Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
opgelost Artikels indelen in categoriën
Artikels indelen in categoriën
09 sep 2013 18:38
In de structuur van artikelen en categoriën bij Virtuemart heb ik verschillende categoriën gemaakt met op hun beurt subcategoriën en zelfs sub-sub-categoriën.
Bij het ingeven van de artikels geef ik in het veld Categorie zowel de hoofdcategorie, als de subcategorie en de sub-sub-categorie in.
Nu merk ik dat met de zoekfunctie die ik in Virtuemart gebruik en ik zoek naar een bepaald artikel dat dit artikel gevonden wordt in elke categorie waarvan ik de Categorie heb ingegeven in het veld Categorie. Hierdoor gebeurt het dat één en hetzelfde artikel verschillende keren gevonden wordt.
Dit vind ik geen nette oplossing en wellicht doe ik hiervoor iets verkeerd. Hoe pak ik dit best aan ?
Bij het ingeven van de artikels geef ik in het veld Categorie zowel de hoofdcategorie, als de subcategorie en de sub-sub-categorie in.
Nu merk ik dat met de zoekfunctie die ik in Virtuemart gebruik en ik zoek naar een bepaald artikel dat dit artikel gevonden wordt in elke categorie waarvan ik de Categorie heb ingegeven in het veld Categorie. Hierdoor gebeurt het dat één en hetzelfde artikel verschillende keren gevonden wordt.
Dit vind ik geen nette oplossing en wellicht doe ik hiervoor iets verkeerd. Hoe pak ik dit best aan ?
- Donamd
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
09 sep 2013 18:52
Alleen de categorie kiezen waartoe het product behoort.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
09 sep 2013 19:03
Is inderdaad een mogelijkheid, zo had ik het ook geprobeerd, maar dan was er een ander probleem. Misschien zit hier dan de fout.
Ik heb een menu structuur opgebouwd waarin ook dezelfde categoriën, subcategoriën en sub-sub-categorïën worden weergegeven. Bij elk onderdeel heb ik bij Menu-item type ingesteld Weergave Virtuemart categorie en hierbij dan afhankelijk van de selectie de gewenste categorie, subcategorie of sub-sub-categorie.
Zo geeft dit het resultaat dat indien ik enkel de hoofdcategorie selecteer dat ik alle artikels zie die ook in een subcategorie vervat zitten die onder deze hoofdcategorie vallen.
Moet ik hier dan een andere werkwijze voor toepassen ?
Ik heb een menu structuur opgebouwd waarin ook dezelfde categoriën, subcategoriën en sub-sub-categorïën worden weergegeven. Bij elk onderdeel heb ik bij Menu-item type ingesteld Weergave Virtuemart categorie en hierbij dan afhankelijk van de selectie de gewenste categorie, subcategorie of sub-sub-categorie.
Zo geeft dit het resultaat dat indien ik enkel de hoofdcategorie selecteer dat ik alle artikels zie die ook in een subcategorie vervat zitten die onder deze hoofdcategorie vallen.
Moet ik hier dan een andere werkwijze voor toepassen ?
- Donamd
09 sep 2013 19:09
Moeilijk om zo te beoordelen. Misschien dat een link naar je site de leden wat meer duidelijkheid over je wensen kan geven.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
09 sep 2013 19:20
Mijn site bevindt zich op
www.j-jennen.be
.
Hierbij een voorbeeld wat ik bedoel.
Ga naar Zoeken en selecteer en plaats het tussen aanhalingstekens "Sigma Tigron Satin".
Dit artikel zal je 3 x terug vinden.
Dit is omdat ik bij 3 categoriën heb toegevoegd, nl :
1. Sigma
2. Sigma - Lak
3. Sigma - Lak - Kras- & slijtvast
Bedoeling is dat als ik zoek enkel 1 artikel vindt. Kan dus opgelost worden door enkel Sigma - Lak - Kras- & slijtvast in te voeren bij de categorie.
Anderzijds zou ik via de menu structuur op het scherm boven dit product ook willen zien als ik de hoofdcategorie Sigma selecteer, maar ook als ik Lak selecteer en eveneens als ik Kras- & slijtvast selecteer.
De menustructuur is nog niet volledig klaar. Hier dient nog wat aan verbeterd te worden, maar eerst zou ik dit probleem van de baan willen helpen.
Hierbij een voorbeeld wat ik bedoel.
Ga naar Zoeken en selecteer en plaats het tussen aanhalingstekens "Sigma Tigron Satin".
Dit artikel zal je 3 x terug vinden.
Dit is omdat ik bij 3 categoriën heb toegevoegd, nl :
1. Sigma
2. Sigma - Lak
3. Sigma - Lak - Kras- & slijtvast
Bedoeling is dat als ik zoek enkel 1 artikel vindt. Kan dus opgelost worden door enkel Sigma - Lak - Kras- & slijtvast in te voeren bij de categorie.
Anderzijds zou ik via de menu structuur op het scherm boven dit product ook willen zien als ik de hoofdcategorie Sigma selecteer, maar ook als ik Lak selecteer en eveneens als ik Kras- & slijtvast selecteer.
De menustructuur is nog niet volledig klaar. Hier dient nog wat aan verbeterd te worden, maar eerst zou ik dit probleem van de baan willen helpen.
- Donamd
09 sep 2013 19:58
Denk dat je dan beter
deze extensie
aan kunt schaffen.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.654 seconden