Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

Child products met verschillende attributen

05 feb 2013 18:28
Goeiemiddag.

Het web staat vol met vragen mbt child/parent-products, maar een echt antwoord voor mijn probleem ben ik nog niet tegengekomen. Hopelijk kan iemand hier me verder helpen?

Ik heb een kledingwebshop opgezet, met parents en children, zonder voorraadbeheer.
De parents zijn zichtbaar, maar niet bestelbaar.
De childproducts hebben de naam van hun ouder gekregen, met de kleurvariatie als toevoeging. Deze kleurvariaties zijn aangemaakt mbv de 'generic child variant' (algemene variant subartikel).
De maten zijn aangemaakt mbv de 'cart variant' (winkelwagen variant).

Dit alles is vrij eenvoudig, als je eenmaal doorhebt hoe een en ander in te stellen is, en zolang je alle childproducts maar de zelfde maten geeft...
Heb je een childproduct met andere (lees: minder) maten dan de parent, moet de checkbox 'overschrijf de plugin waardes van bovenstaande' aangevinkt worden.
Maar als je daarna dit childproduct in de webshop bekijkt, zie je de andere children niet meer in de dropdownlijst staan. De enige oplossing is dan om via de browserknop of hoofdproductnaam terug te keren en opnieuw een child te kiezen. Lastig en omslachtig. Dit kan niet de bedoeling zijn, toch?

Hoe zou ik een en ander kunnen aanpassen zodat alle children op alle productpagina's in de dropdownlijstjes zichtbaar zijn?

J!-2.5.9 / VM 2.0.18a / voorbeeld (kies bv. 'yellow')
  • Lockerbie
  • Lockerbie's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

16 feb 2013 14:47
Is er niemand die hier een mogelijke oplossing voor weet?
  • Lockerbie
  • Lockerbie's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.680 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie