met specifieke producten en wat korting

Pakket toevoegen met specifieke producten en wat korting

07 jan 2013 12:56
Ik ben benieuwd of jullie een oplossing hebben of een tip voor een (commerciele) component oid voor het volgende:

Ik ben een webshop ontwikkeld met diverse categorien en producten. Het betreft een shop met haakgarens. Iedere categorie staat voor een type garen. En in de betreffende categorie kunnen klanten alle 'kleuren' van het betreffende garen aan hun winkelmandje toevoegen. Niets ingewikkeld en het werkt.

Alleen wil ik aan een categorie een 'pakket' toevoegen met 7 kleuren garens. Deze garens kunnen klanten niet apart kiezen, het pakket bestaat uit kleuren die vast staan. Klant krijgen iets korting op het pakket ten opzicht van het open van de losse bollen.

Ik krijg het echter niet voor elkaar om dit pakket in te regelen in VM. Uiteraard dient ook de stock direct aangepast te worden na bestelling/online betaling.

Geprobeerd: Plugin Quantity Related Price Calculation. Awo Coupon Pro. Maar ik krijg geen coupon goed ingeregeld (en mijn Engels is te bedroevend om de tutorials goed te begrijpen). Ik krijg de tip voor VMProduct Builder, maar als ik de demo's bekijk, lijkt dit toch ook niet te oplossing.

Hopelijk kunnen jullie me op weg helpen!

Ik werk met Joomla 2.5.8 en VM2.0.16
  • Joar
  • Joar's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

09 jan 2013 15:58
Hallo Joar,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Blijkt geen eenvoudige vraag te zijn. Misschien dat je eens naar deze zou kunnen kijken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

09 jan 2013 17:36
Hallo Astrid,
Bedankt voor je welkom en je reactie.

Ik ben er inmiddels ook achter dat het geen eenvoudige vraag is :). Het lijkt me echter zo logisch om dit wel standaard in VM te hebben, net zoals speciale velden, etc.

Ik heb inmiddels een 'tussenoplossing' kunnen creeeren met VM Product Builder. Het is bij lange na niet de oplossing en voor klanten van de webshop een zeer omslachtig (en dus foutgevoelig) bestelproces. Maar voor een tussenoplossing werkt het.

Mochten er nog andere mogelijkheden te binnen schieten (bij wie dan ook), dan houd ik mij aanbevolen!
  • Joar
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

09 jan 2013 17:40

Het lijkt me echter zo logisch om dit wel standaard in VM te hebben, net zoals speciale velden, etc.

Ik kwam de vraag ook regelmatig tegen op het VM forum. Volgens mij hebben ze ook een forum voor feature requests, dus misschien daar je vraag eens neerleggen. Ben het wel met je eens, dat je dit standaard zou verwachten.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

09 jan 2013 18:25

Astrid schreef : Volgens mij hebben ze ook een forum voor feature requests, dus misschien daar je vraag eens neerleggen. Ben het wel met je eens, dat je dit standaard zou verwachten.

Fijne tip. Ik zal idd al over de mogelijkheid te denken om iemand te benaderen die dit zou kunnen schrijven. Probleem is dat mijn fondsen beperkt zijn en ik het eigenlijk 'nu' nodig heb voor een klant...
Maar ik ga eerst maar eens polsen naar de mogelijkheden.

Nogmaals dank voor het meedenken

PS - heb al veel issues op kunnen lossen dankzij dit forum. Altijd fijn om een forum in het NL te hebben!
  • Joar
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.743 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie