Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
Webshop op een site met 2 menu's gaat mis
29 aug 2013 12:59
Ik heb een website met 2 menu's. Een Engels en een Nederlands menu.
Omdat de doelgroep naar verwachting het Engels goed beheerst wil ik de webshop niet tweetalig doen, maar wel ook onder het Nederlandse menu hangen.
Alleen gaat het mis als je dan vanuit de Engelse webshop op een product klikt; je gaat dan ineens naar de Nederlandse site; niet goed.
Eigenlijk liep ik tegen dit probleem aan nadat ik een productcategorie erbij had gemaakt, maar ik weet niet zeker of het daarvoor ook goed ging (ik heb de productcategorie om te testen ook weer verwijderd, zonder effect).
Zou het kunnen dat ik iets wil wat niet kan?
VM 20.22
Joomla 2.5.14
Omdat de doelgroep naar verwachting het Engels goed beheerst wil ik de webshop niet tweetalig doen, maar wel ook onder het Nederlandse menu hangen.
Alleen gaat het mis als je dan vanuit de Engelse webshop op een product klikt; je gaat dan ineens naar de Nederlandse site; niet goed.
Eigenlijk liep ik tegen dit probleem aan nadat ik een productcategorie erbij had gemaakt, maar ik weet niet zeker of het daarvoor ook goed ging (ik heb de productcategorie om te testen ook weer verwijderd, zonder effect).
Zou het kunnen dat ik iets wil wat niet kan?
VM 20.22
Joomla 2.5.14
- BiancaWisseloo
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
29 aug 2013 13:06
Denk dat het wel moet kunnen werken. Maar vermoed dat VM nu al twee tabellen heeft. En of je echt een stabiele situatie kunt creëren weet ik zo ook niet. Je zou dan elke keer als je in VM iets aan gaat passen je frontend taal op Engels moeten zetten denk ik. Maar is even gokken, heb het niet geprobeerd.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
29 aug 2013 13:55
Oke dank je voor je antwoord. Het is dus inderdaad een tricky oplossing begrijp ik?
Ik heb ook al het een en ander met taalinstellingen geprobeerd, wat voor dit probleem niet hielp.
Ook heb ik naar module (menu) toewijzingen gekeken. Dat heeft alleen als verbeterpunt gehad dat het menu nu niet meer verdwijnt (deed hij eerst wel). Het verschil was dat ik eerst toewees aan alle geselecteerde items en nu niet toewijs aan alle geselecteerde items.
Maar nog steeds de ongevraagde switch...
Ik heb ook al het een en ander met taalinstellingen geprobeerd, wat voor dit probleem niet hielp.
Ook heb ik naar module (menu) toewijzingen gekeken. Dat heeft alleen als verbeterpunt gehad dat het menu nu niet meer verdwijnt (deed hij eerst wel). Het verschil was dat ik eerst toewees aan alle geselecteerde items en nu niet toewijs aan alle geselecteerde items.
Maar nog steeds de ongevraagde switch...
- BiancaWisseloo
- Bekend met Joomla!NL
-
29 aug 2013 14:02
Niet zeker, maar dan zou ik het echt uit moeten zoeken. In principe zou je je VM alleen in het Engels moeten kunnen hebben. Maar dan moet je bij de configuratie iig niet aangeven dan je een meertalen shop hebt. En als je al dingen ingevoerd hebt, dan zal je in je database alle VM tabellen met een achtervoegsel nl-NL (of zoiets) moeten verwijderen.
Dus handigste is om daarvoor even een testomgeving op te zetten. En anders een hele goede backup maken voordat je gaat experimenteren.
Dus handigste is om daarvoor even een testomgeving op te zetten. En anders een hele goede backup maken voordat je gaat experimenteren.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
29 aug 2013 14:37
Hoi Astrid,
Ik heb sowieso maar een taal als shop, nooit een andere ingesteld.
Stom genoeg is dat Nederlands, omdat het eerste idee was om de winkel op Nederland te richten. Maar verandering van plannen, net toen ik alles erin had gezet (nog zonder tekst) werd het toch Engels.
Heb toen de teksten er pas in gezet (die kreeg ik toen pas).
Maar ik heb dus alles op Nederlands laten staan (ook niet meer aan gedacht eigenlijk).
In de database zijn zo te zien ook alle tabellen en_gb leeg.
Op zich denk ik ook dat het met de menu-toewijzing heeft te maken? Of denk ik in de verkeerde richting?
De site is ook nog niet helemaal af, maar zou in de komende 2 weken live moeten. (hopelijk bedenkt de klant zich dan niet nog een keer
Ik heb sowieso maar een taal als shop, nooit een andere ingesteld.
Stom genoeg is dat Nederlands, omdat het eerste idee was om de winkel op Nederland te richten. Maar verandering van plannen, net toen ik alles erin had gezet (nog zonder tekst) werd het toch Engels.
Heb toen de teksten er pas in gezet (die kreeg ik toen pas).
Maar ik heb dus alles op Nederlands laten staan (ook niet meer aan gedacht eigenlijk).
In de database zijn zo te zien ook alle tabellen en_gb leeg.
Op zich denk ik ook dat het met de menu-toewijzing heeft te maken? Of denk ik in de verkeerde richting?
De site is ook nog niet helemaal af, maar zou in de komende 2 weken live moeten. (hopelijk bedenkt de klant zich dan niet nog een keer
- BiancaWisseloo
- Bekend met Joomla!NL
-
29 aug 2013 14:43
Je denkt in de verkeerde richting denk ik. Vermoed dat het toch in je tabellen zit.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
29 aug 2013 14:57
Okee dankje. Maar ik kom niet zo vaak in de database. Ik weet niet zo goed waar ik op moet letten. Zo te zien zijn alle gb_en tabellen leeg. Is er nog iets waar ik nar kan kijken in de database. Welke Virtuemart tabel zou het meest logisch zijn?
Overigens als ik winkel maar in een menu zet, gaat het goed. In het ander menu spring je voor nu maar even naar het Engelse menu.
Overigens als ik winkel maar in een menu zet, gaat het goed. In het ander menu spring je voor nu maar even naar het Engelse menu.
- BiancaWisseloo
- Bekend met Joomla!NL
-
29 aug 2013 15:19
Als die allemaal leeg zijn dan vermoed ik dat je ook nl_nl tabellen hebt waar wel iets in staat. Je kunt dan in principe die tabellen exporteren, _nl_nl vervangen door _gb_en en dan weer opnieuw importeren.
Is een tricky operatie, dus bij voorkeur eerst uitvoeren in een testomgeving!
Is een tricky operatie, dus bij voorkeur eerst uitvoeren in een testomgeving!
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.786 seconden