Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

omschrijving tonen bij child producten

16 jan 2013 11:50
Ik ben een nieuwe winkel aan het opzetten. Een onderdeel daarvan is make-up in verschillende teinten. In een oude webshop waar ik deze producten ook verkoop, kan men kiezen uit de kleur d.m.v. een dropdown keuzelijst. Dan gaat men naar de pagina van die kleur, waarop verdere uitleg staat voor welke huidkleur die teint geschikt is. Daar kan je dan bestellen.

In VM 2 krijg ik het alleen voor elkaar om een lijstje te laten zien met de verschillende kleuren, en ook de voorraad kan ik per teint instellen. Maar men krijgt nu niet meer een uitleg over de teint. Ik kan natuurlijk achter de keuze een summiere omschrijving zetten, bijvoorbeeld "2 - lichte huid gele tonen" "3 -lichte huid roze tonen" enz. maar ik zou liever wat meer tekst kwijt kunnen.

Is er een manier om de productomschrijving te tonen bij de verschillende teinten?
  • jecrvali
  • jecrvali's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL

21 jan 2013 14:59
Omdat je het hebt over een drop-down lijstje gebruik je vermoedelijk geen echte child producten (?)
maar speciale velden winkelwagenvariant ?

Je zou de uitleg in je product-omschrijving (hoofdproduct = parent) kunnen geven?
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)

21 jan 2013 17:24
ja, klopt. Maar kan je ook echte childproducten maken in VM 2.0? Het lijkt zo weinig op VM1, dat ik het spoor nogal bijster ben. En echte documentatie heb ik nog niet gevonden, alleen het forum van VM, maar daar kon ik dit niet vinden.
  • jecrvali

21 jan 2013 18:10
Ja, je kunt ook echte "Child products" maken. Die functie vindt je in je hoofdproduct > tabblad Artikelinformatie
Je scrolled nar beneden tot "Subartikel maken"
Je kunt er zo veel maken als jezelf wilt.
Daarna kan je op de link van je subartikel klikken om te bewerken.
TIP: Meteen een categorie meegeven (anders zijn de subartikelen bijna niet meer te vinden!)

En ik wil je nog deze link meegeven waar e.e.a. wordt uitgelegd .
pagina 4 met foto's en uitleg custom field etc. vooral hoe je weer bij je child products (subartikelen) komt
Wat is het hoofdproduct
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)

29 jan 2013 20:05
Ik kom er niet verder mee. Ik kan wel de child producten tonen, maar als ik bestel, komt er een verkeerd product in mijn winkelwagentje te staan, of helemaal niets. Er wordt niet aangegeven dat men een product niet kan bestellen als de voorraad op is. Ik heb echt alles geprobeerd, maar ik kom er niet uit.
Het enige dat ik nog kan bedenken is subcategorien maken en daar dan de verschillende varianten onder zetten. Het gevolg is wel dat ik voor alle varianten de prijzen moet opvoeren en straks als ik de prijs ga aanpassen ook alle varianten moet veranderen.

Vroeger met VM1 was alles nog zo simpel :( Wordt er een beetje moedeloos van. Ik denk dat ik me toch maar eens ga verdiepen in Magento. Schijnt ook moeilijk te zijn, maar hopelijk leidt dat wel ergens toe.

Als iemand toch nog een idee heeft om me verder op weg te helpen met VM dan hoor ik dat graag. Zo niet, dan gooi ik een dezer dagen de handdoek in de ring.
  • jecrvali
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.672 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie