Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

opgelost volgorde producten per categorie aanpassen

volgorde producten per categorie aanpassen

15 okt 2013 17:14
Hallo,

Ik ben bezig met een webwinkel, waarbij ik dezelfde producten heb ik verschillende categorieën. Maar in de ene categorie is het ene product het belangrijkst, in een andere categorie een ander. Kan ik de volgorde dat de producten getoond worden in elke categorie anders laten zijn?

Bijvoorbeeld:
Categorie1:
Product 1
Product 2
Product 3

Categorie 2:
Product 3
Product 1
Product 2

enz.

Ik gebruik Joomla 2.5.14 en VM 2.0.24

Groet, Jeannette
  • jecrvali
  • jecrvali's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL

19 okt 2013 01:33 - 19 okt 2013 01:43
Ja, dan kan je regelen met de SKU (dat zijn de artikel unieke codes) i.c.m. de instelling in
Configuratie > tabblad Instellingen Artikelsortinge

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

edit: Sorry ik maak een denkfout!

herstel!

Als je de artikelsorting zet op Volgorde dan kan je in iedere categorie met de volgorde-knop (kleine diskette) alle producten in die categorie sorteren in de volgorde (pijltjes naar boven of naar beneden) zelf de volgorde bepalen.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Kan je het nog volgen?
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)

29 okt 2013 09:42
Het werkt niet helemaal zo, want ik heb producten die in verschillende categorieën zitten. Maar ik heb het toch weten o te lossen met behulp van jouw meedenken. Ik heb de alias gebruikt als sortering, omdat ik de SKU's ook gebruik in mijn boekhoudpakket en ik deze niet allemaal wil aanpassen. Ik heb voor de alias de cijfers 11, 12 e.v. gebruikt. Dan heb ik gekeken welke producten in welke categorie zitten en de volgorde op die manier ingegeven. Het is niet helemaal 100%, maar ik ben er zo wel tevreden mee, het komt precies goed uit.
  • jecrvali
  • jecrvali's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.635 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie