Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
opgelost Foutmelding bij Virtuemart
Foutmelding bij Virtuemart
22 aug 2013 08:26 - 22 aug 2013 08:57
In Visualmart krijg ik volgende foutmelding
Ik ben met de code editor eens gaan kijken in deze file, maar dit is voor mij niet duidelijk wat hiermee dient gedaan te worden.
Ik heb de code van de file hierbij vermeldt :
Bij het uploaden van een artikel en met de afbeelding voor de thumbnail kreeg ik ook nog een andere melding : Verwijderen Resized mislukt.
Heeft het één met het ander te maken ?
Edit Astrid: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Edit Astrid: Ik heb de titel van je topic aangepast omdat de oude titel (Visual Mart) mij onduidelijk leek voor andere lezers.
Warning: preg_replace() [function.preg-replace]: Unknown modifier ']' in /home/public_html/joomla2/administrator/components/com_virtuemart/helpers/config.php on line 959
Ik ben met de code editor eens gaan kijken in deze file, maar dit is voor mij niet duidelijk wat hiermee dient gedaan te worden.
Ik heb de code van de file hierbij vermeldt :
Code:
class vmRequest{
static function uword($field, $default, $custom=''){
$source = JRequest::getVar($field,$default);
if(function_exists('mb_ereg_replace')){
//$source is string that will be filtered, $custom is string that contains custom characters
return mb_ereg_replace('[^\w'.preg_quote($custom).']', '', $source);
} else {
return preg_replace('/[^\w'.preg_quote($custom).']/', '', $source);
}
}
}
/**
*
Heeft het één met het ander te maken ?
Edit Astrid: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Edit Astrid: Ik heb de titel van je topic aangepast omdat de oude titel (Visual Mart) mij onduidelijk leek voor andere lezers.
- Donamd
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
22 aug 2013 10:06
Aanpassen van core bestanden bij foutmeldingen is niet de juiste manier om iets op te lossen. Dit geeft namelijk bijna altijd aan dat er iets niet goed is met de serverconfiguratie. Heb je al gekeken of je de
server configuratie
overeenkomt met de minimale eisen voor VM2?
Met name omdat je in een ander draadje ook al aangaf dat je problemen had met de installatie.
Met name omdat je in een ander draadje ook al aangaf dat je problemen had met de installatie.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
22 aug 2013 11:31
Volgens mij zou dit in orde moeten zijn. Ik weet dat onze leverancier onze site heeft overgebracht naar een andere server die volgens hem geschikt zou moeten zijn voor Joomla. Daardoor is het probleem dat ik had bij een vorige draadje ook opgelost geworden.
Ik heb even een aantal eigenschappen van de server genoteerd :
Apache Versie 2.2.24
PHP Versie 5.3.10
My SQL Versie 51.70-cll
Architectuur X86_64
Besturingssysteem linux
Perl Versie 5.8.8
Ik vond niet onmiddellijk terug wat de systeem vereisten moeten zijn voor Virtuemart 2.0.
Voldoet dit volgens U ?
Ik heb even een aantal eigenschappen van de server genoteerd :
Apache Versie 2.2.24
PHP Versie 5.3.10
My SQL Versie 51.70-cll
Architectuur X86_64
Besturingssysteem linux
Perl Versie 5.8.8
Ik vond niet onmiddellijk terug wat de systeem vereisten moeten zijn voor Virtuemart 2.0.
Voldoet dit volgens U ?
- Donamd
22 aug 2013 12:01 - 22 aug 2013 14:10
Neem aan dat je My SQL Versie 5.1.70-cll bedoelt?
Zou volgens mij wel moeten werken gezien de opmerkingen van VM zelf. Ze geven wel dit aan:
Mijn hoster draait MySql 5.5.32, en daar werkt het zonder problemen in ieder geval.
Zou volgens mij wel moeten werken gezien de opmerkingen van VM zelf. Ze geven wel dit aan:
Maar ik weet niet of de lagere mysql versie de oorzaak van je probleem is. Misschien dat een ander lid die met dezelfde configuratie wel een goed werkende VM heeft hierover meer kan vertellen.But we suggest to use php 5.3+ and mysql5.5
Mijn hoster draait MySql 5.5.32, en daar werkt het zonder problemen in ieder geval.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
22 aug 2013 16:40 - 22 aug 2013 16:43
Ik ken niets van PHP en misschien ben ik totaal verkeerd, maar zou het kunnen dat als ik de laatste regel als volgt aanpas dat dit zou opgelost kunnen zijn ?
Origineel :
Aangepast :
Origineel :
Code:
return preg_replace('/[^\w'.preg_quote($custom).']/', '', $source);
Aangepast :
Code:
return preg_replace('[^\w'.preg_quote($custom).']', '', $source);
- Donamd
22 aug 2013 16:45 - 22 aug 2013 16:46
Je kunt het altijd proberen toch?
Maar nogmaals: foutmeldingen worden veroorzaakt door een foutieve serverconfiguratie en dienen niet opgelost te worden door het aanpassen van de core bestanden. Daarnaast worden deze aanpassingen bij een update weer overschreven.
Doe met deze info wat je wilt, maar ik adviseer je dringend om het probleem bij de bron (hoster/serverconfiguratie) aan te pakken.
Maar nogmaals: foutmeldingen worden veroorzaakt door een foutieve serverconfiguratie en dienen niet opgelost te worden door het aanpassen van de core bestanden. Daarnaast worden deze aanpassingen bij een update weer overschreven.
Doe met deze info wat je wilt, maar ik adviseer je dringend om het probleem bij de bron (hoster/serverconfiguratie) aan te pakken.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
23 aug 2013 15:03 - 23 aug 2013 18:02
Het lukt van geen kanten.
Via mijn host heb ik al heel wat over en weer aan het communiceren geweest, maar er is op dit ogenblik nog geen verandering in het probleem gekomen.
Zij maakten mij er wel aandachtig op dat ik blijkbaar niet de enige ben die dit probleem heeft. Bekijk de site op volgende link :
www.bagpipe.co.uk/index.php?option=com_v...ory_id=43&Itemid=487
Nu merk ik dat er recent een update is uitgekomen van Virtuemart 2.0.22b. Deze heb ik gedownload en willen installeren via Extensiebeheer maar net zoals bij de originele installatie lukte dit niet.
Dan maar proberen zelf uit te pakken, en up te loaden naar de server om dan van hieruit rechtstreeks vanuit de server de update uit te voeren. Had ik gedacht
Zelfs het uitpakken van de download gaat niet.
Ik begin er stilletjes aan van gefrustreerd te geraken. Ik wil namelijk dringend resultaat zien van mijn WebShop.
Edit Astrid: Ik heb je link aangepast omdat hij niet zichtbaar was.
Via mijn host heb ik al heel wat over en weer aan het communiceren geweest, maar er is op dit ogenblik nog geen verandering in het probleem gekomen.
Zij maakten mij er wel aandachtig op dat ik blijkbaar niet de enige ben die dit probleem heeft. Bekijk de site op volgende link :
www.bagpipe.co.uk/index.php?option=com_v...ory_id=43&Itemid=487
Nu merk ik dat er recent een update is uitgekomen van Virtuemart 2.0.22b. Deze heb ik gedownload en willen installeren via Extensiebeheer maar net zoals bij de originele installatie lukte dit niet.
Dan maar proberen zelf uit te pakken, en up te loaden naar de server om dan van hieruit rechtstreeks vanuit de server de update uit te voeren. Had ik gedacht
Zelfs het uitpakken van de download gaat niet.
Ik begin er stilletjes aan van gefrustreerd te geraken. Ik wil namelijk dringend resultaat zien van mijn WebShop.
Edit Astrid: Ik heb je link aangepast omdat hij niet zichtbaar was.
- Donamd
23 aug 2013 18:01 - 23 aug 2013 18:06Dan begrijp ik niet dat je hoster geen oplossing heeft. Automatische update gaat vaker niet goed, maar dat is een probleem dat bij VM ligt en bekend is. Maar installeren via extensiebeheer zou gewoon moeten werken.maar net zoals bij de originele installatie lukte dit niet
Ik blijf erbij dat het aan de serverconfiguratie ligt.
Als je je hoster wilt overtuigen klik dan even op de Wned banner bovenin of onderin de footer op de link. Je kunt daar voor twee weken gratis je site testen. Garandeer je dat je daar geen problemen hebt.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.682 seconden